Jade Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Dere som bruker / har brukt mineralsminke... Hvilke typer har dere brukt / bruker dere? Hvilken erfaringer har dere? Hvis dere reagerte på noe, hvilke av produktene var det, og hvilke symptomer? Hva ligger ca-prisen på for x gram foundation? Og hvor kjøper du? Min erfaring (så "langt"): ID Bare Minerals / Escentuals 9g Foundation: 175,- (kr 19,44 pr gram) (strawberrynet.com, inkl. frakt) - på noen norske nettbutikker (ikke inkl frakt) koster denne svimlende: 429,- (kr 47,67 pr gram) Jeg har akkurat begynt å prøve det ut. Kjøpte starter-kit for 700,- med foundation, facecolor, veil, kostshampo og 2 foundationkoster og 1 concealerkost. Og så kjøpte jeg en eye starter kit med 3 skygger, 1 eyeliner (pudderform var jo glimrende for meg som aldri får til de harde flytende eyelinerne uten å se ut som en heks), og 3 koster (500). Bestilte de i Norge, siden jeg ikke gadd å styre med tollgreier, selv om jeg sikkert hadde spart masse. Er veldig fornøyd så langt. Det tar seg mye bedre ut enn vanlig kompaktpudder jeg har fra før, og flytende foundations jeg har prøvd tidligere. Fjeset ser jevnt og fint ut, uten at det blir en "ensfarget maske". Øyenskyggene blander seg mye bedre også! Eneste den tynne eye liner-kosten fikk jeg ikke til å bruke. Kom nesten ikke farge på øyelokket uten masse stress! Så nå har jeg bestilt Precision Liner Brush på feelunique.com (utenom det, ser jeg at det meste er billigere på Strawberrynet.com). Det går jo kjempelite om gangen. Kan ikke se at jeg noen sinne kommer til å klare å bruke opp disse boksene :O Selv om de er mindre enn de som selges separat. Har ikke merket noe allergier enda (er jo masse snakk om kviser og Bismuth). Er det foundation eller veil dere reagerer på? uansett, så koster jo kostene en del (som fulgte med i pakkene), så jeg tenker at jeg ikke taper så mye, om det viser seg at jeg må gå over til et annet merke. Her kommer jo sikkert masse tips om mange bra mineral-sminke-merker Så... Få høre dine erfaringer med mineralmerker! Link med ingrediensliste på mineralfoundations: http://www.mineral-makeup-reviews.com/Mine...ngredients.html Edit: Oppdaterte erfaringer og rangering: #1: Everyday Minerals - Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Ultramarines (Original Glo og Semi-Matte inneholder Zinc Oxide) + jeg tåler det + det er mange farger å velge mellom + man kan bestille gratis eller billige vareprøver + pent resultat + det er billig + det blir ikke shiny på huden + diskusjonsforum hvor man bl.a. kan få hjelp til å finne riktig farge + man kan velge mellom matt, semimatt, intensive og original glo - lang leveringstid (husk å bestille før boksen er helt tom!) - det er vanskelig å finne rett farge (men jeg fant til slutt!) - man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig, så det er ikke noe problem for meg) #2: Tikei - Mica, Titanium Dioxide, Boron Nitride, Zinc Oxide, Iron Oxides + billig + pent resultat + man kan bestille billige vareprøver + deilig kost! - jeg tåler den ikke (svir på huden) - man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig) #3: Bare Escentuals - Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Mica, Iron Oxides + pent resultat (i begynnelsen, ihvertfall) + de har instruksjonsvideo for påføringen + kan prøves/kjøpes i parfymeri el.l. hvis man er rik og har det travelt - blir shiny etter en stund - få farger å velge mellom - dyrt - ingen vareprøver så vidt jeg vet om - mange som ikke tåler denne (jeg tåler den) Endret 20. september 2009 av Jade
Gjest Grafica Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Jeg må bare ha denne på mine innlegg, siden jeg funderer på hvilket merke jeg skal gå for.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Det er jo bare å søke på forumet da så får du hele røkla av erfaringer. Bruker selv kiss me minerals og har vært igjennom det meste av merker. Everyday Minerals som jeg regner med de fleste vil foreslå var ok men ga meg kviser etter noen uker. (klart det billigste alternativet) ID og Glo klødde, sannsynligvis pga bismuth. Mineralissima kladdet på huden min men ellers ok. Loreal, max factor osv holder jeg meg unna. Har gitt opp den endeløse prøving og feilingen nå og holderm eg til kissme. Men som jeg sa innledningsvis, ta en søkerunde på forumet så får du svar på det meste.
Hilde Christina Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Har skrevet grundige omtaler av alle merkene jeg har prøvd i bloggen min, men her er en kort oppsummering: Kiss Me: For tørr for min hud. Meow Cosmetics: Samme her, for tørr. Everyday Minerals: Veldig bra, brukte lenge. ID Bare Minerals: Ga meg store porer og grå hud. Mineral Essence: For tørr for huden min, men gir veldig fin glød. Ikke så altfor god dekkevne, måtte bruke stor mengde. Mineralissima: Veldig bra, men etter langvarig bruk ble huden min flassete. Karmalogy: Verst av alle jeg har prøvd. Dårlig dekkevne, ha meg gigantiske porer og tørr hud. Per nå bruker jeg Tikei (tikes.se) og er storfornøyd! Prisen er bra, den inneholder ikke bismuth og leveringstiden er kort.
Gjest Maxtor Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 (endret) Har hittil prøvd det meste av mineralsminke. Men ender alltid opp på Everydayminerals igjen, de er hittil de eneste som er i nærheten av hudfargen jeg har. Men om man er våken utover evigheten så syns jeg sminken..kaker seg nesten litt, men ikke noe en liten børsting med kosten ikke fikser. Så jeg henger meg på her jeg, se om jeg ser noe nye merker. Tikei har jeg ikke prøvd. Så da blir det neste =) Endret 21. juni 2009 av Maxtor
Edie Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Jeg bruker så og si aldri sminke. Jeg kan ikke sminke meg, og har liksom aldri følt behovet. Men jeg lot meg friste til å kjøpe No7 mineralpudder og er positivt overrasket. Selv jeg uten noen som helst erfaring får til denne helt fint. Ikke noe skjolder, og det ser ikke sminket ut. Bare ren, glatt, fin hud. Men nå har jo ikke jeg noen erfaring fra andre merker å sammenligne med, men mineralsminke funker i alle fall for "ufaglærte" som meg
TanteBrun Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Denne må jeg titte følge litt mer på. Har hittil bare prøvd ID, siden det har funket greit. Men jeg har tenkt å prøve det til MaryKay og er klar og åpen for andre forslag også. Om ikke annet for å variere litt og for å se om noe egner seg bedre til min hud enn ID.
Gjest Miley Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Lurer på å bytte. I dag bruker jeg I.D sin og er fornøyd, men plages litt med små kviser som jeg ikke blir kvitt. Kanskje hjelper det med et annet merke.
Mamalama Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Brukte ID i flere år fordi jeg ikke visste om andre merker, men gikk i fjor over til Everyday Minerals og er storfornøyd med det! Huden blir mindre blank og resultatet holder lenger, de har mange farger/finisher, og det er superbillig . Blush, øyeskygger o.s.v. bruker jeg fra både ID og EM, og er like fornøyd med begge merker. Men EM er jo mye billigere, så det er lettere å handle mye for å eksperimentere.
Jade Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2009 Kjekt med masse tilbakemeldinger (Har også sett litt på bloggen din tidligere, Hilde Christina!). Ja, jeg vet jeg bare kan søke. Men jeg har sans for "samletråder", som også vil være til nytte for andre enn meg Håper enda flere kommer med erfaringene sine
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 Kjekt med masse tilbakemeldinger (Har også sett litt på bloggen din tidligere, Hilde Christina!). Ja, jeg vet jeg bare kan søke. Men jeg har sans for "samletråder", som også vil være til nytte for andre enn meg Håper enda flere kommer med erfaringene sine Men det finnes da allerede flere slike samletråder.
Gjest Grafica Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 Gud forby at man skal starte nye tråder i et forum!
Gjest dalieo Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Har kun brukt i.d, og var ikke noe fornøyd med det! Tror jeg reagerer på bismuth, for huden min klødde og jeg fikk store porer og uren hud i kinnene (aldri vært plaged med før). Men tror jeg skal prøve everyday minerals en gang, hørt at folk som ikke i.d har vært veldig fornøyd med det
Murder Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 Er det stor forskjell på mineralfoundation fra billigmerker som Lorèal, Maybelline o.l og de fra de mer profesjonelle merkene som I.D og E.M? Jeg har nemlig en fra Lorèal som jeg ikke er spesielt fornøyd med.. Uansett hvor mye jeg prøver så får jeg ikke denne til å se pen ut. Det legger seg alltid som en maske over ansiktet mitt, er som om man kan "telle" pudderkorn på ansiktet mitt fordi foundationen ikke vil smelte ordentlig. Synes det ser ut som om jeg har ti ganger verre hud av å ha på denne foundationen enn å gå usminket :gjeiper: Heldigvis så betalte jeg ingenting for den da, hehe
Gjest lille_kvinne Skrevet 21. juni 2009 #16 Skrevet 21. juni 2009 Har prøvd sheer cover fra tv shop, men den gjorde meg alt for stiv i maska og huden min ble tørket ut. Etter dette holdt jeg meg lenge til vanlig pudder fra tax free'n, men nå for to måneder siden var jeg helt tom og gikk bare inn på vita og plukket med meg Loreal sitt mineral pudder. Det er helt fantastisk, jeg har mindre kviser, ser ikke sminket og "tung" ut. Tørr ikke tenke på hva disse mer "ordentlige" merkene kunne klart og fikse for meg når det billige har vært så bra!
Gjest Sidonie Skrevet 22. juni 2009 #17 Skrevet 22. juni 2009 *mine innlegg* Jeg bruker ID, og har ikke prøvd noe annet. Jeg sminker meg ikke hver dag, så jeg har ikke før nylig oppdaget det flere skriver her; at porene kommer frem. Tror derfor jeg vil prøve Everyday Minerals. Et spm til deg, Hilde Christina, jeg ser du skriver den ble for tørr for deg - jeg har kombinasjonshud - hvis jeg har god fuktighetskrem (bruker vanligvis Hydra Floral), tror du den blir for tørr da? Hvor får man tak i E.M. i Oslo? Synes "alle" hudpleiesteder har I.D. Det lønner seg vel ikke på nett pga tollen.
Honesty Skrevet 22. juni 2009 #18 Skrevet 22. juni 2009 Everyday Minerals får du kun på nett, hos www.everydayminerals.com. Foundationen koster 12 USD for den største størrelsen, og finnes i fire ulike utførelser, med ulik dekkevne og glansgrad. Jeg har selv tørr hud, og liker Original Glo, som kanskje dekker minst (men nok for meg), og som har ørlite skimmereffekt i seg. Intensive er mest dekkende, men ble for "maskeaktig" og matt for min smak. Jeg har knusktørr hud (Hydra Floral ville ikke vært nok), og har ikke hatt problemer med KissMe pga. tørrheten. Den smelter fint inn i huden. Da har jeg heller andre ankepunkter... Den foundationen jeg føler er mest uttørkende på meg, er faktisk Bare Minerals (som før het ID Bare Minerals), ellers har jeg ikke hatt problemer, og jeg har prøvd et utall merker. Den jeg best likte finishen på, var UGloGirl, men der ble fargene i den nøytrale kategorien for ferskenaktige og unaturlige på, og den var relativt dyr i forhold til mengden man fikk.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 22. juni 2009 #19 Skrevet 22. juni 2009 Jeg bruker i.d sin, og er fornøyd med den. Tenkte jeg skulle prøve everydays mineral, for å se hvordan den var (siden mange får problemer med i.d sin, tenkte jeg at jeg kunne slutte med den før jeg får problemer med huden) Men jeg klarer ikke finne frem "i jungelen" av farger og typer på siden til EM. Fint at de har mye å velge i (ja, vet om prøvene) men når en er helt blank på hva en skal velge, og ikke så god i å lese engelsk. Jeg har tørr hud, litt lys med "røde" toner. Samtidig tror jeg at jeg har varm hudfarge. Bruker medium tan og light fra i.d (litt ut fra årstid osv) er ikke interesert i "glitter" . Noen tips?
brumma* Skrevet 22. juni 2009 #20 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har mest erfaring med Everyday og I.D. Everyday har et fantastisk bra utvalg av farger (kan være litt vanskelig å finne rett farge i jungelen, men man kan bestille flere gratissett med prøver). Synes også det er bra at de har forskjellige grader av dekkevne. Dessverre ble dette merket alt for tørt for meg, selv om jeg valgte original glo, som er den minst dekkende typen. Jeg ser rett og slett litt pudrete ut, og alle tørre partier kommer veldig godt frem. Jeg har lest at mange har problemer med småkviser ved bruk av Everyday, men dette merket jeg aldri noe til. Synes også holdbarheten er litt dårlig. Kostene til Everyday elsker jeg! Jeg liker dem mye bedre enn f.eks I.D sine. Prisen er det heller ingenting å si på (12 dollar for en boks med foundation, kostene fra 6-10 dollar). I.D er jeg kjempefornøyd med! Jeg tåler tydeligvis Bismuth... Den fremhever ikke den litt tørre huden min, smelter godt inn huden, og ser fresh og naturlig ut. Helt topp! Jeg liker også veldig godt "pudderet" som heter Warmth. Jeg er helt lys (bruker Fair) og synes jeg ser helt snål ut med solpudder, men dette pudderet gir meg bare litt glød uten at jeg ser tydelig brun ut der det er påført. Holdbarheten er bra, kostene er jeg litt halvfornøyd med (synes de er litt stive i busten + røyter litt) og prisen er vel omtrent 26 dollar for en boks foundation (Strawberrynet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå