Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg har ikke flydd på noen år og har et spørsmål. Hvordan vil bh-spiler, bukseknapper i metall ol. virke på metalldetektorene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 20. juni 2009 #2 Del Skrevet 20. juni 2009 Så vidt jeg har skjønnt så måler detektorene den samlede mengden tungmetall man har på kroppen. Dvs at den ikke bryr seg om bukseknapper og BH-spiler. Du kan derimot risikere å måtte ta av deg skoa hvis de har forstekninger i sålen eller liknende. Det samme gjelder med belter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 20. juni 2009 #3 Del Skrevet 20. juni 2009 Små metallbiter går greit, bare det ikke blir for mange. Når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen har jeg som regel BH med spiler, bukse med metallknapp, noen små metalldingser på skoene, headset med små metalldeler, og diverse smykker. Det går så fint så. Sist hadde jeg også et par mynter og en bilnøkkel, det gikk også uten piping. Portene graderer hvor mye metall du har på deg. Det er noe sånt som at litt metall gir en stjerne, litt mer gir to stjerner, og ved tre stjerner piper det, og du må sjekkes for hånd. Husk at du ikke får ta med noe flytende med mindre det er pakket i beholdere på maks 1 dl, og alle beholderene til sammen passer i en enliters ZipLock-pose. Altså, pakk toalettmappa i kofferten du skal sende. Beltespenner pleier å gå dårlig i sikkerhetskontroller, så unngå helst å ha belte med metallspenne. En del sko inneholder også metall, så hvis du er usikker på om dine gjør det, letter du flyten ved å ta dem av og sende dem gjennom gjennomlysningsmaskinen. Enkelte flyplasser har også "skomaskiner" før man kommer til sikkerhetskontrollen, her kan man selv sette foten på en plate, så får man vite om skoene inneholder så mye metall at man må ta dem av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 20. juni 2009 #4 Del Skrevet 20. juni 2009 BHene mine piper det alltid på - så jeg må alltid sjekkes manuelt. Men så lenge det ikke er tvil om hva som piper er det ikke noe problem. Men sko og belter er det like greit å sende gjennom scanneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #5 Del Skrevet 20. juni 2009 Tusen takk for svar. Jeg kommer til å ta på meg tøysko. I tillegg dropper jeg beltet. Da tipper jeg at det skal gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 20. juni 2009 #6 Del Skrevet 20. juni 2009 Men du kan altså risikere å bli pepet på likevel. Maskinene er innstilt slik at de tar ut 10% av alle som går gjennom til ekstrakontroll. Da skal den Securitasansatte si noe sånt som at "maskinen har valgt deg ut til 10%-kontroll, er det greit at jeg sjekker deg manuelt?". Det skjer ikke noe verre da enn at han/hun fører den håndholdte pipedingsen sin raskt over hele kroppen din, også under skoene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juni 2009 #7 Del Skrevet 20. juni 2009 Kjedelig greier. Må alltid ta av beltet, støvletter og høyhælte sko osv. Kjas og mas. Kan ikke forstå at de tar det så rolig de som i tillegg bærer på barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minne Skrevet 22. juni 2009 #8 Del Skrevet 22. juni 2009 Alle piper av og til, ekke flaut =) Ingen som bryr seg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alj Skrevet 22. juni 2009 #9 Del Skrevet 22. juni 2009 Mine Bh'er piper alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #10 Del Skrevet 22. juni 2009 Det skjer ikke noe verre da enn at han/hun fører den håndholdte pipedingsen sin raskt over hele kroppen din, også under skoene. Jo, noen plasser bruker de ikke denne pipedingsen som du sier, men kjenner med hendene. En gang hos meg skulle de sjekke under bukselinningen, da kunne jeg få en dame hvis jeg ville det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå