Gå til innhold

Sende pakke til utlandet.

Bolligator

Anbefalte innlegg

Her kommer et helt forferdelig teit spørsmål:

Jeg skal sende et brev med en pakke natron i posten til en privatperson i Nederland. Vil jeg bli brutalt pågrepet, lagt i jern, få 40000kr i bot og nektet innpass i andre land for all fremtid? :P

Vil ikke bli kriminell for 50g natron... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxtor

.....jeg troooooor de som kan nekte deg utreise til andre land merker forskjell på heroin og natron ;Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....jeg troooooor de som kan nekte deg utreise til andre land merker forskjell på heroin og natron ;Þ

Jaaaa, joooooo. Men du veit jo aldri da. Tenk om de heller ut all natronen min for de er i tvil, også må jeg sende en ny en, også heller de ut den også. Så har du det gående, og plutselig er jeg i økonomisk ufør pga natron!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxtor

Eventuelt du kan sende en pakke, se hvordan det går. Går det ikke så lar du være å sende? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tipptopp_*

Familien sender pakker til meg ( bor i Nederland ) og man ma alltid spesifisere hva det innholdet i pakken er siden det er til utlandet. I allefall gjoer de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det forsegling på Natronboksen? Så de ser vel at den ikke er åpnet og innholdet ikke er byttet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det forsegling på Natronboksen? Så de ser vel at den ikke er åpnet og innholdet ikke er byttet ut?

Det er vel ganske enkelt å skaffe en sånn forseglingsmaskin hvis man faktisk vil sende heroin sånn? :P

Men kan ikke den personen kjøpe natron i Nederland? Må vel finnes der og? :)

Men enig i at du må bare prøve, så dropper du det hvis det ikke går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det er vel bare å sende i vei, det? Innholdet må spesifiseres, og hvis tollerene tror det er narko, så får de vel en narkohund til å lukte på det for å være helt sikre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle. :)

Grunnen til natronforsendelsen er at jeg prøver å lære en kar fra Nederland å bake over MSN. Også finnes det tydeligvis ikke natron å oppdrive i byen hans. Man må jo ha natron!! -I tilfelle noen lurte :D

Men da trur jeg at jeg skal prøve. Tenkte kanskje å sende med vaniljeessens også, men det blir kanskje å tøye grensene litt langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minne

Det må da finnes, men det heter noe annet.

Jeg bor i Nederland, hvis du venter til ikveld så kan jeg sjekke med svigermor hva det eventuelt er ? Skal dit ikveld, og hvis det er noen som veit så er det henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glad i google

Det kan være det heter "zuiveringszout". (Oversatt fra engelsk via babelfish). Eventuelt Natriumwaterstofcarbonaat.

Jeg tror uansett at politiet ikke setter deg i fengsel om du sender en pose uåpnet natron og en vaniljestang i posten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes, men det heter noe annet.

Jeg bor i Nederland, hvis du venter til ikveld så kan jeg sjekke med svigermor hva det eventuelt er ? Skal dit ikveld, og hvis det er noen som veit så er det henne.

Jaaa, gjerne! Hadde hjulpet meg SÅ! :)

Jeg fant faktisk Dr.Oetker natron i små papirposer på google som skulle være tilgjengelige i Nederland.. Sendte vedkommende ut på butikken for å handle dette her, og han spurte i 6 butikker uten resultat :P

(Schiedam forresten)

Ånei, håper jeg ikke var for seint ute med å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor skal det være krise å sende natron? Og vanlije? Forskjellige stoffer er bygget opp av forskjellige sammensetninger av atomer/stoffer og har forskjellige krystaller. Dersom de skulle ha anelser om at det var heroin så er det jo ikke verre enn å legge det under et mikroskop?

Eller vet dere noe som ikke jeg vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal det være krise å sende natron? Og vanlije? Forskjellige stoffer er bygget opp av forskjellige sammensetninger av atomer/stoffer og har forskjellige krystaller. Dersom de skulle ha anelser om at det var heroin så er det jo ikke verre enn å legge det under et mikroskop?

Eller vet dere noe som ikke jeg vet?

Synes du det virker som om jeg har doktorgrad i kjemi og har forska i mange år på grensesmugling eller?

Om jeg hadde visst noe som helst om NOE av dette, så hadde jeg ikke trengt å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minne

NaHCO3 = Natriumbicarbonaat = Bakpoeder = Bicar

Het is voordelig te koop in de meeste supermarkten bij de bakkerijbenodigdheden !

Altså, det er billig til kjøp i de fleste matbutikker ved ingredientshylla . Så da kan han vel sjekke etter Bakpoeder/Bicar. NaHCO3 er betegnelsen i følge google. Med mindre gjesten over med grunnstoffskills har noe å tilføye der. og hvis du venter til ikveld kan jeg sjekke på matbutikken =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Het is voordelig te koop in de meeste supermarkten bij de bakkerijbenodigdheden !

Altså, det er billig til kjøp i de fleste matbutikker ved ingredientshylla . Så da kan han vel sjekke etter Bakpoeder/Bicar. NaHCO3 er betegnelsen i følge google. Med mindre gjesten over med grunnstoffskills har noe å tilføye der. og hvis du venter til ikveld kan jeg sjekke på matbutikken =)

Tusen hjertelig takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Glør

For at de skal kunne ta deg for noe som helst må det dokumenters at det er ett lovbrudd. Dvs at de må ha sent til analyse, og funnet ut at de er ett narkotisk stoff. Så du risikerer ikke noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke natriumbikarbonat bakepulver? Eller blander jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her kommer et helt forferdelig teit spørsmål:

Jeg skal sende et brev med en pakke natron i posten til en privatperson i Nederland. Vil jeg bli brutalt pågrepet, lagt i jern, få 40000kr i bot og nektet innpass i andre land for all fremtid? :P

Vil ikke bli kriminell for 50g natron... :/

Og hvorfor sender du NATRON til Nederland?

En får faktisk kjøpt natron i Nederland. jeg husker ikke navnet de brukte der nede,men fikk det igjennom skipshandler der.

Og hvorfor skal du bli pågrepet? Ska du sende deg selv med i pakken eller npe? Du er jo ikke med brevet du sender..

Nei, du risikerer ingenting....selv om du hadde det i lommen. klart en toller ville ha stusset,men vil du være trygg,så kjøp det på apoteet og få de til å legge ved et skriv på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bakpoeder er bakepulver. Så håper du ikke fortalte vennen din at det er det som er natron.

HVIS de skulle åpne pakken din i tollen, så kommer de ikke til å verken helle det ut, gi deg bot, sette deg i fengsel eller noe annet. De tar da tester på om det er et narkotisk stoff eller ikke, det er ikke som om de bare gjetter seg til hva det kan være! (Har du ikke sett Border Security?:P)

Åpner de pakken, og det ikke er lovlig (av en eller annen grunn) å importere natron fra norge til nederland, sender de deg pakken i retur (uten å sette deg i fengsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...