Gjest King James II Skrevet 20. juni 2009 #21 Skrevet 20. juni 2009 Spilleren av Dostojevskij Brødrene Karamasov av Dostojevskij Idioten av Dostojevskij Vår Felles Venn av Dickens Stormfulle Høyder av E, Bronte
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #22 Skrevet 20. juni 2009 Hver gang jeg fikk ny pakke fra tl-klubben når jeg var liten så satt jeg meg alltid ned og leste begge bøkene på rappen. Sist bok som var så limt fast i hånda at man står og leser selv imens man koker spaghettien var tusen strålende soler.
Brunhilde Skrevet 21. juni 2009 #24 Skrevet 21. juni 2009 Ville svaner - tre døtre av Kina skrevet av Jung Chan var umulig å legge bort. Sov veldig lite den sommeren jeg leste den boka,
Rotehøna_21 Skrevet 21. juni 2009 #25 Skrevet 21. juni 2009 Det er mange det.... Tolkien - Ringenes herre. Satt pal med boka. Kun da jeg måtte noe jeg måtte legge den fra meg. Tolkien - Hobbiten Jo Nesbø - Alle Harry Hole bøkene er jo konge Stieg Larsson - millenium triologien Dan Brown med sine bøker. Syns alle er spennende. Stephenie Meyer med Twilight serien sin. Elsker de bøkene.. Det er vl de jeg kommer på i farta.
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 #26 Skrevet 22. juni 2009 Harry Potter-bøkene er bøker jeg ikke klarte å legge fra meg. Ellers kan vi jo nevne: Memoirs of a geisha - Arthur Golden Hobbiten - Tolkien Ringenes Herre - Tolkien ''Sirkelens Ende'', ''Paktens Voktere'' og ''Lucifers Evangelium'' - Tom Egeland Whispering to witches - Anna Dale Melkecocktail - Sarah Mlynowski ...og sikkert mange flere. Jeg har en tendens til å bli oppslukt i de bøkene jeg leser. Jeg er nemlig svært kresen på hva jeg gidder å lese, så det er sjelden jeg ramler over en ''bomtur'' når det gjelder bøker.
LadyB Skrevet 22. juni 2009 #27 Skrevet 22. juni 2009 Enig i mange av bøkene på denne lista, men jeg vil legge til: - Garps bok, John Irving (leste døgnet rundt, den var så flott!) - Kabalmysteriet, Jostein Gaarder (denne har jeg lest 4 ganger) - Winnie the Pooh, A.A.Milne (nydelig og viktig) - Bikubesong, Frode Grytten (et innblikk i hverdagslivet til mange forskjellige folk, jeg føler meg nesten innvaderende).
Fantomina Skrevet 22. juni 2009 #28 Skrevet 22. juni 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
LadyB Skrevet 22. juni 2009 #29 Skrevet 22. juni 2009 Jeg holder på med Garps bok nå. Den er skikkelig fin, og veldig rar Ja, det er det som er så flott med den
cilipili Skrevet 24. juni 2009 #30 Skrevet 24. juni 2009 Stig Larsson: Milleniumsserien Paulo Coehlo: Veronika vil dø Khaled Hosseini: Tusen strålende soler Jo Nesbø: Harry Hole-serien Dan Brown: Engler og demoner, Da Vinci-koden Tom Egeland: Paktens voktere, Lucifers Evangelium
Lyra Skrevet 24. juni 2009 #32 Skrevet 24. juni 2009 Harry Potter-bøkene og Eragon-serien har jeg slukt ganske kjapt alle sammen, den siste Harry Potter-boka gikk i ett eneste jafs, fra perm til perm uten stopp...
Sort Pastill Skrevet 25. juni 2009 #33 Skrevet 25. juni 2009 Hele HP-serien (åååh, jeg skulle ønske jeg aldri hadde lest de, sånn at jeg kunne lese- og oppleve de på nytt), Boktyven av Markus Zusak, The curious incident with the dog in the night-time og bøkene om Stephanie Plum Som forøvrig er utrolig morsomme, men spennende, krimbøker! Forfatter er Janet Evanovich.
kab Skrevet 26. juni 2009 #34 Skrevet 26. juni 2009 Tore Renberg: Mannen som elsket Yngve Khaled Hosseini: Drageløperen og Tusen strålende soler Sue Monk KIdd: Bienes hemmelige liv
Wepsa Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #35 Skrevet 26. juni 2009 Her er det mange bøker som jeg skal lese hvertfall, takk for alle tipsene folkens
Monica1968 Skrevet 26. juni 2009 #36 Skrevet 26. juni 2009 Ikke uten min datter av Betty Mahmody og William Hoffer Stasiland av Anna Funder Men størst av alt er friheten-om innvandringens konsenkvenser av Hege Storhaug Bokhandleren i Kabul av Åsne Seierstad
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 26. juni 2009 #37 Skrevet 26. juni 2009 Hav av tid av merete morken andersen. (ANBEFALES, den er virkelig sterk! Leste den ut med en gang) Alkymisten av Paulo Coehlo Zahir av Paulo Coehlo
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 27. juni 2009 #38 Skrevet 27. juni 2009 "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg "Partisanens datter" av Louis de Bernieres
Mermaid Blues Skrevet 28. juni 2009 #39 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Litt i tvil om bøkene til Coelho er noe som den typiske mannen har i bokhylla. Han har vel solgt en ørti zilliarder bøker, tror nok hvertfall Alkymisten er å finne hos de fleste For meg har det vært samtlige av Harry Potter-bøkene, Jo Nesbø sine bøker, Forbrytelse og straff av Dostojevskij, Les Misérables og Ringeren i Notre Dame av Victor Hugo, Utvandrer-eposet til Vilhelm Moberg, De gales øy av Denis Lehane, Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim av Tore Renberg, alle Dan Brown sine bøker, Muleum av Erlend Loe (flere av bøkene hans, men den fenget meg mest), Om mus og menn av Steinbeck, Berlinerparodiene (overraskende morsom, faktisk), Vanære av Coetzee, alle bøkene til Carl Frode Tiller, Jonas av Bjørneboe, Genanse og verdighet av Dag Solstad, og garantert en hel masse andre jeg ikke kommer på i farta. Jeg innser det, jeg er en boknerd Og, det er manuskripter, men uansett: complete plays av Sarah Kane. Vakreste og mest skjellsettende jeg har lest i hele mitt liv. Leste dem første gang på videregående og klarer fortsatt ikke å finne noe som overgår dem. Anbefales på det sterkeste for alle som fikser å lese i manusform Endret 1. august 2009 av Mermaid Blues
Inx Skrevet 28. juni 2009 #40 Skrevet 28. juni 2009 The Sea-wolf av Jack London, Of men and mice av John Steinbeck, Catch-22 av Joseph Heller er de jeg kommer på sånn på morrakvisten uten at jeg har sovet... Jo og Sherlock Holmes bøker (av Arthur Conan Doyle) leste samtlige romaner og noveller i løpet av en høstferie på ungdomskolen. Har lest de ett par ganger til senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå