Gjest Icequeen Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Det hender jo i løpet av et langt liv at man sklir fra enkelte venner. Man møtes og har rett og slett ingenting å snakke om og/eller personen har forandret oppførsel såpass mye at man rett og slett ikke ser på personen som noen god venn lenger. Man er ikke lenger en aktiv part på kontaktfronten, men man får stadig meldinger om hvordan det går og hvorfor man er så stille. Jeg er ikke ei som liker å være en falsk venn og bare jatte med og late som jeg liker personen veldig godt. Jeg har derfor sagt i fra på en pen måte et par ganger til forskjellige personer at jeg føler har sklidd litt fra hverandre og at det derfor ikke føles naturlig for meg å sende meldinger og jatte med som en god venn. Det har endt med ramaskrik begge gangene.. De har blitt pissed! Rett og slett. Hvordan skal man "komme seg ut av vennskapet" uten å såre vedkommende altfor mye? Hva er deres "strategi"? Det er selvsagt ikke noe som ofte skjer, og det er heller ikke noe gøy. Men jeg vil som sagt heller si ifra, enn å bare jatte med å være en falsk venninne. Krever dessuten også veldig mye energi å måtte jatte med, i tillegg til at man "lyver" og jeg synes ikke løgn er greit.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 De gangene jeg har dumpet venner har jeg sagt at jeg har vært inne i en travel periode men at jeg vil ta kontakt så fort det roer seg. Og så lar jeg være å ta kontakt.
Gjest No wonder women Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Da er det vel bare en ting å gjøre. Si det som det er. Personlig synes jeg det er vanskelig. Jeg foretrekker å bare være mindre aktiv. De fleste tar det som et tregn. Jeg ser forøvrig ikke noe galt i å gjøre det slik. Det er jo ikke slik at jeg lyver, jeg bare lar det sakte men sikkert dø ut.
MissStiles Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har ikke brutt kontakten med mange venner før. Eller ikke ved å si fra om ditt eller datt. Før så husker jeg bare at enten jeg eller den andre personen sluttet å ta kontakt. Ofte det enkleste. Men det kommer jo også litt ann på personen, hvor lenge man har vært venner og situasjonen. Sist gang jeg brøt kontakten med noen, så ble det til slutt bare for dumt. Jeg følte at jeg ikke fikk noe tilbake fra personen og at kontakten bare kom fra min side. Vennskapet ga meg ingenting. Da så jeg ingen grunn til å være venner lengre. Så jeg sa bare at det er like greit at vi kuttet kontakten, og sånn ble det. Bare å ønske personen lykke til også komme seg videre. Jeg har mange venner men få gode venner, og jeg liker å ta vare på dem som tar vare på meg og.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Man slutter bare å ta kontakt da glir det ut av seg selv
Miel Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Mange venner har jeg glidd bort fra helt naturlig, begge parter har bare gradvis sluttet å ta kontakt, og det har ikke vært noen sure miner. Noen få venninner har jeg imidlertid "gjort det slutt med" på grunn av konflikter, og det har seriøst vært minst like vondt som å gjøre det slutt med en kjæreste. Jeg er tilhenger av å være hensynsløst ærlig i slike tilfeller, det er bedre å si ting rett ut på en ordentlig måte enn å la et dårlig forhold halte seg videre - såret er det jo noen som blir uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå