Gå til innhold

Sende pakke til utlandet.

Bolligator

Anbefalte innlegg

Bakpoeder er bakepulver. Så håper du ikke fortalte vennen din at det er det som er natron.

HVIS de skulle åpne pakken din i tollen, så kommer de ikke til å verken helle det ut, gi deg bot, sette deg i fengsel eller noe annet. De tar da tester på om det er et narkotisk stoff eller ikke, det er ikke som om de bare gjetter seg til hva det kan være! (Har du ikke sett Border Security?:P)

Åpner de pakken, og det ikke er lovlig (av en eller annen grunn) å importere natron fra norge til nederland, sender de deg pakken i retur (uten å sette deg i fengsel).

Hehe, joda, jeg har sett border security! :P Og jeg har sett at de bøtelegger folk som har med seg urter og sylta lever og sånt. Det som gjør meg skeptisk. Tenk om de f.eks. har en hemmelig database over mistenksomme personer, også fører de meg opp som "mulig gjengleder innen narkotikavirksomhet". Uten at jeg veit om det! Også får jeg 5000kr i bot og ødelagt en eventuell karriere som nettop gjengleder innen narkotikavirksomhet. Man veit jo aldri, liksom.. Hva om jeg ikke får ærespensjon når gubben tar kvelden, og må tjene meg penger for å beholde plassen på gamlehjemmet.

Nei, jeg må slutte å se på film.

Skal sende i dag! Hvis jeg forsvinner på mystisk vis, håper jeg noen ringer VG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hehe, joda, jeg har sett border security! :P Og jeg har sett at de bøtelegger folk som har med seg urter og sylta lever og sånt. Det som gjør meg skeptisk. Tenk om de f.eks. har en hemmelig database over mistenksomme personer, også fører de meg opp som "mulig gjengleder innen narkotikavirksomhet". Uten at jeg veit om det! Også får jeg 5000kr i bot og ødelagt en eventuell karriere som nettop gjengleder innen narkotikavirksomhet. Man veit jo aldri, liksom.. Hva om jeg ikke får ærespensjon når gubben tar kvelden, og må tjene meg penger for å beholde plassen på gamlehjemmet.

Nei, jeg må slutte å se på film.

Skal sende i dag! Hvis jeg forsvinner på mystisk vis, håper jeg noen ringer VG!

Australia er i særstilling i forhold til slike ting so urter og krydder. Derfor er det ikke lov til å ta inn enkelte ting der fordi de kan få nye bakterier å sykdommer blant vegetasjonen eller noe sånt. I andre land er det ikke så strengt, i tillegg så slipper du bot om du sier "okay jeg visste ikke, du kan bare ta det". Uansett så tviler jeg på at dette gjelder natron og vaniljestang som selges over hele verden, og siden du skal sende i posten behvøer du jo ikke skrive avsender i tilfellet de skulle stoppe pakken :)

Og det blir testet om det er heroin om de frykter det, og da går det greit for det vil ikke gi utslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde vært mer mistenksomt å sende noe ut fra Nederland til Norge enn omvendt...

Ser liksom ikke helt for meg at det er så mange som smugler narkotika fra Norge til Nederland i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...