Jens Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Inspirert av tråden spedbarn på buss, vil jeg gjerne høre deres synspunkter om en sitvasjon som har oppstått etter at Frognerseterbanen stengte grunnet ombyggning.Sønnen min på 4 år har tatt t-banen med hele barnehagen til og fra barnehagen siden han begynnte for ett år siden. Siden t-banen nå har stengt, tar de nå buss til og fra barnehagen. På denne bussen finnes det ingen setebelter, og barna sitter ikke støtt og godt da det er en vanlig belte sporveisbuss. Jeg liker ikke å sende ham med denne bussen. Hva syns dere?Hvorfor er bare barn pålagt ordentlig sikring i bil, og ikke buss?En kollisjon med buss, eller bråstans er da like farlig. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, men det er meningen han skal ta denne bussen helt fram til 2011!
Leanne Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Inspirert av tråden spedbarn på buss, vil jeg gjerne høre deres synspunkter om en sitvasjon som har oppstått etter at Frognerseterbanen stengte grunnet ombyggning.Sønnen min på 4 år har tatt t-banen med hele barnehagen til og fra barnehagen siden han begynnte for ett år siden. Siden t-banen nå har stengt, tar de nå buss til og fra barnehagen. På denne bussen finnes det ingen setebelter, og barna sitter ikke støtt og godt da det er en vanlig belte sporveisbuss. Jeg liker ikke å sende ham med denne bussen. Hva syns dere?Hvorfor er bare barn pålagt ordentlig sikring i bil, og ikke buss?En kollisjon med buss, eller bråstans er da like farlig. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, men det er meningen han skal ta denne bussen helt fram til 2011! Nå er faktisk alle passasjerer pålagt å bruke bilbelte i buss - såfremt det finnes.. Og man kan få bot hvis man ikke har på. Men i gamle busser er det jo ikke belter.. Jeg liker ikke å ta buss med mine barn, da det ikke alltid finnes belter i bussene. Er det ikke belter om bord på bussen, så venter vi på neste buss! Jeg har ingen barn å miste! På lengre buss turer har jeg med bilseter til begge barna på 2 og 4 år. Skjønner veldig godt at du ikke liker å sende barnet ditt med denne bussen. Er det mulig for dere å kjøre han til barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå