Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Hei, sikkert ikke så mange som kan svare på dette,men prøver likevel:) Jeg lurer på om jeg har lyst til å legge fliser, men har mange spørsmål rundt dette fordi jeg aldri har flislagt noe før.. Jeg er ei veldig liten jente og familien syns det er veldig rart at jeg vil bli flislegger. Folk sier at man ikke tjener så godt fordi dette er noe alle kan lære seg.. Hvordan er en vanlig dag for en flislegger? er det vanskelig å få seg jobb innen dette? Jobber man alene/sammen? Hvor mye er lønnen? Er det ett flaut yrke for ei jente? Jeg er bare 22 år, og elsker å "bygge" ting.. vet jo ikke om dette er rett for meg, da jeg blir fort lei ting..:/ Er det en variert arbeidsdag?
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Hei, sikkert ikke så mange som kan svare på dette,men prøver likevel:) Jeg lurer på om jeg har lyst til å legge fliser, men har mange spørsmål rundt dette fordi jeg aldri har flislagt noe før.. Jeg er ei veldig liten jente og familien syns det er veldig rart at jeg vil bli flislegger. Folk sier at man ikke tjener så godt fordi dette er noe alle kan lære seg.. Hvordan er en vanlig dag for en flislegger? er det vanskelig å få seg jobb innen dette? Jobber man alene/sammen? Hvor mye er lønnen? Er det ett flaut yrke for ei jente? Jeg er bare 22 år, og elsker å "bygge" ting.. vet jo ikke om dette er rett for meg, da jeg blir fort lei ting..:/ Er det en variert arbeidsdag? Jeg kan ikke svare på spørsmål om selve yrket, men det er desverre en utbredt myte (særlig blandt mennesker som er uten peiling på hva som foregår på en yrkesskole), at yrkessfag er noe "alle" kan drive med. Dette er selvsagt helt feil. Å være flislegger krever regneferdigheter, nøyaktighetssans og estetisk sans. Om du driver din egen bedrift må du også ha bedriftsøkonomisk kompetanse. At folk med yrkesfaglig bakgrunn ikke tjener bra er heller ikke sant. Mange tjener bedre enn høyere utdannede. Jeg kjenner rørleggere, murere og elektrikere med eget firma som tjener over millionen.. For å bli flislegger har man gjerne grunnutdanning som murer. Du kan lese mer om murerutdanningen her: http://vibyggernorge.nsp01cp.nhosp.no/arti...;categoryID=243 http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kompetans...etanse=V.BA3002 Lykke til med yrkesvalget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå