-ida- Skrevet 29. juli 2003 #1 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg skal opereres nå i begynnelsen i august på colloseum klinikken og lurte på om det fantes andre som skal gjennom det samme nå i august?? Begynner å kjenne at nervene tar meg igjen, jeg som har gledet meg så til å få mindre pupper. Er det noen der ute som skal opereres snart eller som har gjennomgått oprasjon så vil jeg så gjerne høre fra dere, for jeg har så mye sprørsmål og ting jeg lurer på. Ikke minst om dere som har gjort det er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. juli 2003 #2 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei, jeg lurer på en ting. Er det slik at dere som tar brystreduksjon mister evnen til å amme? Sorry avsporingen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. juli 2003 Etter det jeg har blitt fortalt kan de fleste amme etter oprasjonen, men melkeproduksjonen kan være redusert. Jeg kjenner to som er blitt operert bege har kunnet amme etterpå, men hadde ikke overflod av melk. Vet ikke hvordan det hadde vært om de ikke hadde vært operert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 29. juli 2003 #4 Del Skrevet 29. juli 2003 nei det er det jo ingen som vet... Jeg ble operert for ti år siden jeg. Har aldri angret, jeg fikk et mye bedre liv etterpå. Bare spør meg hvis det er noe du lurer på. Jeg fikk min første datter nå i februar, og kan amme, men må gi morsmelkerstatning i tillegg, da det ikke var nok. Kanskje hadde jeg fått det til om vi hadde prøvd hardere, men hvem vet... jeg ville ikke slite meg ut med ammingen, og godtok at det ikke ble fullamming. Synes faktisk at det er en fordel, blir ikke så bundet til jenta min hele tiden, kan være borte uten fare for at hun skal gå sulten. Hos meg opererte de bort nesten ett kg tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulte_30 Skrevet 29. juli 2003 #5 Del Skrevet 29. juli 2003 Heisan. Jeg fikk gjort en bryst-reduksjon ved Colloseum-klinikken i Stavanger for to år siden. 8) Har ikke angret en dag!! Fikk beskjed om at det kunne muligens påvirke evnen til å amme, men dette varierte fra person til person. Og det er også avhengig av hvor mye man får fjernet (jeg tok bort 500g fra hvert). Du vil få et nytt liv etter operasjonen, så jeg tror du skal ta bekymringen angående amming, etterhvert. Lykke til! Å bare spør om det er noe mer jeg kan hjelpe med! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. juli 2003 #6 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg vil også!!!! Men jeg vil så gjerne ammeen eller annen gang i tiden, og når jeg har diskutert på andre forum er det så mange som sier at de ikke kan. vet også om en som tok reduksjn, fikk barn og fikk små skinnfillepupper og derfor tok silikon. Så da tenker jeg at kanskje det er best å vente til etter graviditet? Men jeg skal jo ikke ha barn enda.... Vil ikke ha puppene mine lenger. Har lyst på en c, ikke 70 E. :cry: Husk at man kan få det betalt hvis det ligger store plager til grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. juli 2003 #7 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har også lyst.... Vil ned til kanskje en D-cup (er ca FF nå). Hadde vært så moro å faktisk finne bh'er, bikinier og bluser uten å bli helt fortvilt og blakk hver gang... Har egentlig ikke så store plager jeg da. Hvordan måler man egentlig det? Hva er kriteriene for å få det dekket? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. juli 2003 #8 Del Skrevet 30. juli 2003 Det kommer vel ann på hva man sier til legen. Noen får sår og gnisninger, søkk i skuldrene og store rygg og skulderplager. Jeg selv uvikler en dårlig kroppsholdning og har mye vondt i en skuldersene Blir også mye sliten i ryggen pga frontvekten. Men holder det til å få det gratis?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Pepper Skrevet 30. juli 2003 #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Svar til donpedro: Jeg skal etter all sannsynlighet få gjennomført en brystreduksjon til høsten. For min del var mine problemer mye smerter i nakke, skuldre og øverste del av ryggen, samt en slags betennelse i senefester i overkroppen (rundt brystene/ribbena). Dette var nok til at jeg ble henvist til en slik operasjon av fastlegen min. Problemet mitt er at de ikke vil utføre denne operasjonen før jeg kommer ned i vekt til en BMI under 30. Er ikke akkurat lett å gå ned i vekt når man ofte ikke klarer å bevege seg noe særlig utover det vanlige før man får vondt. Og disse diiigre brystene som henger og slenger..... :evil: Hilsen Frk. Pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har hørt man må ha en bmi under 25. Kanskje det er håp for meg hvis kravet er 30? Skjønner jo at de må ha en grense, brystene er tross alt noe av det første som forsvinner (hos alle unntatt meg) når man går ned i vekt. Jeg gikk ned 7 kg, fikk ikke mindre i det hele tatt. Man kan jo slanke seg og gå tur/svømme, det går fint med store pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulte_30 Skrevet 30. juli 2003 #11 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei alle sammen Meg igjen! Jeg hadde hørt så mange skrekk-historier fra operasjoner utført på offentlig sykehus. Derfor valgte jeg å bare gå direkte til privatklinikk å betale selv. Hadde hørt at man måtte ha gått mye sykemeldt pga plagene, før man ble satt i køen ved sykehuset. Og at man måtte regne ventetid på 2-3 år. Ble også fortalt at resultatet ikke ble bra. Forskjellig størrelse på brystene,samt skjemmende arr. Har en venninne som gikk gjennom operasjonen to ganger. På privatklinikk hadde jeg anledning til å komme tilbake å få rettet opp det jeg var misførnøyd med, i inntil ett år. Under operasjonen ble ikke alle fettkjertler fjernet, så det ville gjøre at dersom jeg slanket meg ville brystene krympe litt og tilsvarende dersom jeg la på meg. Da jeg ble operert var jeg 80 kg (170cm høy). Hadde størrelse 80DD og resulterte i en 80C, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg ble oppfordret til å slanke meg, av legen. Jeg prøvde virkelig, men greide ikke ta av ett gram til operasjonen. Nå, etter to år, er minnet om mine store,hengende bryster borte. Endelig passer klærne! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg får dette dekket på statens regning, min unnskyldning hos legen min var at jeg ikke trives med så store pupper og at jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer. Jeg bruker i dag str 75g, og storhandler fra bravissimo på undertøy. Men det er dyrt og alle gensere rekker meg langt oppå magen og skjoter og liknende er altfor små. Jeg har ikke vært sykemeld eller hatt noen andre plager i forbindelse med mine bryster. Jeg orket ikke å stå i kø i flere år da jeg skal gifte meg neste sommer og vil se fin ut da. Derfor tipset legen min meg om forskjellige private klinikker som opererer for det offentlige. Jeg har totale utgifter på min oprasjon på 320 kroner som jeg får på kortet mitt. Men ja jeg gruer meg ennå jeg har ventet i 10 år på denne oprasjonen siden jeg første gang nevte det for en lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #13 Del Skrevet 31. juli 2003 Skulle ønske jeg var like tøff som deg... Er ikke redd for operasjon, men resultatet. Kan hende jeg blir dritt lei en dag, og hopper i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 31. juli 2003 #14 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har flere ganger vurdert operasjon, men ikke gjort noe med det enda. Min mor har imidlertid tatt to operasjon, min søster en gang. Min mor tok operasjonen hos dr. Andenæs i Moss og har vært strålende fornøyd. Arret er flott og hun har aldri hatt noen form for komplikasjoner. Min søster utførte operasjonen på et statlig eid sykehus og hun har ikke vært like fornøyd. For det første er ikke arrene like pene (men heller ikke stygge - absolutt ikke) og for det andre fikk hun brystvorter som hadde en tendens til å vrenge seg Det høres rart ut, men de kunne altså av og til forsvinne "innover". Når det er sagt, så tok hun operasjonen for over 20 år siden, og slikt skjer nok ikke hos folk flest - hun var nok bare litt uheldig. Min søster kunne amme begge barna etter operasjonen. Melkegangene laget seg nye veier - helt fantastisk å tenke på egentlig. Og selv om resultatet ikke ble helt 100% så har hun aldri angret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 31. juli 2003 #15 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg fikk kostnadene dekket, og jeg plagdes ikke med ryggen. Jeg var ganske tynn av natur, men med STORE bryster. Jeg vet ikke hvilken BH størrelse jeg hadde, da jeg var 15 år og ikke turte tanken på bh engang. Brukte bare sports topper. Jeg ble operert på en offentlig klinikk, og det gikk bra med meg. Har ikke hatt plager, men følelsen er selvfølgelig redusert, det blir den uansett. Og litt arr er det jo. Det kan du ikke unngå. En venninne av meg gjorde samme inngrepet ett år etterpå. Hun var litt overvektig, og måtte slanke seg for å få operasjonen. Det tror jeg er et must, hvis ikke kan det være fare for blodpropp, og resultatet blir jo mye bedre. Jeg vil absolutt anbefale dette inngrepet hvis dere plages, jeg har aldri angret, og jeg husker hvor fælt jeg hadde det med mine enorme bryster. Amming eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. august 2003 #16 Del Skrevet 1. august 2003 Det er vanskelig dette her... jeg kan vel ikke si at jeg plages noe voldsomt med puppene mine, men de er tunge, stygge (syns jeg) og selvfølgelig passer ikke klær. Skal jeg ha noe så enkelt som en bikini koster det meg fort vekk 700 kroner. Det er forferdelig dyrt med bh'er også - og det er tungt å bære på... men plages...? Tja..? :o Som deg Donpedro er jeg redd for resultatet. Vil fremdeles ha kløft og pupp, bare ikke digre, gufne, hengehælveter som er i veien uansett hva jeg gjør. Har ikke lyst på stygge arr heller... Skal legge det fram for fastlegen min neste gang jeg er der. Hun er ei trivelig dame og kan sikkert fortelle meg om det er noe håp for å få det dekket. Jeg har ikke råd til en privat operasjon så det er egentlig ikke noe alternativ... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. august 2003 #17 Del Skrevet 1. august 2003 Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om arrene. Soler meg aldri toppløs allikevel, og kjæresten min elsker meg uansett. Jeg er som sagt mest redd for å ikke kunne amme (av praktiske og romantiske grunner), og at jeg etter barnefødlser har to små pupper som jeg ønsker var større... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. august 2003 #18 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg er som sagt mest redd for å ikke kunne amme (av praktiske og romantiske grunner)' date=' og at jeg etter barnefødlser har to små pupper som jeg ønsker var større...[/quote'] Jeg har ammet meg ferdig jeg da, så det er greit, men jeg hadde håpet at jeg skulle få mindre pupper etter at jeg hadde ammet og alt det der... NOT! Gikk ned 7 kilo i vår - og opp en bh størrelse... På meg blir de bare ikke mindre samme faen hva jeg gjør, så det tror jeg ikke du behøver bekymre deg for Donpedro (om du er som meg da...) Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. august 2003 #19 Del Skrevet 1. august 2003 Høres "bra" ut. I fjor gikk jeg ned 7 kg, og ikke en dritt over brystet. Og jeg som håpet de skulle gå først som hos alle andre, men NEIDA!! :x Jeg er bare så LEI av de, gjør at jeg ser mye tykkere ut enn jeg er pga alt må være så vidt over brystet, er i veien uansett hvordan jeg ligger. Jeg kan ikke fordra dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. august 2003 #20 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg er bare så LEI av de, gjør at jeg ser mye tykkere ut enn jeg er pga alt må være så vidt over brystet, er i veien uansett hvordan jeg ligger. Jeg kan ikke fordra dem! Å jeg er SÅ enig... alt må enten se ut som telt - for å kommer rundt meg, eller jeg må bruke noe som er så trangt at jeg ser ut som Dolly... Jeg er (og du også skjønner jeg) smal rundt ryggen også (70 til 75 i størrelse) og det får dem liksom til å bli enda større.. Suz :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå