Wepsa Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Okay nå har jeg gått rundt så lenge å tenkt på å sende han ei enkel melding: "Ønsker deg lykke til videre i livet, og håper du kan huske meg som den du vet jeg er"! Siste melding jeg skrev var vell noe sånn som ikke ta noe kontakt, du har ødelagt meg sånn... Men det som har skjedd har skjedd tenker jeg, og jeg drømte i natt at noe fælt skjedde med han og at jeg angret livet mitt på å ikke ha ordnet opp!! Jeg har kjærlighetssorg ja! Men rett etter det ble slutt møtte jeg veggen og forstod ikke alle følelsene og elendighetene som skjedde med meg og kroppen min så jeg skyldte vell litt på han!! Men har skrevet tusen ting i dagboken min her og følelsene endrer seg hele tiden egentlig... Men trenger råd her! Kan jo være han ikke svarer heller, men da har jeg gjort mitt liksom. Da kan jeg være stolt av oppførselen min istedenfor å være fryktelig flau sånn som nå! Jeg elsket han virkelig og han var min beste venn, men når en havner i kjelleren klarer man ikke helt å ha gode følelser! Og da ble det som det ble! Vet han har ødelagt meg litt, men orker ikke hate han, bære nag til han... Jeg holder på å finne min egen sti i jakten på å bli frisk igjen... Ble mye rot dette her ja... Men hvis noen skjønner hva jeg mener så er jeg takknemlig for svar! Skal jeg kontakte han eller ikke? Han er flyttet og fått seg "ny dame" ny leilighet og ny jobb og mange nye venner og har det bra. Mens jeg sliter max! Var sykemeldt i tre mnd siden møtte veggen og sliter veldig fortsatt... Vi var samboere og sammen i fire år! =)
Blekemiddel Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Spør deg selv om hvorfor du vil sende meldingen? Er det et lite snev om at kanskje ting skal ordne seg og at dere blir sammen igjen hvis du gjør det? Hvis det er grunnen ville jeg ikke gjort det. Ettersom han ikke har tatt noe kontakt med deg og har fått seg ny kjæreste er sjansen veldig stor for at han ikke svarer i det hele tatt. Hvis du ønsker å sende meldingen for å døyve egen samvitighet og ikke blir skuffet dersom du ikke får noe svar tilbake, kan du jo sende meldingen.
Charleene Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 La ex være ex, kom deg videre, nyt livet, flørt, vær med venner, drøm deg bort i eksotiske reisemål, omgi deg med positive mennesker! Har han gått viderere er det vel større sjans for at han ser på meldingen din som hyggelig? Men likevel.. la ex være ex og konsentrer deg om helt andre ting
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 Spør deg selv om hvorfor du vil sende meldingen? Er det et lite snev om at kanskje ting skal ordne seg og at dere blir sammen igjen hvis du gjør det? Hvis det er grunnen ville jeg ikke gjort det. Ettersom han ikke har tatt noe kontakt med deg og har fått seg ny kjæreste er sjansen veldig stor for at han ikke svarer i det hele tatt. Hvis du ønsker å sende meldingen for å døyve egen samvitighet og ikke blir skuffet dersom du ikke får noe svar tilbake, kan du jo sende meldingen. Jeg vet jo at det ikke er noe håp for oss og at han er gått videre! Føler bare for at han skal vite at jeg ikke er en sur ex som hater han over alt siden han gjorde det slutt! For er jo ikke derfor jeg oppførte meg som en idiot, men siden jeg møtte veggen og havnet i en dyp depresjon...Noe han ikke vet.. Nei vet ikke helt, han er liksom den jeg delte alt med i fire år og synes det er dumt at ting skal være så hatefulle...
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2009 La ex være ex, kom deg videre, nyt livet, flørt, vær med venner, drøm deg bort i eksotiske reisemål, omgi deg med positive mennesker! Har han gått viderere er det vel større sjans for at han ser på meldingen din som hyggelig? Men likevel.. la ex være ex og konsentrer deg om helt andre ting Kanskje jeg bare ikke tåler tanken på at han snakker dritt om meg til familien hans osv! Hadde et veldig godt forhold til dem men ikke hørt noenting etter det ble slutt pga oppførselen min! Føler bare at jeg kjenner meg som den snille omsorgsfulle personen jeg er som ikke har gjort noen noe vondt før nå, at jeg trenger å gjøre opp for meg fordiom han er gått videre og ikke jeg. Det er jo selvfølgelig bittert at han er gått videre men hvis jeg bare kan heve meg over det å ønske han lykke til så kanskje jeg får det bedre med meg selv?!
Milly:) Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Synes du skal sende meldingen, så får du kanskje ro i sjela Så lenge du har innsett at han har gått videre (og det virker det som du har) så skader det ikke å sende en slik melding så du føler at du har fått en avslutning på det hele.
Lissi Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg syns du skal la være. Om du får et surt svar tilbake så får du neppe den roen og avslutningen du trenger. Ved å sende han en melding får du heller ikke gjort noe med hva han sier til familien. Jeg tror det gjør vondt verre for deg dette nå, og du bør fokusere på fremtiden uten han Kanskje ikke det du ville høre, men jeg svarer ærlig!
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2009 Takk for ærlig svar. Nei jeg vet rett og slett ikke jeg. Tenker på at jeg kommer til å møte han igjen nå i sommer på en festival som jeg vet han kommer hjem for å delta på. Og det blir så teit hvis vi ikke kan si hei til hverandre igjen... Vet ikke hvorfor jeg trenger råd til dette, skulle vell bare gjort det jeg føler.. Men følelsene endrer seg hele tiden. Jeg har meldingen klar men ombestemmer meg... Får vente litt og tenke videre tror jeg.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Hvis du sender melding er det stor sjans for at han tror det er et triks for å gjenoppta kontakten fordi du fremdeles ikke er over ham. Jeg anbefaler at du lar det ligge og heller er blid og hyggelig og beklager deg dersom du tilfeldigvis møter ham ansikt til ansikt.
MissStiles Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Når ble det slutt mellom dere? Nå nylig eller en stund siden?
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2009 Når ble det slutt mellom dere? Nå nylig eller en stund siden? Hei! Det ble slutt første uken i februar, og vi hadde grei kontakt den første måneden. Men så gikk jeg nedover, ble sykemeldt og møtte veggen og ble en dritt mot han rett og slett pga mange ting... Har ikke hatt kontakt siden mars egentlig!
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Fortid er fortid. Bygg heller en fremtid.
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. juni 2009 Fortid er fortid. Bygg heller en fremtid. Enig med deg der BM. Men er det der med å få en verdig avslutning. Bare ønske han lykke til liksom(sikkert teit). Synes bare det blir så dumt at når en har vært samboere så lenge så skulle det ende sånn! Så hatefullt liksom, men sånn er jo livet. Hardt og brutalt og ikke en dans på roser! Og kanskje jeg ikke får svar eller dritt tilbake, og må være sikker på at jeg takler det... Nei skal ikke være lett
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Hadde han brydd seg om deg hadde han kanskje behandlet deg annerledes? Der livet hr gått itl helvete er det ikke no epoeng i å dvele ved vraket. LIvet er for kort til å henge igjen i fortiden. Hva livet ditt skal bli til igger i fremtiden, og det er opp til deg selv hva du vil skal skje med det. Blås i eksen, se frem til en mann som respekterer deg.
Wepsa Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2009 Vet du hae så rett så rett Takk for ærlig svar.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Må først si at jeg vet hvordan du har det og jeg forstår tanken om å skvære opp. Men tror det er stor sjangse for at du også lurer deg selv her. Vær ærlig med deg selv og tenk hvordan du vil føle det hvis han ikke svarer... Da vil du sannsynligvis føle deg dum, du vil bli lei deg, sint/sur på han, osv uansett vil du da bruke masse energi på å vente på svar og på å fundere på hvorfor han ikke svarer og hvordan du skal forholde deg til det, og som sagt vil du føle deg dum og mest sannsynlig ønske at du ikke hadde sendt melding. Hvis du får et svar vil det også skape uro i livet ditt og det vil mest sannsynlig sette deg tilbake i prosessen. Du vil analysere svaret og lete etter tegn på at han fortsatt er glad i deg, osv. Du vil sikkert også bruke mye tid på å fundere på om du da bør svare han igjen og hva du i såfall skal svare. Uansett hva som skjer vil du bruke masse tid og tankevirksomhet etter at du har sendt en slik melding. Mye mer enn du allerede gjør. Ikke fall for fristelsen til å finne påskudd for å ta kontakt med han. At du kontakter han vil ikke endre noe, i allefall ikke til det bedre, verken når det gjelder at du kommer deg videre eller når det gjelder at du skal få han tilbake. Uten at jeg har hele sammenhengen er jeg ganske så sikker på at han vet at du egentlig er en annen person. Han har levd sammen med deg i fire år og har sett mange sider ved deg. Sannsynligvis vet han også at du fortsatt var/er glad i han og en slik melding vil han nok tolke som at du nok ikke er over han enda. Han vil skjønne at du etter hvert slutter å være sint eller bære nag, du trenger ikke fortelle han det. Men ser du han i sommer kan du smile til han. Da vet han i allefall at du ønsker å legge det vonde bak deg.
MissStiles Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Hei! Det ble slutt første uken i februar, og vi hadde grei kontakt den første måneden. Men så gikk jeg nedover, ble sykemeldt og møtte veggen og ble en dritt mot han rett og slett pga mange ting... Har ikke hatt kontakt siden mars egentlig! Da ser jeg ikke noe poeng i å skvære opp med han. Det er for lenge siden, synes jeg. Da skulle du isåfall gjort det med en gang etter bruddet. La han og fortiden være, og kom deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Ja, lat som ingenting hvis du støter på han. Smil og si hei, men ikke noe mer. Så kan han tenke at du er helt over han og er gått videre. No hard feelings.
Wepsa Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #19 Skrevet 20. juni 2009 Tusen takk for rådene! Jeg vet dere har rett! Tror bare ikke jeg godtar innerst inne at han har gått videre så fort etter alt vi var i gjennom og alt jeg gjorde for han. Men sånn er livet, og jeg har jo vært så flink til nå så får vell bare la være.. Det eneste jeg angrer på er at jeg sa til han i begynnelsen at han bare kunne drite i å ta kontakt med meg og han prøvde seg noen ganger men da sa jeg klart i fra! Så jeg vet jo at han ikke tørr ta kontakt! Eller det som er sannheten er at han har null behov for kontakt med meg, siden han har fått det så fint! Jeg får bare prøve å komme meg gjennom denne kjærlighetssorgen, uansett å mye jeg elsket denne personen så går vell en kjærlighetssorg over. Spørsmålet er hvor lang tid det tar...
Wepsa Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #20 Skrevet 20. juni 2009 Snakk om sola, nå skrev han til meg på nettby og spurte hvordan det sto til! Jeg svarte opp og ned og spurte tilbake.... Vet ennå ikke om det var lurt å svare men gjorde det på impuls! Får se hva som skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå