Chakoya Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg er på utkikk etter noe å bedrive fritiden min med. Kunne kanskje tenkt til å begynne på karate, kickboksing eller noe...Kanskje judo hadde vært noe også? Men jeg ikke særlig hva jeg ønsker og ha fokus på. Vet ikke hvor vanskelig disse er i forhold til hverandre, hvor mye man må/bør fokusere/involvere seg osv. Er nybegynner og lurer også dessuten på hvordan det er å komme som nybegynner til slike steder. Har egentlig aldri løftet noen særlig armhevninger og lignendes. Er det andre kampsporter eller andre ting kanskje som andre vil anbefale? (Pris er også noe som er med på det fallende valget. Må ikke være for dyrt.) Endret 20. juni 2009 av Chakoya
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Karate og kickboxing er "oppadstående" kampsporter, dvs at man står oppreist mesteparten av tiden. I karate har man noen kast og nedtagninger, men hovedfokus er på slag og spark. Judo derimot er basert på kast, låsegrep og kvelegrep. Det er mye mer "stillestående" enn karate, hvor man hele tiden beveger seg mye. Jeg har trent begge deler, og må si at karate var mye bedre trening. Med mye mer bevegelse, og høye spak og slikt fikk man trent kondisjon, balanse, smidighet og generell kroppskontroll på en helt genial måte. Etter judotreningene var det ikke alltid jeg var svett engang. Nybegynnerkursene i karate er beregnet nettopp på nybegynnere. Ingen forventer at du er i kjempeform, at du kan ta hundre strake arhevninger på knokene, og sparke i hodehøyde så lett som det fra dag 1. Man kan fint begynne selv om man knapt klarer en eneste armhevning, og såvidt klarer strekke seg ned til sine egne knær.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Jeg begynte på tae kwon do, type tang soo do for et halvt år siden, er kvinne 28 år og ikke akkurat supertrent. Har trent en gang i uken og ellers for meg selv, og det har gått veldig fint og er veldig gøy. Lærer slag, spark, mønster, kamp og selvforsvar. Tok mitt første belte før sommeren. Kickboksing er nok mer hopp og sprett så det kommer jo an på hva du ønsker. Jeg vil nok tro at priser og tilbud varierer fra plass til plass, så du får sjekke hva som finnes der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå