Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HP-bøkene. Enig i at det hadde vært stas å aldri ha lest dem og oppleve dem en gang til, men nå gleder jeg meg masse til filmen!

Forøvrig:

Bivirkninger av Elin Brodin

Alle bøker av Liza Marklund - de anbefales!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har peiling på noen gode selvhjelpsbøker her da? Eller bøker som en på en måte hjalp en litt når en stod litt fast i livet!

:)

Skrevet

har det egentlig litt sån med alle bøkene jeg leser, blir litt manisk å drømmer meg langt bort! Plutselig er kl 3 på natta og jeg skal på jobb om noen timer... :fnise:

Gjest Bongo
Skrevet

En bønn for Owen Meany av John Irving

Midnattsbarn av Salman Rushdie

Stephanie Plum serien av Janet Evanovich

Milleniumserien av Stieg Larsson

Harry Potter selvfølgelig

Og så var det den boken som hadde irritert meg så lenge i bokylla. Den hadde sånn en teit tittel, så jeg ville ikke lese den. Mens så var det en natt jeg ikke fikk sove og tok den likevel. Jeg sov ikke den natten nei, den boken ble lest ut før soving var aktuelt. Jeg husker ikke forfatteren men boken heter "Sangen om den vakre Maria".

Skrevet
Den siste Harry Potter-boken. Leste hvert ledige øyeblikk og forbannet meg hver gang jeg måtte jobbe eller prate med folk. Jeg kunne brukt et par dager på boka, men måtte bruke en uke fordi det ble forventet at jeg skulle både jobbe og være sosial :rolleyes:

:Nikke::sjenert:

Skrevet (endret)

De jeg har lest mer eller mindre i ett sett (som jeg kan huske naa):

- Ayn Rand - Kildets utspring (altsaa, jeg brukte veldig faa dager og den er ganske tjukk)

- Graham Greene - Utbrent; Brighton Rock

- Feist sin bökene om Midkemia (har lest gjennom 3 serier naa og leser den fjerde naa, utrolig lettlest, men rett og slett irriterende fengende)

- Alistair Mclean - Guns of Navarone (vanvittig spennende)

- Michael Crichton - Andromeda Strain (vanvittig spennende 2)

- Orwell - 1984

- Capek - Salamanderkrigen

- Huxley - Den Vidunderlige Nye Verden

noen av de har värt fascinerende, andre har värt utrolig spennende (og utrolig lettlest), og noen av de har gjort veldig sterkt inntrykk ellers ogsaa.

Endret av Bond
Gjest Hilde K S
Skrevet

Både Veronika vil dø og Alkymisten har blitt lest ut uten å legges ned. Det kommer ikke av at det er fantastisk litteratur, for det synes jeg virkelig ikke, men fordi det bare tok et par timer å lese dem.

Ellers:

- Boktyven

- Vindens skygge

- Familien Lamell

- Hvite niggere

- Bly

- Rekviem for en kvinnes sjel

- Stig Larssons bøker

- Englenes spill

- Da Vincikoden

- Harry Potter

- De dødes bibliotek

- Den trettende fortellingen

- Svermen

- Grisham sine bøker

Det var de jeg kom på i farten. Vet det er mange flere.

Anbefaler de dødes bibliotek som sommerlitteratur.

Skrevet
Hver gang jeg fikk ny pakke fra tl-klubben når jeg var liten så satt jeg meg alltid ned og leste begge bøkene på rappen.

He-he, ja, jeg kjenner meg igjen i det! :fnise:

Det forundrer meg at ingen har nevnt Shantaram her. Så nå nevner jeg det:

Shantaram av Gregory David Roberts!!!!

The pillars of the earth og World without end, av Ken Follett.

Vampyr- og Mayfair-serien til Anne Rice.

En lykkens datter og Aurora-et portrett i sepia, av Isabel Allende.

Neverwhere av Neil Gaiman.

Dessuten Himmelske samtaler-serien av Neale Donald Walsch. Gir et nytt perspektiv på livet og religion.

Skrevet
Både Veronika vil dø og Alkymisten har blitt lest ut uten å legges ned. Det kommer ikke av at det er fantastisk litteratur, for det synes jeg virkelig ikke, men fordi det bare tok et par timer å lese dem.

Enig. Har ikke lest Veronika vil dø, følte ikke at jeg trengte å lese mer Paolo Coelho etter Alkymisten...

Er ikke så mange bøker jeg har lest som jeg ikke har klart å legge fra meg. Det er en del jeg ikke har lagt fra meg, men det er stort sett fordi de har vært så lettleste at det ikke har vært behov for pauser. De jeg derimot har lest fra perm til perm uten stopp kun fordi jeg ikke har klart å legge dem fra meg er:

The Curious Incident of the Dog in the Nighttime av Mark Haddon

A Dirty Job

Lamb

The Stupidest Angel, alle de tre siste er skrevet av Christopher Moore - fantastisk morsomme bøker...!!!

Perfume av Patrick Süskind

Girl with a Pearl Earring av Tracy Chevalier

Er nok flere også, men kommer ikke på fler nå...

Leser for tiden min fjerde bok av Christopher Moore... :sjenert:...og er helt forelsket. Jobber for mye for tiden til at jeg kan lese nonstop, men det er et strev å legge den fra seg for å gjøre andre ting. Anbefaler Practical Demonkeeping til absolutt alle! :)

Gjest Gjest
Skrevet
The Curious Incident of the Dog in the Nighttime av Mark Haddon

A Dirty Job

Lamb

The Stupidest Angel, alle de tre siste er skrevet av Christopher Moore - fantastisk morsomme bøker...!!!

Perfume av Patrick Süskind

Girl with a Pearl Earring av Tracy Chevalier

Er nok flere også, men kommer ikke på fler nå...

Leser for tiden min fjerde bok av Christopher Moore... :sjenert:...og er helt forelsket. Jobber for mye for tiden til at jeg kan lese nonstop, men det er et strev å legge den fra seg for å gjøre andre ting. Anbefaler Practical Demonkeeping til absolutt alle! :)

Det ser ut til at vi har lik smak. Jeg kan underskrive The Curious Incident of the Dog in the Nighttime, Girl with a Pearl Earring og Perfume. Klarte heller ikke legge fra meg Life of Pi.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Parfymen var altofr makaber til å legge fra seg. Pike med perleøredobb var den boken som fikk meg ut av en lang krimperiode. Det var en fin bok.

Skrevet
Det ser ut til at vi har lik smak. Jeg kan underskrive The Curious Incident of the Dog in the Nighttime, Girl with a Pearl Earring og Perfume. Klarte heller ikke legge fra meg Life of Pi.

Hmm... Har ikke lest Life of Pi ennå, men må nok vurdere det nærmere nå, skjønner jeg:) Har du flere gode tips?

Gjest Hilde K S
Skrevet
Hmm... Har ikke lest Life of Pi ennå, men må nok vurdere det nærmere nå, skjønner jeg:) Har du flere gode tips?

Historien om Pi er fantastisk!

Du bør se på listen min også. Vi har ganske lik boksmak. Tror jeg.

Gjest Bekymringsfull
Skrevet
Hvilken bok rørte ved ditt hjerte eller bare var så fasinerende eller spennende at du ikke klarte legge den fra deg?

Solgt (når en far selger sine døtre) - Av Zana Muhsen og Andrew Crofts

og

Mitt løfte til Nadia - Av samme forfatter tror jeg :)[/color]

Skrevet
Historien om Pi er fantastisk!

Du bør se på listen min også. Vi har ganske lik boksmak. Tror jeg.

Ja, du har en bra liste!

Veldig mye der jeg ikke har lest, ble skikkelig ivrig nå:)

Skal sjekke ut flere av dem, utvilsomt!

Hurra! Nye bøker!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg likte veldig godt blant annet:

- Den trettende fortelling

- Vindens skygge

- Havets katedral

- Boktyven

Skrevet

Nå har jeg akkurat lest ferdig Stieg Larsons Menn som hater kvinner, og den var utrolig vanskelig å legge fra seg. Kongebok! ♥ Kommer nok til å lese resten i den serien og, og muligens skrive særoppgave om den :)

Gjest gjest1
Skrevet

1) "Anne Franks dagbok". Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest den. Er like fasinert hver gang.

2) "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda.

3) "Lykkan er ein sjeldan fugl" av Anna Gavalda.

Hmm.. er disse jeg kommer på i farta :)

Gjest gjest1
Skrevet
1) "Anne Franks dagbok". Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest den. Er like fasinert hver gang.

2) "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda.

3) "Lykkan er ein sjeldan fugl" av Anna Gavalda.

Hmm.. er disse jeg kommer på i farta :)

Meg igjen... Må bare si at jeg skjønner ikke helt hypen over Stig Larssons bøker.. Alle skryter sånn av de, men jeg synes ikke de var noe spesielt..

Skrevet

Shantaram av Gregory David Roberts.

Men slutten var så talentløs, at jeg angrer på at jeg overhodet leste den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...