Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg er ei jente som begynner å komme opp i de sene tyveårene, og jeg kjenner nå at jeg lengter etter å få meg et ordentlig stabilt forhold, og å slå meg litt til ro. Jeg er ei sånn type jente som alltid har falt for bad-boys, men de er jo ikke akkurat noe å slå seg til ro med. Jeg har datet mye snille og rolige typer i det siste, men jeg får liksom aldri kjemien i gang, med den gode forelsket følelsen inne i meg som jeg får med bad-boys. Jeg har tenkt mye på det i det siste, og funnet ut at det jeg tiltrekkes av med disse guttene er ikke nødvendigvis det at de er noen drittsekker, men selvtilliten dems. De er aldri usikre, tar sjanser, og får meg til å føle meg spesiell (helt til de plutselig får meg til å føle meg som dritt). Det er denne følelsen jeg leter etter, en mann som kan ta pusten fra meg, som kan plutselig gjøre noe helt sprøtt for å få interessen min, som er impulsive, forføreriske og sensuelle. Men jeg vil ha dette som innslag i dagligvlivet, vi skal kunne sitte å se på tv sammen en lørdagskveld hvis begge føler for det, og ha et normalt liv sammen. En som er intelligent, vi skal kunne diskutere, en som utfordrer meg litt. Det aller viktigste for meg nå er å ha en som jeg kan føle meg trygg på, etter å hatt så mange dårlige forhold. Alle de jeg har vært borti i det siste, blir på en måte litt "kjedelige", ingenting spontant eller spennende, bare sånn, nå er vi kjærester, og så bor vi sammen, lever sammen, har sex sammen, men spenningen og impulsiviteten mangler. Jeg tror aldri jeg har møtt en trygg fyr, som samtidig har "det lille ekstra" som jeg leter etter. Er jeg helt på villspor her? Kan jeg forvente meg å noengang finne en trygg fyr som gir meg sommerfuglene i magen, men som jeg allikevel kan stole på?
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Snille menn kan ha minst like stor selvtillit. Det er bare det at de er snille g bruker mer intelligens. Det igjen fører til at de meget sjelden havner i situasjoner der de må ta fram råskapen og skarpe albuer. Mao så virker de veldig svake og pusete helt til det faktisk smeller. Først da kommer den blodtørstige kyniske drapsmaskinen frem.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Snille menn kan ha minst like stor selvtillit. Det er bare det at de er snille g bruker mer intelligens. Det igjen fører til at de meget sjelden havner i situasjoner der de må ta fram råskapen og skarpe albuer. Mao så virker de veldig svake og pusete helt til det faktisk smeller. Først da kommer den blodtørstige kyniske drapsmaskinen frem. Hehe, ok... Men problemet er ikke at de er svake eller pusete, utseendemessig betyr ikke veldig mye for meg lenger. Om han har 10 kilo for mye, for lite, det er ikke så viktig. Problemet er at det blir kjedelig. Og jeg er veldig lett å både imponere og overraske. Ønsker meg en mann som plutselig helt ut av det blå hiver meg rundt og kysser meg intenst, bare fordi han fikk lyst. Plukker vårens første hestehov til meg fordi han vet at jeg elsker hestehov. Lager impulsivt en romantisk middag med dempet belysning og stearinlys, selv om det bare er en ferdigpizza som blir servert. En som legger merke til alle de bittesmå tingene som gjør meg så utrolig glad.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Hehe, ok... Men problemet er ikke at de er svake eller pusete, utseendemessig betyr ikke veldig mye for meg lenger. Om han har 10 kilo for mye, for lite, det er ikke så viktig. Problemet er at det blir kjedelig. Og jeg er veldig lett å både imponere og overraske. Ønsker meg en mann som plutselig helt ut av det blå hiver meg rundt og kysser meg intenst, bare fordi han fikk lyst. Plukker vårens første hestehov til meg fordi han vet at jeg elsker hestehov. Lager impulsivt en romantisk middag med dempet belysning og stearinlys, selv om det bare er en ferdigpizza som blir servert. En som legger merke til alle de bittesmå tingene som gjør meg så utrolig glad. Den mannen har jeg alltid vert, uten noen form for suksess. Sikker på at dette er det du _faktisk_ vil ha og ikk enoe du _tror_ du må ha?