Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest King James II
Skrevet

Spilleren av Dostojevskij

Brødrene Karamasov av Dostojevskij

Idioten av Dostojevskij

Vår Felles Venn av Dickens

Stormfulle Høyder av E, Bronte

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hver gang jeg fikk ny pakke fra tl-klubben når jeg var liten så satt jeg meg alltid ned og leste begge bøkene på rappen.

Sist bok som var så limt fast i hånda at man står og leser selv imens man koker spaghettien var tusen strålende soler.

Skrevet

Patrick Rothfuss - The name of the wind.

Skrevet

Ville svaner - tre døtre av Kina skrevet av Jung Chan var umulig å legge bort. Sov veldig lite den sommeren jeg leste den boka,

Skrevet

Det er mange det....

Tolkien - Ringenes herre. Satt pal med boka. Kun da jeg måtte noe jeg måtte legge den fra meg.

Tolkien - Hobbiten

Jo Nesbø - Alle Harry Hole bøkene er jo konge

Stieg Larsson - millenium triologien

Dan Brown med sine bøker. Syns alle er spennende.

Stephenie Meyer med Twilight serien sin. Elsker de bøkene..

Det er vl de jeg kommer på i farta. :)

Skrevet

Harry Potter-bøkene er bøker jeg ikke klarte å legge fra meg. Ellers kan vi jo nevne:

Memoirs of a geisha - Arthur Golden

Hobbiten - Tolkien

Ringenes Herre - Tolkien

''Sirkelens Ende'', ''Paktens Voktere'' og ''Lucifers Evangelium'' - Tom Egeland

Whispering to witches - Anna Dale

Melkecocktail - Sarah Mlynowski

...og sikkert mange flere. Jeg har en tendens til å bli oppslukt i de bøkene jeg leser. Jeg er nemlig svært kresen på hva jeg gidder å lese, så det er sjelden jeg ramler over en ''bomtur'' når det gjelder bøker.

Skrevet

Enig i mange av bøkene på denne lista, men jeg vil legge til:

- Garps bok, John Irving (leste døgnet rundt, den var så flott!)

- Kabalmysteriet, Jostein Gaarder (denne har jeg lest 4 ganger)

- Winnie the Pooh, A.A.Milne (nydelig og viktig)

- Bikubesong, Frode Grytten (et innblikk i hverdagslivet til mange forskjellige folk, jeg føler meg nesten innvaderende).

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
Jeg holder på med Garps bok nå. Den er skikkelig fin, og veldig rar :)

Ja, det er det som er så flott med den :fnise:

Skrevet

Stig Larsson: Milleniumsserien

Paulo Coehlo: Veronika vil dø

Khaled Hosseini: Tusen strålende soler

Jo Nesbø: Harry Hole-serien

Dan Brown: Engler og demoner, Da Vinci-koden

Tom Egeland: Paktens voktere, Lucifers Evangelium

Skrevet

Harry Potter-bøkene og Eragon-serien har jeg slukt ganske kjapt alle sammen, den siste Harry Potter-boka gikk i ett eneste jafs, fra perm til perm uten stopp...

Skrevet

Hele HP-serien (åååh, jeg skulle ønske jeg aldri hadde lest de, sånn at jeg kunne lese- og oppleve de på nytt), Boktyven av Markus Zusak, The curious incident with the dog in the night-time og bøkene om Stephanie Plum :ler: Som forøvrig er utrolig morsomme, men spennende, krimbøker! Forfatter er Janet Evanovich.

Skrevet

Tore Renberg: Mannen som elsket Yngve

Khaled Hosseini: Drageløperen og Tusen strålende soler

Sue Monk KIdd: Bienes hemmelige liv

Skrevet

Her er det mange bøker som jeg skal lese hvertfall, takk for alle tipsene folkens :)

Skrevet

Ikke uten min datter av Betty Mahmody og William Hoffer

Stasiland av Anna Funder

Men størst av alt er friheten-om innvandringens konsenkvenser av Hege Storhaug

Bokhandleren i Kabul av Åsne Seierstad

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hav av tid av merete morken andersen. (ANBEFALES, den er virkelig sterk! Leste den ut med en gang)

Alkymisten av Paulo Coehlo

Zahir av Paulo Coehlo

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

"Meg eier ingen" av Åsa Linderborg

"Partisanens datter" av Louis de Bernieres

Skrevet (endret)
Litt i tvil om bøkene til Coelho er noe som den typiske mannen har i bokhylla.

Han har vel solgt en ørti zilliarder bøker, tror nok hvertfall Alkymisten er å finne hos de fleste :)

For meg har det vært samtlige av Harry Potter-bøkene, Jo Nesbø sine bøker, Forbrytelse og straff av Dostojevskij, Les Misérables og Ringeren i Notre Dame av Victor Hugo, Utvandrer-eposet til Vilhelm Moberg, De gales øy av Denis Lehane, Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim av Tore Renberg, alle Dan Brown sine bøker, Muleum av Erlend Loe (flere av bøkene hans, men den fenget meg mest), Om mus og menn av Steinbeck, Berlinerparodiene (overraskende morsom, faktisk), Vanære av Coetzee, alle bøkene til Carl Frode Tiller, Jonas av Bjørneboe, Genanse og verdighet av Dag Solstad, og garantert en hel masse andre jeg ikke kommer på i farta. Jeg innser det, jeg er en boknerd :sjenert:

Og, det er manuskripter, men uansett: complete plays av Sarah Kane. Vakreste og mest skjellsettende jeg har lest i hele mitt liv. Leste dem første gang på videregående og klarer fortsatt ikke å finne noe som overgår dem. Anbefales på det sterkeste for alle som fikser å lese i manusform :jepp:

Endret av Mermaid Blues
Skrevet

The Sea-wolf av Jack London, Of men and mice av John Steinbeck, Catch-22 av Joseph Heller er de jeg kommer på sånn på morrakvisten uten at jeg har sovet... Jo og Sherlock Holmes bøker (av Arthur Conan Doyle) leste samtlige romaner og noveller i løpet av en høstferie på ungdomskolen. Har lest de ett par ganger til senere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...