Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Hei. Jeg trente for første gang på lenge i går etter en treningsvideo. Jeg har litt tendenser til å kjenne det i knærne og nakke/rygg når jeg trener. Jeg følte det gikk ganske bra og tok det ikke veldig hardt siden det er en stund siden sist jeg trente. Kjente det i magen senere, men ikke som smerter. Håper det er tegn på at jeg har gjort noe rett. Rygg og nakke gikk det også bra med. Prøvde å være litt forsiktig med knærne siden de ikke tåøer for mye belastning. Det rare er at jeg har fått vondt i armen så hvis jeg strekker den ut f.eks. så er det vondt. Dette er nytt for meg og jeg skjønner ikke helt dette. Der er kun den venstre armen det gjelder. Skyldes dette treningen eller kan det være andre ting som gjør det? Kan det være bare jeg som ligger "feil" i sengen om natten som gjør det? Jeg hadde lyst å trene litt i dag også, men det ser dårlig ut.Hvis det er treningen som gjør det, hva er det jeg muligens gjør feil? Og hvorfor har jeg bare dette i en arm? kan jeg trene videre i dag eller en annen dag når jeg kjenner dette eller hva skal jeg gjøre? Håper noen har tips.
Gjest minne Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Det kan jo vaere ALT for hva vi vet, og du vet... Har du brukt armen mye i trening da ? Jeg fikk for mye belastning fordi jeg trente veldig hardt og var nybegynner, sa naa har jeg ikke trent pa 2uker. Men jeg synes smerten din er litt for generell til at det gaar aan aa peke seg inn pa hva det er. Gaa til legen, er det sikreste hvis du vil ha en diagnose paa det
Phobaeticus Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Hei. Hvis du har brukt/trent musklene i overarmen kan det være at du er støl og det da er vondt å strekke helt ut i albueleddet. Ikke farlig, men sikkert greit å la være å trene de samme musklene i dag. Kanskje du bare er støl i venstre armen fordi den er svakest (hvis du er høyrehendt da...).
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Kan være flere årsaker, f eks: * du feilbelaster og gjør noen øvelser feil/skeivt. Bruk tid på å sjekke om du gjør øvelsene som du skal, bruk gjerne speil eller få noen til å se på deg når du trener? * den ene armen eller en annen kroppsdel er svakere, stivere (av en eller annen årsak) enn resten, slik at du merker det bedre når du trener den. * du har en eller annen gammel skade e.l som gjør det. Sikkert lurt å vente en dag eller to med å gjøre samme øvelsene som i går, men du kan jo trene noe annet? Jogge eller noe? Jeg synes ikke man skal bekymre seg så mye over litt vondt etter trening, særlig når det er lenge siden sist eller en ny treningsform. Men greit å følge med, og ikke overbelaste, det kommer jo ikke noe godt ut av dét heller...
Chanel.No5 Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Enig med Gjest sitt innlegg over, gi det noen dager, du er nok bare støl etter å ha startet med trening gjen, det er normalt. Bare slapp av og la armene dine hvile litt før du trener de igjen. Endret 20. juni 2009 av Lotte27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå