Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Først vil jeg oppforde til at dette ikke blir en tråd for/imot bruk av solarium og hvorfor en skal være brun, please!

Ok, jeg elsker å ha god farge, innrømmer gjerne at jeg bruker solarium regelmessig (minst 1-2 gang i uken) sammen med airbrush tanning. Jeg vet overdreven soling kan være skadelig, men tror på at et balansert bruk av solarium ikke nødvendigvis er skadelig.

Har nå passert 30 år og har drevet det slik i over 10 år, uten å merke noe skadelig effekt på huden i det hele tatt, blir også sjekket regelmessig av lege.

Ønsker svar fra andre "solere", hvor mye sol tar dere? Bruker dere airbrush tanning?

Hanne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke airbrush tanning (pga. manglende tilbud av det her i byen), men tar sol. Varierer litt på hvor ofte egentlig. Kan ta det 1-2 ganger en uke, for å så vente 2-3 uker til neste gang (kan godt vente over en mnd. mellom hver gang og). Tar 20-25 min. om gangen.

Gjest Gjest_jente19_*
Skrevet

Solarium 3 ggr i uka, hver uke! Da synes jeg at jeg har en passe god brunfarge hele tiden! Er jo så mye finere enn å være helt blek da, gutta liker det også... :jepp:

Dekker til ansiket litt, da jeg ikke vi bli for mørk der, det synes jeg ser rart ut.

Har forsøkt airbrush tanning et par ggr, fikk bra farge etter nok 2-3 sprayinger, men liker solariumsfargen bedre!

jente19

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg tar 25 min om gangen, helst annenhver dag, minimum 2 ganger i uken.

Skrevet

Før, alltid annenhver dag, nå, 2-3 ganger i uken, jeg har trappet noe ned med solarium og skal forsøke å spe på med airbrush tanning.

Synes det å ligge 20-30 min i solarium er noe av det mest avslappende jeg kan gjøre!

Line Marte

Skrevet
Før, alltid annenhver dag, nå, 2-3 ganger i uken, jeg har trappet noe ned med solarium og skal forsøke å spe på med airbrush tanning.

Synes det å ligge 20-30 min i solarium er noe av det mest avslappende jeg kan gjøre!

Line Marte

Jeg tar ca 30 min en gang i uken. Dvs nå når jeg har oppnådd den ønskelige fargen.

Skrevet

tarca en gang i uken. men dekker over bryst og hodet (vil ikke bli rynkete), og så sprayer jeg der med selvbruning..

dette blir veldig bra faktisk :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tar sol når jeg har trent, så det kommer an på hvor ofte jeg får trent. Minimum 2-3 ganger i uken, skjelden mer en 4.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

2-3 ganger i uken, oftest 3... Liker å være skikkelig brun.

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men har et lite spm til dere erfarne solarium mennesker!

Jeg har bare brukt solarium en eneste gang, men vil gjerne gjøre det mer. Blir aldri noe brun om sommeren pga heftig pollen allergi som gjør det vondt å være ute.

Da jeg prøvde solarium, fant jeg ut at min klaustrofobi var verre enn jeg trodde, jeg klarte ikke å lukke igjen. Så jeg lå der med låkket vidt åpent. Kan jeg allikevel få farge selv om det er åpent?

Skrevet
Ikke meningen å kuppe tråden, men har et lite spm til dere erfarne solarium mennesker!

Jeg har bare brukt solarium en eneste gang, men vil gjerne gjøre det mer. Blir aldri noe brun om sommeren pga heftig pollen allergi som gjør det vondt å være ute.

Da jeg prøvde solarium, fant jeg ut at min klaustrofobi var verre enn jeg trodde, jeg klarte ikke å lukke igjen. Så jeg lå der med låkket vidt åpent. Kan jeg allikevel få farge selv om det er åpent?

du får farge, men selvsagt mye mindre. Jeg ville anbefalt at du snudde deg halvveis, slik at du byttet på å ligge på mage og rygg! :)

Skrevet

Tar ikke i det hele tatt. Og spesielt ikke etter at en bekjent av meg døde bare 34 år gammel av føflekkreft grunnet overdreven soling og solariebruk.

Skrevet

stor forskjell på overdreven soling, og soling med måte da :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
du får farge, men selvsagt mye mindre. Jeg ville anbefalt at du snudde deg halvveis, slik at du byttet på å ligge på mage og rygg! :)

Ja, det er sikekrt lurt. takk for svar :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

2 ganger i uken fast. Noen ganger 3.

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Tar som regel sol når jeg har trent, ca 3 dager pr uke.

L

Skrevet

Nå på vinteren tar jeg solarium 1-2 ganger i uken. Tar mellom 15 og 25 minutter hver gang. Da får jeg en jevn brunfarge som gjør at jeg ser mer opplagt ut.

Skrevet

Line Marte

Det er veldig avslappende ja. :jepp:

Jeg synes også det gjør godt for musklene mine. :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...