Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være fadder til min beste venninnes lille jente og har lyst til å kjøpe en fin gave og ingen sølvting. Noe gode idéer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eventyrbok? Bibel?

Skrevet

samlede verker av asbj. og moe med illustrasjoner av Kittelsen, iallefall populær gave hos oss:)

Skrevet

Barnebibel synes jeg er en fin ting. Ett spesielt fint kosedyr som kan følge barnet i tillegg kanskje?

Skrevet

Lurer litt på dette selv. Skal være fadder for 5 gang og føler liksom at de andre gavene fadderbarna har fått før er litt oppbrukt.. Så denne gang lurte jeg på om jeg skulle kjøpe sånn gipsstøping. De har noen stilige i sølvrammer.

Men likte godt den ideen om samleverk i bøker osv. Bibel passer ikke helt inn i denne familien. Men bøker er alltid kjekt..

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Bøker. Barneavdelinger i store bokhandler har tips. (Men det er kjipt når bakgrunnen for tipset er at "den har jeg selv" eller "den går det mye av".)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å gi bort et gavekort til en fotograf? Dette hadde jeg syns var utrolig flott. Å få profesjonelle bilder av barna er fantastisk, men det koster. Du behøver jo heller ikke betale for en hel serie, men få et gavekort på en passende sum, så kan foreldrene evt. legge til selv. (Eller de kan ta ut en flott ramme til barne-/familiebildet).

Skrevet

Vi har etter hvert en del fadderbarn og det vi har funnet ut er en grei gave er en spareavtale for hvert barn hvor vi setter inn penger hver måned som blir utbetalt når barnet blir myndig. Da har vi i tillegg informert foreldrene om at vi ikke kommer til å kjøpe "dilldall" til jul, bursdag etc. Ingen store summer, men nok til at det blir ett hyggelig klapp på skulderen på vei inn i voksenlivet.

Som gave på selve dagen pleier vi å gi nettopp Asbjørnsen og Moes samlede. Litt fordi jeg kjøpte opp restlageret hos en bokhandel for noen år siden :ler:, men mest fordi dette var noe vi begge satte pris på som barn.

Skrevet

Jeg er stor fan av de "store hvite" bøkene

Skrevet

Takk for tips!

Jeg tror jeg går for en fin eventyrbok, hvis jeg finner en med Kittelsenbilder er det toppen!

Gavekort til fotograf er sikkert lurt, men jeg er fotograf selv og endel av gaven er et album :) Men jeg ville ha noe mer siden jeg skal være fadder.

Da stikker jeg bort på bokhandelen! Takk!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...