Gjest Poker face Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 (endret) fant ut av det Endret 20. juni 2009 av Poker face
Gjest annemor30 Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 men jeg håper dere kan dette for jeg har ikke peiling. vi kjenner et par som ikke har jobb og har et barn. de lever på sosialpenger. de motar penger fra nær familie, masse 1000 kr. og de reiser på ferie til utland og de reiser på festivaler og masse andre turer. barnet har de aldri med på tur eller har i helgene. er det ikke slik at man ikke har lov å reise til utland når man lever på sosialpenger? er ikke det samme regel som i nav? og har de virkelig rett på sosial penger så lenge de får masse 1000 i mnd av familie? det er jo snylting? kan sosialen finne ut av dette og hva vil skje da? straff blir det jo og de får ikke mota penger lenger da? hva med barnevern? kan de rykke inn? må si barnet ikke har det bra i utgangspungtet. det vi mistenker da. Huff og huff.... Høres ut som du skulle ønske det var deg som kunne dratt bort hver helg.... og når du vet at de får så mye penger fra familie så må du vite om barnet har dt bra??
Chakoya Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Folk som mottar sosial stønad MÅ oppholde seg i Norge. Man må dessuten søke sosialkontoret om å få dra på ''ferie'' utenfor Norge. Man kan miste sosial stønad dersom regler brytes. Mottatte penger skal rapporteres. Og sosialkurator vil vurdere om man får beholde pengene eller ikke. Normalt skal stønad fra sosialkontor reduseres om man får penger fra andre plasser. Endret 20. juni 2009 av Chakoya
Gjest Poker face Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Huff og huff.... Høres ut som du skulle ønske det var deg som kunne dratt bort hver helg.... og når du vet at de får så mye penger fra familie så må du vite om barnet har dt bra?? hehe, nei langt der ifra selv om man får penger betyr det ikke at barnet har det bra. for den biten handler ikke om penger
Gjest Poker face Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Folk som mottar sosial stønad MÅ oppholde seg i Norge. Man må dessuten søke sosialkontoret om å få dra på ''ferie'' utenfor Norge. Man kan miste sosial stønad dersom regler brytes. Mottatte penger skal rapporteres. Og sosialkurator vil vurdere om man får beholde pengene eller ikke. Normalt skal stønad fra sosialkontor reduseres om man får penger fra andre plasser. ja, var noe sånt jeg også mente. kan man finne info på nettet en plass? slik at man kunne få klare "fakta" jeg er ikke så flink til å google
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 jeg er ikke så flink til å google God anledning til å øve seg. Generelt: begge foreldre på sosialen, setter barnet bort for selv å reise på fesitvaler i helgene: ikke verdens beste situasjon, ville også reagert negativt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå