Gå til innhold

Potetgull til 1 åring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vil høre litt hva dere her inne mener om dette. Det har seg slik at svigerfamilien vil gi ungen vår på 1 år chips. Var i selskap, og da la de chips foran han så han kunne spise det. Jeg mener det er for salt for en 1 åring og ga beskjed om at han ikke kunne ha det. Er jeg rar eller?

Gjest Gjest_-Ea-_*
Skrevet

Jeg gir min et åring potetgull innimellom, i hyggelige lag :jepp:

Gir han ikke en hel pose eller store posjoner, men noe å tygge på tror jeg ikke gjør så store skader.

Kommer jo ann på hvordan kostholder er elles da tenker jeg... :rødme:

En utlogget -Ea-

Skrevet
Jeg gir min et åring potetgull innimellom, i hyggelige lag :jepp:

Gir han ikke en hel pose eller store posjoner, men noe å tygge på tror jeg ikke gjør så store skader.

Kommer jo ann på hvordan kostholder er elles da tenker jeg... :rødme:

En utlogget -Ea-

De blir tidsnok vant til og avhengig av potetgull, når de blir større. Tull å venne småbarn til usunne ting. Er det den førstefødte må det gå an å utsette introduksjon for søtt og salt snacks.

Skrevet

Jag hade sagt i från, jag tycker både att det är för salt och att små barn inte behöver lära sig att äta sådant. De lär nog få smak för snacks så småningom. Det finns frukt, grönsaker, bröd och mycket annat gott att ge en ettåring före onyttiga chips.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe vits i å gi ettåringer potetgull og godteri. Prøver å vente med sånt til ungen ber om det selv. Men det er klart, hvis ungen ser at eldre søsken/andre unger sitter og spiser det, vil jo småtassen også ha. Et par flak potetgull skader neppe.

Gjest Gjest
Skrevet
Vil høre litt hva dere her inne mener om dette. Det har seg slik at svigerfamilien vil gi ungen vår på 1 år chips. Var i selskap, og da la de chips foran han så han kunne spise det. Jeg mener det er for salt for en 1 åring og ga beskjed om at han ikke kunne ha det. Er jeg rar eller?

Nei du er ikke rar. Jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det er jo foreldrene som bestemmer hva slags kosthold de ønsker for sitt barn, og da må foreldrene selvsagt sette grenser når de er ute blant folk.

Om andre synes det er rart eller ikke får jo være deres tanker. Det spiller ingen rolle hva andre synes om det. Det er deres barn.

Skrevet (endret)
De lär nog få smak för snacks så småningom. Det finns frukt, grönsaker, bröd och mycket annat gott att ge en ettåring före onyttiga chips.

Enig i det, men jeg hadde neppe verken giddet å kommentere det eller bekymre meg hvis det var snakk om en sjelden gang. Er de ikke vant til å få det, synes de vanligvis ikke at det er spesielt godt en gang. Lager man imidlertid stort oppstyr rundt det, så aner det meg at det kan oppfattes som fristende og attraktivt fordi det er "forbudt"...

Endret av Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...