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Den mannen har jeg alltid vert, uten noen form for suksess. Sikker på at dette er det du _faktisk_ vil ha og ikk enoe du _tror_ du må ha? Er jo ikke så godt å vite, men kjenner at jeg savner så voldsomt disse småtingene. Men nå tror jeg at jeg kanskje er litt annerledes enn mange andre jenter. Jeg er den eneste i venneflokken min som leser bøker, og jeg hadde blitt kjempeglad for å få meg en mann som også leser bøker. Han må være smart og oppegående, jeg elsker å diskutere (nesten ferdig med realfagsstudier og hadde vært perfekt med en mann som var realfagsinteressert). Dette er kvaliteter som jeg har begynt å lete mer og mer etter de siste årene, før så jeg mer på utseendet. Som jeg skrev i første innlegget, så føler jeg at de snille guttene (ihvertfall de jeg har vært borte i) er også lite spennende. De er mer sjenerte, og tar ikke iniativet så mye som jeg er vant til. Nå er nok jeg ganske oppmerksomhetsskrevende og, så en del av problemet ligger nok der. Når jeg ser på venninnene mine, ser jeg at de har den type forhold som disse gutta ønsker seg, de er et godt og stabilt forhold men ikke noe mer. Det er liksom aldri noe ekstra, med mindre det er merkedag, bursdag eller noe sånt. De gjør aldri noe spennende sammen, og aldri det lille ekstra for hverandre... Som sagt er jeg veldig enkel å overraske, så jeg forventer meg ikke store flotte blomsterbuketter, diamantringer osv. Egenplukkede blomster, favorittsjokoladen min, er de små, impulsive tingene jeg elsker, og som jeg synes gjør hverdagene så mye bedre, fordi man holder liv i følelsene ved å gi hverandre oppmerksomhet. Og det er dette jeg føler mange av guttene mangler... Er det jeg som er veldig kravstor, eller er det mange gutter de ute som jeg bare ikke har møtt enda?
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Er det jeg som er veldig kravstor, eller er det mange gutter de ute som jeg bare ikke har møtt enda? Synes ikke du er kravstor. Men kan for egen regning bare si at jeg har sluttet med de tingene du etterlyser. Ene og alene fordi en ender opp med å bli forlatt til fordel for en bædbåi med penger. Det har vert en kamp å bli kvitt egenskaper som har ligget som en refleks i ryggraden min til å bli mere sik som du beskriver din eks. Det som slår meg er at en får MYE mer kjangs på damer ved å være ett rasshøl enn å være slik du beskriver du vil en mann skal være. Edit: Tyrkleifer... Endret 20. juni 2009 av brutal_mann
Cuckold Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Jeg har tenkt mye på det i det siste, og funnet ut at det jeg tiltrekkes av med disse guttene er ikke nødvendigvis det at de er noen drittsekker, men selvtilliten dems. De er aldri usikre, tar sjanser, og får meg til å føle meg spesiell (helt til de plutselig får meg til å føle meg som dritt). Det er denne følelsen jeg leter etter, en mann som kan ta pusten fra meg, som kan plutselig gjøre noe helt sprøtt for å få interessen min, som er impulsive, forføreriske og sensuelle. Som jeg har skrevet i et par andre tråder: Bad boy er kanskje ikke så mye en type menn, men snarere en innstilling, nemlig den innstilling du har når du står overfor en jente du vet med sikkerhet at du ikke ønsker mer enn sex med. Bad boy-kvalitetene blir lett borte i det øyeblikk du er virkelig på knærne forelsket. Dette er ikke nødvendigvis fordi du oppfører deg så annerledes, jeg har alltid vært spontan og ville kjedet vettet av meg i et forhold der det ikke var rom for improvisasjon og eksperimentering - uansett hvor forelsket jeg måtte være. Men du peker nok på et lite moment her, nemlig at man er enda mer uforsiktig og har mindre betenkeligheter med å risikere å miste henne i et forhold der man ikke er så veldig forelsket. Så lenge jeg ikke er det minste redd for å miste henne blir jeg enda mer uforutsigbar. Og det gjør meg selvsagt spennende. Så sånn sett kan nok dette være med å ødelegge for den forelskede gutten.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Skjønner ikke hvorfor du vil ha en sånn "spennende" mann? De virker bare ustabile på meg. Er du så kjedelig selv?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Synes ikke du er kravstor. Men kan for egen regning bare si at jeg har sluttet med de tingene du etterlyser. Ene og alene fordi en ender opp med å bli forlatt til fordel for en bædbåi med penger. Det har vert en kamp å bli kvitt egenskaper som har ligget som en refleks i ryggraden min til å bli mere sik som du beskriver din eks. Det som slår meg er at en får MYE mer kjangs på damer ved å være ett rasshøl enn å være slik du beskriver du vil en mann skal være. Edit: Tyrkleifer... Synes ikke du kal kutte ut gode egenskaper, bare fordi du har møtt på dårlige mennesker på din vei. Er mye damer som går etter penger og status, har vært der jeg og, men har heldigvis blitt så voksen nå at jeg har begynt å se etter andre ting. Nå leter jeg mer etter noen som jeg muligens kan tilbringe resten av livet med, og da kommer penger langt nede på listen! Godt å høre at jeg ikke er kravstor ihvertfall, takk skal du ha!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Som jeg har skrevet i et par andre tråder: Bad boy er kanskje ikke så mye en type menn, men snarere en innstilling, nemlig den innstilling du har når du står overfor en jente du vet med sikkerhet at du ikke ønsker mer enn sex med. Hehe, har kommet over mang en fyr på byen som tydelig er ute etter sex, men som mangler langt på vei bad-boy egenskapene som jeg etterlyser... Så jeg tror nok det går på hvordan type person man er og, eier man ikke sjarm og glimt i øyet, er det nok mye vanskeligere enn for de som har det! Bad boy-kvalitetene blir lett borte i det øyeblikk du er virkelig på knærne forelsket. Dette er ikke nødvendigvis fordi du oppfører deg så annerledes, jeg har alltid vært spontan og ville kjedet vettet av meg i et forhold der det ikke var rom for improvisasjon og eksperimentering - uansett hvor forelsket jeg måtte være. Nå er det langt ifra alle bad-boy kvalitetene jeg er ute etter, men ønsker gjerne den opmerksomheten som disse klarer å gi, det som faktisk gjør at alle disse gutta får alle de damene de får. Og det er akkurat som du sier, det må være improvisasjon og eksperimentering i et forhold, ellers så blir det for meg kjedelig. Og da vil det ikke holde. Men du peker nok på et lite moment her, nemlig at man er enda mer uforsiktig og har mindre betenkeligheter med å risikere å miste henne i et forhold der man ikke er så veldig forelsket. Så lenge jeg ikke er det minste redd for å miste henne blir jeg enda mer uforutsigbar. Og det gjør meg selvsagt spennende. Så sånn sett kan nok dette være med å ødelegge for den forelskede gutten. Tror nok du har rett i noe der... Har vært ute med gutter flere ganger, hvor alt har gått bra, og med en gang vi har blitt ordentlige kjærester, så dabber liksom hele greia av, for da er jakten ferdig. Da sitter vi inne å ser på tv, legger oss, har sex, sover, dagen etter er det jobb og samme greia pån igjen, dag etter dag. Husker han ene, prøvde å få han til å finne på noe, men nei han behøvde ikke det han nå, for nå hadde han jo kjæreste...
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Skjønner ikke hvorfor du vil ha en sånn "spennende" mann? De virker bare ustabile på meg. Er du så kjedelig selv? Det er jo nettopp en spennende, men ikke ustabil mann jeg lurer på om det er mulig å få tak i. Er jo langt ifra fordi jeg er kjedelig selv, men fordi jeg ønsker noe mer enn å sitte ved siden av hverandre i sofaen å glane på tv til vi er 70, uten å ha opplevd noenting sammen. Jeg ønsker en trygg og snill mann, men som kan være impulsiv, oppfinnsom og lidenskapelig.
kristian82 Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Syns ikke du høres kravstor ut i det hele tatt. Selv om man ikke er en badboy, så er det jo mange menn som overrasker med små oppmerksomheter, er impulsive osv. Forstår hva du mener med "kjedelig", men kan jo være at de som ikke er typisk badboys, bruker litt lenger tid på å vise sitt sanne jeg. Altså om du dater en badboy er han kanskje raskere frempå med spontanitet osv, mens en goodguy kanskje safer litt mer i starten, og trenger å vite litt mer hvor han har deg, før han virkelig senker skuldrene og er spontan og impulsiv. Syns forøvrig mye av det du skriver rett og slett er generelle kritier på en god kjæreste, alle vil jo ha en kjæreste som overrasker en noen ganger, ut av det blå kaster seg om halsen på en, gjør fine ting for å gi deg en liten "glede" i hverdagen osv..Må da være sånne menn ute et eller annet sted;) hehe
Gjest Lommerusk Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Andrelinoge Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 Som jeg har skrevet i et par andre tråder: Bad boy er kanskje ikke så mye en type menn, men snarere en innstilling, nemlig den innstilling du har når du står overfor en jente du vet med sikkerhet at du ikke ønsker mer enn sex med. Bad boy-kvalitetene blir lett borte i det øyeblikk du er virkelig på knærne forelsket. Dette er ikke nødvendigvis fordi du oppfører deg så annerledes, jeg har alltid vært spontan og ville kjedet vettet av meg i et forhold der det ikke var rom for improvisasjon og eksperimentering - uansett hvor forelsket jeg måtte være. Men du peker nok på et lite moment her, nemlig at man er enda mer uforsiktig og har mindre betenkeligheter med å risikere å miste henne i et forhold der man ikke er så veldig forelsket. Så lenge jeg ikke er det minste redd for å miste henne blir jeg enda mer uforutsigbar. Og det gjør meg selvsagt spennende. Så sånn sett kan nok dette være med å ødelegge for den forelskede gutten. Wow det gikk eit lys opp for meg, har jo alltid sett på meg selv som "nice" guy. Men har hatt eit par tilfeller i det siste ein på dans og 1 gang på byen tidligere i år. Eg ble helt badboy. Skyldle på at eg var full og galen haha. Men ja når eg liker noen veldig godt, trur eg ikke eg kan få fram badboyen i meg.
kristian82 Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Her er jeg faktisk helt enig med deg. Jeg har kamerater som er både av den ene og andre typen. Typisk for de brautende badboys-gutta er at de knekker fullstendig sammen med én gang de møter litt mer enn normal motstand. De takler rett og slett ikke at det bildet de har av seg selv blir utfordret eller når de må omsette ord til handling. Mens de rolige gutta behersker seg og agerer først når alle andre alternativer er brukt, så farer disse andre gutta opp som aggressive rottweilere for den minste ting. Dessverre bjeffer de mer enn de biter. De plukker riktignok opp en del damer som tror på alt sprøytet deres, men de får det aldri til å vare i lengden. Jeg vet inderlig godt hvem av disse jeg kan stole på og hvem jeg ville hatt ved siden av meg i skyttergraven dersom det noen gang skulle bli aktuelt. Veldig bra sagt!
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg tiltrekkes av badboys, men jeg tiltrekkes nok av gutter som ikke er ute etter noe forhold. Ihvertfall ikke med meg De guttene som virker oppriktig interessert i meg og sjekker meg opp er ofte de som har stikk motsatte verdier og holdninger enn meg. Det synes jeg er utrolig merkelig. Er jeg så annerledes inni enn utenpå?
Andrelinoge Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg tiltrekkes av badboys, men jeg tiltrekkes nok av gutter som ikke er ute etter noe forhold. Ihvertfall ikke med meg De guttene som virker oppriktig interessert i meg og sjekker meg opp er ofte de som har stikk motsatte verdier og holdninger enn meg. Det synes jeg er utrolig merkelig. Er jeg så annerledes inni enn utenpå? Du er heldig du,,,er ikke alle som er so heldig at folk er intressert i dei om det er for forhold eller ons da. Men du får gå ut å lete tenker eg. Ikke alt kommer av seg selv. Kompis av meg som dessverre flyttet herfra og til oslo, jobbet på ein bokhandel. Han ble sjekket opp av ei amerikansk jente som studerte det ein kan kalle "reiseliv" eller no slikt? Ho jobber iallefall mye med norges turer for amerikanere i usa. Nu er dei gift og bur i USA. Men heldigvis er det snakk om å flytte til norge, eg trur dei heller har lyst til å få unger her i norge.
kristian82 Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Jeg vet ikke om jeg tiltrekkes av badboys, men jeg tiltrekkes nok av gutter som ikke er ute etter noe forhold. Ihvertfall ikke med meg De guttene som virker oppriktig interessert i meg og sjekker meg opp er ofte de som har stikk motsatte verdier og holdninger enn meg. Det synes jeg er utrolig merkelig. Er jeg så annerledes inni enn utenpå? Ja, akkurat det om man er annerledes inni eller utenpå er interessant as..Det har jeg fa#n meg lurt på en del ganger selv..Eller om oppfattelsen til folk ut i fra utseende mitt kræsjer så på tryne med hvordan jeg er som person.....Når du får sånn "oi, du var jo snill og grei du, trodde du var arrogant og klysete", da begynner man å lure as hehehe Endret 20. juni 2009 av kristian82
Andrelinoge Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Ja, akkurat det om man er annerledes inni eller utenpå er interessant as..Det har jeg fa#n meg lurt på en del ganger selv..Eller om oppfattelsen til folk ut i fra utseende mitt kræsjer så på tryne med hvordan jeg er som person.....Når du får sånn "oi, du var jo snill og grei du, trodde du var arrogant og klysete", da begynner man å lure as hehehe Det der har eg lurt meg på mange ganger gitt..gått rundt å trudd at den og den er ei bølle og den og den er prippen og sur...bare ein blir litt kjent med dei so finn ein ut at dette er ikke sant. Bare ein blir kjent med folk finn ein ut at stort sett dei fleste er greie.
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 Ja, jeg er enig i at man må gjøre noe med saken selv. Nå dater jo jeg minst en ny gutt i måneden da, så jeg føler ikke at det er der problemet ligger for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå