Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med pakkingen, skal reise i morgen tidlig. Har bare noen enkle spørsmål;

- burde jeg ta med med dongeribukser? isåfall, hvor mange?

- og hvor mange kilo kan håndbagasjen min være?

Trenger svar i kveld helst...

Og ellers, om det er noen som vet om noen plasser jeg burde besøke i/omkring Roma? (ikke bare vanlige turistattraksjoner) Eller noen bra handlegater, med klær, sko, vesker, parfymeri osv.?

Ønsk meg god flytur! :-)

... hater å fly ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange kilo du kan ha med kommer an på flyselskapet. Men hvorfor i alle dager må du ha hjelp til å finne ut om du skal ha med dongeribukser eller ikke?

Du bør i hvert fall få med deg Forum, Colosseum, Peterskirken og Vatikanmuseet. Sjekk åpningstider, da jeg var der stengte ting overraskende tidlig.

Skrevet (endret)

Og ellers, om det er noen som vet om noen plasser jeg burde besøke i/omkring Roma? (ikke bare vanlige turistattraksjoner) Eller noen bra handlegater, med klær, sko, vesker, parfymeri osv.?

... hater å fly ...

Buksene får du finne ut av selv! Du kan jo alltids kjøpe noen der nede..

God tur!

Hanne

Endret av halo
Skrevet

... hater å fly ...

Handlegate; Via del Corso har alle mote/designerbutikkene. Ellers er det mange fine butikker i gatene rett nedenfor Spanske Trappen (som også er verdt et besøk).

8 kg håndbaggasje med SAS, 10 med Norwegian.

Charlotte

Gjest Gjest
Skrevet

Vil tro det kan bli rimelig hett i Roma nå om dagen, men du bør likevel ha med noen dekkende, "anstendige" klær til kirkebesøk o.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp kommet fra Roma. Det var ca. 28 grader stort sett hele tiden, så dongeribuksene jeg hadde pakket, fikk jeg ikke bruk for. Du trenger heller ikke pakke noe særlig med langermede gensere. Men pass på - skal du til Peterskirken, må du sørge for at klærne du har på deg dekker skuldre og knær. Hvis ikke slipper du sannsynligvis ikke inn.

Du bør kjøpe det som kalles Roma pass når du ankommer. Tror det selges i de fleste kiosker/souvenirbutikker. Koster litt over 20 euro og er gyldig i tre døgn. Inneholder metrobilett, gatekart, brosjyrer og et kort du kan bruke til å komme gratis inn/få rabatt på museer/severdigheter (gjelder ikke for vatikanmuseet).

Da vi besøkte Colosseum, var det en stor fordel å kunne benytte seg av dette kortet. Vi kunne gå rett forbi den meterlange køa, og rett inn uten å vente.

Vær oppmerksom på at kortet kun kan brukes to ganger til gratis inngang.

Vi besøkte også Spansketrappen og Trevifontenen. Masse folk på begge plasser. Husk å kaste en mynt i Trevifontenen. Da får du komme tilbake til Roma en gang (Hvis du tror på sånt da).

Du bør absolutt dra en tur til Piazza Navona. Det var rett og slett nydelig der, med fontenene, fin musikk og alle malerne som som solgte kunstverkene sine. God, men rolig stemning der!

Hvis du har muligheten bør du også ta turen til Castel Romano Designer Outlet. Stort utvalg i merkeklær til nedsatte priser (likevel kan noe være litt dyrt) Også sko og designervesker. Ligger litt utenfor Roma. Spør på hotellet hvordan du kan komme deg dit. Der vi bodde var det mulighet for å bli hentet og kjørt begge veier.

Husk solkrem og gode sko. Ha en fantastisk tur!

Gjest Gjest
Skrevet
Vi kunne gå rett forbi den meterlange køa, og rett inn uten å vente.

Wow, meterlang kø? Hva sa de to andre da dere bare spaserte rett forbi? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Hihi! Tipper de syntes det var urettferdig, spesielt i den varmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...