Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 skal til syden i to uker og i begynnelsen på den andre uken der nede venter jeg mensen...Orker ikke å ha mensen der nede så skal utsette den med en pille som jeg får av legen (som jeg ikke husker navnet på). Cluet er at jeg nå har vært prøver mer eller mindre aktyivt i ett år, og jeg vet at de to ukene før jeg venter mensen denne gangen kan bli noen aktive prøver uker (ferie, sol og sommer :rødme: ). Denne pillen skal tas noen dager før jeg venter mensen, så jeg kan umulig vite om jeg kanskje hadde blitt gravid før jeg tar den... skikkelig dilemma dette...om jeg hadde blitt gravid så hadde jeg jo ikke fått mensen, men orker virkelig ikke å ha mensen der nede...... noen som har tatt pillen og likevel vært gravid? Skal forhøre meg med lege også....
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Snakk med legen, du. Hvis du er usikker og virkelig ønsker å bli gravid får du heller leve med å ha mensen i Syden... det skal jeg
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 klart jeg virkelig ønsker å få barn, men vil ikke ødelegge syden turen min på grunn av det for det om. Skal ikke la prøvingen ødelegge hverdagen min... mest fordi jeg har bestemt meg for at denne sommeren skal jeg ikke tenke "prøving", og kun slappe av (kanskje klisjeen om at det kan skje når en minst venter det stemmer..? )
Prada Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Hvis pillen skal tas 2 dager før forventet mens, så er det vel bare å ta en graviditetestest først? Flere av testene på markedet vil slå ut postivt 2 dager før mens. Men du er jo ikke 100% sikker på at resultatet er riktig da...
Chiquita Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 (endret) Disse pillene skal ikke tas dersom man prøver (om det er Primolut du får) (eller er det Provera disse pillene heter, husker ikke helt) Om du blir gravid, og bruker disse pillene, så vil et ev embryo bli frastøtt når du slutter med disse.... Endret 25. juni 2009 av Chiquita
Gjest læla Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 hm. jeg ville ikke ha tatt sjansen. mensen er dessuten ikke såååå ille om du bruker tampong. ta med deg en liten saks i toalettmappen din og klipp av snoren (selvsagt ikke mer enn at du får den ut). da unngår du at tråden titter ut ved feks bading jeg gjorde dette på ferie tidligere iår og det funket bra! god tur!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. juni 2009 #8 Skrevet 28. juni 2009 var hos legen og fikk resepten..han sa at det kunne selvfølgelig ende i sponatn abort hvis jeg hadde blitt gravid (noe jeg egentlig ikke tror jeg hadde blitt siden eggeløsning er neste uke da mannen er i nordsjøen), men at det også var mange som gikk på p piller uten at de visste at de var blitt garvide og som gikk i mange tlfeller bra:) klarer ikke å bruke tampong jeg:)
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Ta i alle fall en test før du starter på de, da. Better safe than sorry. Spontanabort på ferie vil være ganske mye verre enn mensen på ferie.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Det er ikke SA som er hovedfaren, men mistanke om fosterskadelig virkning. Overgang i placenta: Noretisteron kan gi maskulinisering av kvinnelige fostre. Preparatet er derfor kontraindisert under graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå