Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg sliter med spiseforstyrrelser. Jeg ønsker å starte å trene og få en sunn livsstil. I forbindelse med dette lurer jeg på om jeg burde skaffe meg badevekt eller ikke. Mannen min er bekymret med tanke på anskaffelse av vekt, da han er usikker på hvordan vekten kommer til å bli brukt.Han ser for seg at jeg kommer til å fokusere på å holde en spesiell vekt, fremfor å ha fokuset på trening. Jeg skjønner han jo litt da og føler meg litt i tvil selv om det å ha vekt i huset er så lurt. Men på den annen side så kan jeg jo ikke vite hvor mye jeg veier uten vekt. Det er litt som sier både for og mot slik jeg ser det. Kan jeg trene og få en sunn livsstil uten å ha vekt eller blir det helt feil? Hva mener/tror dere om dette? De fleste vet jo hva de veier og så skal jeg være den eneste som ikke har peiling på hvor mye jeg veier. Føler folk ser på det som litt rart også jeg, men det er kanskje bare meg. Må jeg vite hva jeg veier til enhver tid for å få til å trene "godt nok"? Jeg har nok ærlig ikke lyst å gå opp i vekt, med mindre jeg da er helt sikker på at det er muskler som veier mer enn fett.
Stillest vann Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Du kan trene og få en sunn livsstil uten vekt. Du trenger ikke å vite hva du veier for å trene godt nok. Badevekta kan ikke fortelle deg om det er muskler eller fett. Det er du selv som vet om du lever sunt, ikke badevekta. Dessuten merker du vel på klærne om du går ned eller opp i vekt. Hvis vektendringen er så liten at du ikke merker det på klærne, så er den ubetydelig allikevel. Endret 20. juni 2009 av Stillest vann
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Ikke skaff deg vekt! ...dessuten, det er ikke noe problem å finne ut hva du veier selv om du ikke har en baderomsvekt hjemme som står og "frister" hver eneste dag. Svært mange har badevekt stående på badet, hopp bare opp på en når du er på besøk en gang. Dersom du veier deg et par-tre ganger i året, har du alltid en peiling på hva du veier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå