Gå til innhold

Hudpleie, Obagi? Elixir? Bellaplex?Noen som har erfaringer og kan anbefale for/mot?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ei jente/dame på 32 som har begynt å merke meg at huden er i ferd med å "modnes", noe jeg helst vil motarbeide, jeg vet bare ikke med hvilke produkter jeg bør gjøre dette.

Jeg har, i tillegg til begynnende fine linjer, også bestandig slitt en del med acne. Jeg har fine porer, men allikevel, altså en god del acne, særlig på haken, og acnearr.

Er det noen som har egne erfaringer med noen av de ovennevnte produktene, og kan vil fortelle meg om dette? Jeg har ikke spesielt lyst til å kjøpe "katta i sekken" (en gang til), da det jo er snakk om dyre produkter...

Svar mottas med STOR takk. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Obagi er vel det merket som regnes som det beste innen korreksjon av hudproblemer. Nu Derm feks er visst veldig effektiv. Men dette er produkter som er sterke og egner seg kun til vinterbruk pga solen. Jeg skal teste Obagi nu derm nå til vinteren.

Nå som det er sommer er jeg strålende fornøyd med Avalon organics sine c vit produkter. Kjøper dette på Iherb.com

Skrevet

Takk for tipset, vil sjekke ut den Avalon-serien..

Gjest Malen
Skrevet

Mene & Moy sine produkter skal visst også være veldig bra. Endel av kremene inneholder syrer, samt store mengder vit c og andre antioksidanter. Jeg har brukt Obagi sitt c vitamin serum 15% tidligere og var fornøyd med det. Grunnen til at jeg skal prøve mene & moy nå er for å slippe så mange operasjoner ( rens- serum- krem etc..) Mene & Moy sin facial lotion c20 inneholder 20 % vitamin c samt 6 % syrer. Til nattkrem tenkte jeg å bruke Enhanced cream som inneholder 15% syrer. De har også advanced cream som inneholder hele 30 % syrer, samt 15-20 % vit c.. Den tenkte jeg å bruke litt utpå vinteren etter at jeg har brukt opp kremen på 15% syrer. Blir spennende å prøve :-)

Gjest Malen
Skrevet

Advanced cream inneholder 30 % syrer og 5% vit c ikke, 15-20 % som jeg skrev i innlegget over.

• 4 uker senere...
Skrevet
Advanced cream inneholder 30 % syrer og 5% vit c ikke, 15-20 % som jeg skrev i innlegget over.

Takk for svar! Hmm... Syrer? Er det dette som er "tingen" mot rynker og linjer?

Virker dette, ser du forskjell fra før du brukte det til nå?..

Gjest Malen
Skrevet

Aha syrer, retinol og antioksidanter i form av vitamin c skal være effektivt mot forebygging og reduksjon av rynker. Når det gjelder egne erfaringer så kan jeg ikke si jeg har rynker, men jeg merker at huden blir jevnere, får mer glød og mindre urenheter. Retinol kan også fåes på resept hos kege (aberella), til en billig penge. Forskning rundt rynker viser at retinol ( a- vit) og aha syrer er effektive ingredienser i kampen mot rynkene.

Gjest Gjest
Skrevet
Obagi er vel det merket som regnes som det beste innen korreksjon av hudproblemer. Nu Derm feks er visst veldig effektiv. Men dette er produkter som er sterke og egner seg kun til vinterbruk pga solen. Jeg skal teste Obagi nu derm nå til vinteren.

Nå som det er sommer er jeg strålende fornøyd med Avalon organics sine c vit produkter. Kjøper dette på Iherb.com

:Nikke:

Utrolig billig er den og i forhold til de seriene som er nevnt her. Og lukten er utrolig god og frisk.

Skrevet

Har forsåvidt ikke rynker enda jeg heller.. (Bare for å ha ting på det rene :-P ) Men greit å knekke dem før de kommer!!... :jepp:

Takker for gode tips fra alle sammen her!... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...