Leanne Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Vi har lyst til å bygge hus og er på jakt etter en tomt... Det er ingen tomt til salgs i den bygda vi har lyst til å bosette oss. Dette er litt ut på landet - så jeg vet det er flere tomter "ledig" men jeg vet jo ikke hvem som eier de.. Hvem kan man ta kontakt med for å finne ut hvem som eier hvilke tomter? Går det an å ta kontakt med en som eier en tomt for å høre om han/hun er interessert i å selge - eller blir det litt frekt?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Kan bare svare fra mitt standpunkt som er på den andre siden. Vi hadde ledig en stor tomt som vi skulle bygge på... men vi ventet en stund. Dette var en tomt som folk var meget interessert i - fint strøk. Vi ble nedringt, lapper i posten, folk på døra osv osv. Vi likte IKKE å bli mast på. Det var et pes. Hadde heller prøvd en annonse i lokalavisen eller noe. Jeg synes det blir litt for frekt å prøve direkte når dere faktisk ikke vet om vedkommende skal bruke tomt eller ikke. Vi fikk jo til og med tiggerbrev vi da... der det var såååå synd i de at de mente vi skulle gi de tomta som var verdt veldig mange penger i gave *skjokk* Skjønner ikke helt hva som går av folk som kan være så frekk. Nå har vi jo bygget så nå er maset borte *lol* Jeg tror ikke på noen måte at dere bruker en sånn fremgangsmåte mot noen - men jeg hadde nok ikke spurt sånn direkte uten å vite 100 prosent sikkert at de ikke skal bruke tomta selv.
Gjest *Mim* Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Vi fant oss en tomt på bygda. Spurte grunneier, vi, man risikerer ikke noe mer enn et nei. Kommunen har oversikt over hvem som er grunneiere, tror jeg.
Leanne Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2009 Vi fant oss en tomt på bygda. Spurte grunneier, vi, man risikerer ikke noe mer enn et nei. Kommunen har oversikt over hvem som er grunneiere, tror jeg. da får jeg ta kontakt med kommunen over helgen.. Så får vi se om det blir en tomt på oss...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Kommuner har ofte ledige kommunale boligtomter lagt ut på hjemmesidene sine. Men private boligtomter ligger nok ikke der.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Kommuner har ofte ledige kommunale boligtomter lagt ut på hjemmesidene sine. Men private boligtomter ligger nok ikke der. Sjekk i allefall hvordan reguleringen er for området. Er det regulert til landbruk kan det være en lang prosess før du kan bygge noe. Er det regulert til bolig er det i allefall mye kortere vei.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Ellers kan dere jo sette inn en annonse i avisa hvor dere ber folk ta kontakt hvis de har en ledig tomt. Kan jo hende noen svarer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå