Gå til innhold

Har tamponger blitt dårligere de siste årene?

Gjest Gjest_Pia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*

Er det flere enn meg som synes tampongene (vanlig o.b.) har blitt dårligere de siste årene? Jeg synes de var bedre før (for mer enn 5-6 år siden, husker ikke helt). Nå er det stadig vekk lekkasje - før hadde jeg aldri det (og tror ikke mensen har endret seg nevneverdig). Må noen ganger bruke normal pluss - tidligere har normal holdt i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere enn meg som synes tampongene (vanlig o.b.) har blitt dårligere de siste årene? Jeg synes de var bedre før (for mer enn 5-6 år siden, husker ikke helt). Nå er det stadig vekk lekkasje - før hadde jeg aldri det (og tror ikke mensen har endret seg nevneverdig). Må noen ganger bruke normal pluss - tidligere har normal holdt i massevis.

Ja, vi er flere. Jeg synes også tampongene har blitt dårligere, med oftere lekkasje og slikt. Jeg synes også de loer mer enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, vi er flere. Jeg synes også tampongene har blitt dårligere, med oftere lekkasje og slikt. Jeg synes også de loer mer enn før.

JA....helt enig...

For noen år siden så sluttet O.B med å legge en tynn hvit duk rundt tampongen,slik at det plutselig ble ren bomull igjen. Jeg har savnet den gamle utgaven av O.B bare så sinnsykt!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også de har blitt dårligere - hadde endel år som jeg ikke brukte tamponger pga spiral, men nå som jeg har begynt igjen syns jeg de er fryktelig loete.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Sendte mail til o.b. og ba om å få den gamle varianten tilbake i butikken jeg!

Så, bra! Burde gjøre det jeg også nå da:-)

Kanskje starte gruppe på facebook, for å kreve den gamle typen O.B tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har helt sluttet å kjøpe O.B.(den blå typen) for den loer veldig og er blitt like dyr som de andre tampongene.

Håper de har kuttet ut reklamen: O.B, tampongen som ikke loer. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg kjøper alltid et lager med "gammel-ob" når jeg er i utlandet. Bodde 2 år i Australia og har aldri hatt så lite tampongproblemer som der :fnise:

De nye loer, lekker og "bobler", altså, tar til seg luft som presser seg ut etterpå. Nei nei nei, synes absolutt de gamle var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi
Så, bra! Burde gjøre det jeg også nå da:-)

Kanskje starte gruppe på facebook, for å kreve den gamle typen O.B tilbake...

Nyttesløst, det var en stor kampanje for dette da de sluttet med den gamle OB-en. Underskriftskampanje og greier - ingen av dere som husker lofri.no (eller var det .com?)?

Det var i hvertfall stor hurlumhei om det hele. Grunnen til at de sluttet var at produksjonen i Norge ble lagt ned. Tampongene som ble produsert i Norge var ikke like "resten", og da produksjonen her ble lagt ned fikk vi de samme tampongene som resten av OB-verden. Mange som la merke til det på den tiden (da VI hadde de lofrie tampongene), at OB i utlandet var mye dårligere.

Men som sagt, det har vært stor sak om dette både i underskriftskampanjer og i media, tror det er litt sent å få gjort noe NÅ når det ikke funket den gang...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang kjøpte jeg Libressetampongene, og de er akkurat som de gamle OB! Etter hva jeg klarer å huske. Så heretter kommer jeg kun til å kjøpe Libresse sine tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at firstprice sine tamponger er kjempe bra! Jeg sluttet også å kjøpe OB siden de loet sånn, men firstprice sine gjør ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pia_*

Så Libresse og First Price har også tamponger? Aldri lagt merke til i butikken....... Tror jeg bare tar den vanlige o.b-pakken av gammel vane!

Men det sto i et innlegg at innskriver hamstret o.b. i utlandet og da fikk tak i gammel type (det vil jeg og!!), mens i et annet innlegg sto at produksjon i Norge nå var lik resten av verden, så jeg fikk ikke dette helt til å stemme. Er det noen "u-land" som ikke har kommet seg over på ny produksjon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi
Så Libresse og First Price har også tamponger? Aldri lagt merke til i butikken....... Tror jeg bare tar den vanlige o.b-pakken av gammel vane!

Men det sto i et innlegg at innskriver hamstret o.b. i utlandet og da fikk tak i gammel type (det vil jeg og!!), mens i et annet innlegg sto at produksjon i Norge nå var lik resten av verden, så jeg fikk ikke dette helt til å stemme. Er det noen "u-land" som ikke har kommet seg over på ny produksjon tro...?

Vel, når jeg sa "resten av verden" mente jeg egentlig generelt at tampongene som ble produsert i Norge var det umulig å få tak i, men ikke at andre land nødv. stoppet sin produksjon (som ikke er/var lik Norges). Det betyr at de godt kan produsere tamponger i Australia som lignet de i Norge. De produserer ikke disse tampongene bare ETT sted. Men etter at de sluttet å produsere i Norge begynte vi å få de fra gudene vet hvilket europeisk land, som ikke produserte nøyaktig de samme som oss nordmenn.

Altså, det er ikke noen "gamle OB-er" å savne. Det er de norskproduserte dere savner! De gamle OB-ene i Tyskland var like dårlige for 6 år siden som i dag for å si det sånn. Men det er fullt mulig at noen land produserer OB som er bedre enn det landet vi får OB fra (skulle tro vi snakket om vin her... :ler:), siden noen her bl.a. har påpekt at de australske OB-ene er brukbare.

Nå ble jeg egentlig ganske nysgjerrig på hvilke land som faktisk har OB-produksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Coarvi

Her har dere link til saken fra Dagbladet (som er fra 2002 da produksjonen her stoppet):

Tampongaksjon

Og jeg siterer:

5. oktober i år omtalte Dagbladet konsekvensene av at fabrikken i Tønsberg nå er nedlagt:

Den lofrie OB-tampongen har opphørt å eksistere. I stedet forsyner Johnson & Johnson norske kvinner med sin europeiske standardmodell, produsert ved hovedfabrikken i Tyskland.

Endret av Coarvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*

Skal finne butikker som selger Libresse jeg nå! Kan faktisk ikke huske å ha sett disse eskene noe sted, men nå skal jeg virkelig se etter dem - for ble jeg gira på å prøve noe annet enn o.b!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne butikker som selger Libresse jeg nå! Kan faktisk ikke huske å ha sett disse eskene noe sted, men nå skal jeg virkelig se etter dem - for ble jeg gira på å prøve noe annet enn o.b!

Jeg har funnet Libresse tamponger stort sett overalt i det siste. Og de er veldig lik de gamle OB, til og med i innpakningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Libresse sine er ganske nye, så ikke rart du ikke har lagt merke til de før...:)

Jeg for min del gir egentlig f. i om OB loer eller ikke- SÅ ille er det ikke. Bruker likevel First Price tamponger i stedet (grunnet pris og like god kvalitet) de få gangene jeg bruker tampong. Divacupen min loer aldri uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...