Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Har besilt en herlig matrosdress fra Little Vintage Den kom i posten i dag, og barnet skal ha den på seg i selskap i morgen. Jeg skulle til å vaske den, men ser at det står "håndvaskes" på den. Urk. Føles jo naturlig for meg å vaske klær som lillegutt skal ha på seg, og Little Vintage er jo brukte klær også. De ser jo rene og pene ut da. Ville dere ha vasket uansett?
Gjest imli Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Du kan jo bare håndvaske den, evnt bruke håndvaskprogrammet på maskinen? Nye klær bør alltid vaskes før de tas i bruk, særlig på barn. Masse overflødige farge- og parfymestoffer.
Leo Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Jepp! De fleste nyere vaskemaskiner har skånsomme programmer og bruker du Milo, evt. ikke vaskemiddel i det hele tatt, tåler det meste vask. Jeg kjøper også ofte brukte klær og vasker det alltid før bruk uansett hva vaskeanvisningen måtte fortelle. Det har uten unntak gått veldig bra og klær som ikke kan vaskes er ubrukelige i mine øyne!
Modic Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Jepp! De fleste nyere vaskemaskiner har skånsomme programmer og bruker du Milo, evt. ikke vaskemiddel i det hele tatt, tåler det meste vask. Jeg kjøper også ofte brukte klær og vasker det alltid før bruk uansett hva vaskeanvisningen måtte fortelle. Det har uten unntak gått veldig bra og klær som ikke kan vaskes er ubrukelige i mine øyne! Slik gjør jeg det også. De klærne som ikke tåler den type vask, blir uansett ikke brukt. Dermed blir det vask eller kast for min del!
Sekretæren Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Jeg bruker silkeprogrammet og Milo til håndvask-klær. Gjorde det senest i går med en finjakke, den er like fin
MarianneE Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 ja, hiv den i vaskemaskina på et silkeprogram så går det nok helt fint. Hva er forresten poenget med klær som ikke kan vaskes?
Gjest Glør Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 (endret) Det har uten unntak gått veldig bra og klær som ikke kan vaskes er ubrukelige i mine øyne! Enig. Hvis tøyet ikke kan vaskes kommer jeg ikke til å bruke det uansett, så da kan jeg like gjerne kaste det med en gang. Bruk ett skånsomt program og milo, og se hva som skjer. Endret 21. juni 2009 av Glør
Jade Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Hvis det ikke skal være inn mot huden bruker jeg det gjerne på han før det er vasket. Når det er skittent, hiver jeg det i vaskemaskinen uansett. Blir det ødelagt, så blir det ødelagt. Vaskes må det jo uansett om det skal brukes igjen.
Sola^ Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Eg hater håndvask og bruker heller ullprogrammet på maskina. For det meste fungerer det fint.
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Du kan jo bare håndvaske den, evnt bruke håndvaskprogrammet på maskinen? Nye klær bør alltid vaskes før de tas i bruk, særlig på barn. Masse overflødige farge- og parfymestoffer. Hun sier jo at det er fra en bruktbutikk så da er den sikkert vasket allerede av forrige eier. De selger vel ikke skitne/brukte klær som ikke er renset/vasket? Jeg vasker alltid klær og andre ting som sengetøy og håndklær uansett jeg da. Nye klær har som sagt kjemikalier i seg som det er greit å vaske ut, og klær fra bruktbutikker.... ja de er jo brukt... Jeg pleier å vaske selv om den som selger sier at plagget er renset eller vasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå