Villpus Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Nå har det dukket opp en "interessant" problemstilling i mitt liv. Jaja, nye erfaringer kommer godt med, men har noen andre vært i situasjonen? Fantastisk date, flott fyr og en bra start i foholdet. Etter kort tid kommer det fram at jeg har vært sammen med en av hans venner for 10 år siden, i 3 måneder. Dette kunne ingen av oss vite og bruddet var helt greit. Men av denne grunn kunne ikke vi treffes mer og alle linjer ble brutt. Er virkelig den regelen så hard, eller er det noen her som kjører den til yttergrensene (eller bruker den som en unskyldning)? Om en bare kunne slippe alle disse teite reglene i dating, ikke rart en tar svalestup i salaten gang på gang, hehe
Gjest Illiya Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Dette høres jo bare teit ut. Vil han ikke være sammen med deg fordi du var sammen med vennen for 10 år siden??? Høres mer ut som en unnskyldning enn som en grunn.
neeta86 Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Enig med Illiya... Det er jo snakk om 10 år siden,og dere var bare sammen i 3mnd... Skulle ikke vært noe problem spør du meg....
waco Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Jeg hadde ikke syntes det hadde vært kult at hver gang vi var på fest eller hver gang jeg traff på kompisen min så hadde dama mi pult på ham.
neeta86 Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Det er jo 10år siden... Skulle jo vært lagt på hylla for leng siden
Villpus Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2009 Det er jo 10år siden... Skulle jo vært lagt på hylla for leng siden Absolutt enig!!! Dønn umulig å treffe noen som ikke kjenner noen som er venn med noen som......ja skjønner tegninga? Da må jeg jo begynne å date folk fra indre troms snart da. feig unskyldning fra en feig gutt (slettes ingen mann nei)
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Det er jo 10år siden... Skulle jo vært lagt på hylla for leng siden Logisk sett ja, men har hun vært dama til en kompis så har hun det. Mye følelser rundt det som IKKE er rasjonelle. Å få "morsomme" kommentarer av typen. Er hun fremdeles glad i å ri, hun er god til å suge, litt kjip med 2 ern. Ol. På et nachspiel... Kan ta mye av romatikken ut av forholdet. I tillegg vil jenta for langt tid bli "beskrevet" som:" hun som var sammen med "han" dengangen". Når bekjente skal forklare om hvem den nye dama hans er til andre kjente... Og da blir det hele "ferskt" igjen. Hun er og blir kompisens eks. Om de har oult i 3 mnd,6mnd eller 2 år uvesentlig. Den som kom først inn har lagt igjen sin signatur... Moro, nei.
kinkeline Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Kommer han med sånne kommentarer er det kompisen som er en idiot og heller han som bør dumpes.
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror noen menn er litt nazi på dette "brukt vare"-opplegget. De ser for seg dama ha sex med han fyren de vet hun har hatt sex med en gang, og klarer ikke helt å legge det fra seg. Hvis de i tillegg synes denne karen er litt teit så blir det enda mer turn off. Men ærlig talt så høres det mest ut som en unnskyldning, hadde han virkelig vært hodestups forelska så ville han nok gitt blanke i det. Jeg synes ikke den regelen med å aldri date venners ekser er helt 100%, noen ganger var det bare korte tulleforhold for hundre år siden og helt greit for alle parter.
Gjest mann igjen Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Kommer han med sånne kommentarer er det kompisen som er en idiot og heller han som bør dumpes. Jeg har ikke opplevd det selv, men har hørt slike kommentarer blant andre. Internhumoren blant gutta kan være like nådeløs som hos jentene for å si det slik. Hvis f.eks ei venninne blir sammen med "Mats", du blir kjent med han gjennom henne og når det blir slutt så ser du ikke mere til han. 9 år senere blir en annen vennine sammen med "Mats" og dere møtes igjen. For deg vil han da være "Han som var sammen med...." uansett hvor lang tid det har gått. Tid er ikke vesentlig. Dere har ikke andre "kontaktpunkter" og deres bekjentskap er utelukkende basert på at " Mats" har vært sammen men ei vennine. 9 år er lenge. Rasjonelt sett skal det ikke ha noe å si. MEN hun/han er venninens "vrakgods". Les: Han/hun ble veid ble funnet for lett av en kompis. Så hvis han er bra nok for deg, så har du lavere krav (tar til takke med mindre) B-vare. Kall det hva du vil. Dette er ikke logisk selfølgelig. Men hodet gjør sin egne tanker. For å si det slik. TS ble "vraket" av kompisen til sin nye venn. Hvilke tanker han gjorde seg rundt det veit bare han. Men belastningen, komplikasjonene, tankene, kommentarene, usikkerheten når TS møter eks. igjen osv rundt dette så han sikkert for seg kunne bli såpass kjipe at han valgte å avslutte før det ble for seriøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå