Gå til innhold

Skal jeg gratulere han med dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Fyren jeg har hatt en greie med over lang tid har bursdag på mandag og jeg lurer på om jeg skal sende han en sms og gratulere med dagen? Vi snakker ikke sammen for tiden (han brøt kontakten), men føler det er for slemt å ikke spandere på seg en bursdagshilsen når jeg vet det er dagen hans. Hva syns dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest Miley
Skrevet

Om han ikke vil ha kontakt med deg så synes jeg at du skal droppe det.

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Om han ikke vil ha kontakt med deg så synes jeg at du skal droppe det.

Jeg vet det, men saken er at jeg har veldig lyst!! Uansett hvor tåpelig det enn måtte høres ut, håper jeg at det kanskje kan gjenopprette kontakten mellom oss. Og så gratulerte han meg på min bursdag og da snakket vi heller ikke sammen (ja, dette har vært turbulent). Og da jeg i ettertid sa at jeg var imponert over at jeg fikk bursdaghilsen, sa han at det var klart han måtte det!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet det, men saken er at jeg har veldig lyst!! Uansett hvor tåpelig det enn måtte høres ut, håper jeg at det kanskje kan gjenopprette kontakten mellom oss. Og så gratulerte han meg på min bursdag og da snakket vi heller ikke sammen (ja, dette har vært turbulent). Og da jeg i ettertid sa at jeg var imponert over at jeg fikk bursdaghilsen, sa han at det var klart han måtte det!

Hvorfor i all verden kan du ikke sende en hilsen på sms? Er da ikke noe galt i det i det hele tatt.

Hvis han ikke responderer på meldingen, så vet du jo på en måte at han ikke vil ha kontakt. Jeg får bursdag hilsen den dag i dag, av gamle kjæresten min som jeg var sammen med for 11 år siden. Kan være venner fordi om det er en ex, ja...altså så lenge det er en gjensidig forståelse....

Gjest Gjest
Skrevet
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjonen. Eksen min har bursdag neste uke. Det var han som ville være venner etter bruddet. Men nå har vi ikke prata sammen på noen mnd. Jeg fikk mld på min bursdag etter bruddet. Føler at jeg MÅ sende mld til han og.

Hva synes dere?

(Ikke for å stjele tråden)

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Jeg er litt i samme situasjonen. Eksen min har bursdag neste uke. Det var han som ville være venner etter bruddet. Men nå har vi ikke prata sammen på noen mnd. Jeg fikk mld på min bursdag etter bruddet. Føler at jeg MÅ sende mld til han og.

Hva synes dere?

(Ikke for å stjele tråden)

MissStiles: i din situasjon hadde jeg ikke vært i tvil. Dere har vært i et forhold som er over nå, men dere har avtalt å være venner. Venner gratulerer hverandre med dagen.

Jeg var aldri ordentlig sammen med min fyr og han forsvant bare uten en lyd (har ikke hørt et pip fra han på 3 uker), så for alt jeg vet kan han syns det er plagsomt at jeg sender bursdagshilsen. Men som nevnt over har jeg veldig lyst for det er liksom min siste sjanse å ta kontakt med han på uten å virke desperat.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Fyren jeg har hatt en greie med over lang tid har bursdag på mandag og jeg lurer på om jeg skal sende han en sms og gratulere med dagen? Vi snakker ikke sammen for tiden (han brøt kontakten), men føler det er for slemt å ikke spandere på seg en bursdagshilsen når jeg vet det er dagen hans. Hva syns dere??

Har akkurat vært i den situasjonen selv...han brøt kontakten plutselig (!), nyskilt og trist var han vel, og jeg som hadde kjøpt gave til ham og alt. Han fikk aldri den gaven...

Du får jo bare gjøre som du føler for...selv ville jeg ikke ha tatt kontakt med ham i og med at han ikke vil mer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon selv! Bortsett fra at i mitt tilfelle har ikke fyren sagt rett ut at han ikke vil ha kontakt med meg mer, det har alltid vært sånn" jaja, snakkes" - men så er det alltid jeg som må ta kontakt.. Så jeg tolker jo selvfølgelig ikke det så veldig positivt. Men jeg kommer i alle fall til å sende en liten hilsen på dagen.. Spørsmålet er bare om jeg skal gjøre det på sms eller FB! SMS føler jeg plager ham litt (siden han tydeligvis ikke har så mye interesse), men FB er så.. offentlig.. Haha, livets små problemer altså..

Uansett, jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler for! Svarer han ikke så svarer han ikke.. Du har i alle fall prøvd! Hvordan kan det være negativt å få en ekstra bursdagshilsen? :sjenert: Han gratulerte jo deg som en selvfølge også..

Gjest DumDumDumUnge
Skrevet

Ikke send sms.

Ikke send.

Ikke!

Selvsagt kommer det mye an på hvorfor han dro, når, hvor lenge etc.. men som standard svar. Nei, ikke send sms. Og jeg skal fortelle deg hvorfor.

Tenk deg at du er sammen med en fyr som du vil dra fra. Tenk at du drar fra ham og at du føler deg fri. Du føler deg som om du har kommet deg videre. Får du en sms fra den fyren noen dager etterpå, måneder etc.. så tenker du sikkert at den andre fyren liker deg fortsatt, at han savner deg, at han kan ikke leve uten deg etc.

Og dette er ikke bra for fyren. For du blir mer overlegen, validert og tenker mer i de samme baner som før. At han var ikke bra nok for deg. For hvorfor ville ellers en som er bra nok for deg eller bedre, senke seg så lavt ned?

På den andre siden, når du ikke sender ham melding, så lurer han på om du har glemt ham? Han lurer på om du har funnet deg en ny.

Dette er mind-games. Men de hjelper. Ikke send ham melding.

Skrevet

Ikke send han melding. Ikke engang om det er et rundt tall han fyller.

Skrevet

Ikke send melding!

La han heller vente på en sms isåfall, for så å ta kontakt med deg igjen etterhvert. Lar du være å sende han sms nå så viser du at du respekterer hans ønske om å kutte kontakten. Så får han heller sitte der og angre når han ser at du virkelig mener alvor og klarer deg fint uten han!

Gjest Gjest
Skrevet

Send en melding! :)

Det skader ikke å sende en bursdagshilsen til mannen, så får du jo samtidig se hvordan han reagerer. Skjønner ikke helt problemet med å sende melding, jeg da.

Skrevet
Ikke send melding!

La han heller vente på en sms isåfall, for så å ta kontakt med deg igjen etterhvert. Lar du være å sende han sms nå så viser du at du respekterer hans ønske om å kutte kontakten. Så får han heller sitte der og angre når han ser at du virkelig mener alvor og klarer deg fint uten han!

:hoho:

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Hmm.. her var det mange delte meninger. Er litt med på ideen om å la være å sende melding, men om det er en bitteliten sjanse for at han fremdeles bryr seg så er det fryktelig sårende å ikke engang få en melding på bursdagen. Vil det hjelpe å såre fyren? Er ikke det et ganske endelig statement fra min side som ikke nødvendigvis trigger fyren til å ta mere kontakt?

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
NEI

Ikke send melding!

Kan ikke dere bergunne det litt mer enn å bare si nei?? det er jo ikke en avstemming.. :)

Gjest Miley
Skrevet

Kjære vene, om du vil sende en melding så sendt en melding. Hva er poenget med å kverulere på KG, du er vel herre over egen mobiltelefon?

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære vene, om du vil sende en melding så sendt en melding. Hva er poenget med å kverulere på KG, du er vel herre over egen mobiltelefon?

For det første er det ingen kverulering på gang her. Og om det så var er det ikke derfor vi har diskusjonsforum?

For det andre; ikke bagatelliser andres problemstillinger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...