inga:) Skrevet 19. juni 2009 #1 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg er uføretrygdet og har i 3 mnd prøvd å finne meg leilighet. Vert på rundt 20-30 visninger uten å lykkes, samt ringt på alt som er uten å lykkes. Status er kvinne, 33 år, uføretrygdet. Ikke røyk, ikke alkohol, ikke barn, ikke dyr. Fast inntekt og har alltid betalt alle mine regninger til riktig tid. Ser både bra og velstelt ut. Jeg synes det er vanskelig å si at jeg er uføretrygdet, fordi det er fordommer her som jeg ikke skjønner. Så jeg lurer på,.. Hvis du hadde en leilighet du skulle leie ut, hvordan hadde du stilt deg til en som var interessert men som e uføretrygdet.. Hva tenker du? Jeg blir veldig glad for alle svar og synsvinkler. Mvh Inga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 19. juni 2009 #2 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har tidligere leid ut, og ville ikke hatt problemer med å leie ut til en som er uføretrygdet. Dersom noen kommer med sosialgaranti i stedet for depositum derimot blir jeg veldig skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lola_* Skrevet 19. juni 2009 #3 Del Skrevet 19. juni 2009 Når jeg leier ut min leilighet, går det på kjemi og magefølelse når jeg møter personen, og om personen har fast inntekt så klart, og det har jo en uføretrygdet. Så jeg ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 19. juni 2009 Tusen takk for svar begge to Nei, jeg se heller ikke problemet, for i motsetning til en student så har jeg faktisk fast "inntekt"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leylani Skrevet 19. juni 2009 #5 Del Skrevet 19. juni 2009 Burde ikke være noe problem i det hele tatt, sånn som jeg ser det. Du har jo som nevnt fast inntekt, så det virker veldig fordomsfullt at ingen vil leie ut til deg. Lykke til i det minste, håper det ordner seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ??tullete Skrevet 19. juni 2009 #6 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg er uføretrygdet og har i 3 mnd prøvd å finne meg leilighet. Vert på rundt 20-30 visninger uten å lykkes, samt ringt på alt som er uten å lykkes. Status er kvinne, 33 år, uføretrygdet. Ikke røyk, ikke alkohol, ikke barn, ikke dyr. Fast inntekt og har alltid betalt alle mine regninger til riktig tid. Ser både bra og velstelt ut. Jeg synes det er vanskelig å si at jeg er uføretrygdet, fordi det er fordommer her som jeg ikke skjønner. Så jeg lurer på,.. Hvis du hadde en leilighet du skulle leie ut, hvordan hadde du stilt deg til en som var interessert men som e uføretrygdet.. Hva tenker du? Jeg blir veldig glad for alle svar og synsvinkler. Mvh Inga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. juni 2009 #7 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg er uføretrygdet og har i 3 mnd prøvd å finne meg leilighet. Vert på rundt 20-30 visninger uten å lykkes, samt ringt på alt som er uten å lykkes. Status er kvinne, 33 år, uføretrygdet. Ikke røyk, ikke alkohol, ikke barn, ikke dyr. Fast inntekt og har alltid betalt alle mine regninger til riktig tid. Ser både bra og velstelt ut. Jeg synes det er vanskelig å si at jeg er uføretrygdet, fordi det er fordommer her som jeg ikke skjønner. Så jeg lurer på,.. Hvis du hadde en leilighet du skulle leie ut, hvordan hadde du stilt deg til en som var interessert men som e uføretrygdet.. Hva tenker du? Så tullete. Uførepensjon er jo den tryggeste inntekte man kan ha! Jeg blir veldig glad for alle svar og synsvinkler. Mvh Inga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmmmmmm Skrevet 19. juni 2009 #8 Del Skrevet 19. juni 2009 Tullete. Uførepensjon er jo den tryggeste inntekten man kan ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 19. juni 2009 #9 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg ville ikke hatt noen problemer med å leie ut til en uføretrygdet nei... Sånn sett, så er det mer risikabelt å leie ut til en student eller nyansatt i en bedrift... Men det kan hende at ikke alle vet hva det vil si å være uføretrygdet.. At de tror det er det samme som å være arbeidsledig eller noe lignende som sosialen.. Ikke vet jeg, men som sagt, jeg kan virkelig ikke se noe problem med å leie ut til deg.. Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 19. juni 2009 #10 Del Skrevet 19. juni 2009 trenger du i det hele tatt å si at du er uføretrygdet? Huseier har aldri lurt på noe slikt for vår del. men som det blir sagt her og, uføretrygd er jo tryggeste inntekt å ha, den er fast hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #11 Del Skrevet 19. juni 2009 Om det er tidsbegrenset ufør så blir det jo som å leie ut til hvem som helst andre, studenter, arbeidstakere (særlig i dagens marked). Men ufør er jo sikker inntekt så lenge leietakeren gidder å bo i akkurat den leiligheten som leies ut... ser ikke problemet? Men hvorfor sier du at du er ufør? Er det virkelig noen som SPØR? Si at du er Statsansatt eller noe... pengeinnkrever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #12 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg er også uføretrygdet og leier en koselig leilighet. Det var aldri noe spørsmål om hva jeg jobber med. Så lenge jeg betaler leia i tide, og oppfører meg som folk er det det viktigste. Utleier aner heller ikke at jeg jobber litt på si,som man kan, for et fast beløp hvert år. Men h#n vet at jeg er deleier i en butikk, og tror vel at jeg jobber der. Så hvis du ikke orker å si ordet "uføretrygdet" flere gg nå, så sier du noe annet. Det er jo knekkende likegyldig for dem som leier ut, så lenge leia kommer inn som avtalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 19. juni 2009 Om det er tidsbegrenset ufør så blir det jo som å leie ut til hvem som helst andre, studenter, arbeidstakere (særlig i dagens marked). Men ufør er jo sikker inntekt så lenge leietakeren gidder å bo i akkurat den leiligheten som leies ut... ser ikke problemet? Men hvorfor sier du at du er ufør? Er det virkelig noen som SPØR? Si at du er Statsansatt eller noe... pengeinnkrever. Alle jeg har vert på visning hos hittil har spurt hva jeg driver med, arbeider med ja... Kanskje jeg bør si jeg er lottomillionær eller politi De spør kanskje for å være sikker på at de som leier greier å betale husleien? Vet ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 19. juni 2009 #14 Del Skrevet 19. juni 2009 Har nylig vært på en god del visninger selv og fått spørsmål HVER gang om hva jeg jobber med/hvor jeg jobber. Tipper det er ganske vanlig spørsmål. Neste runde får du si du er lottomillionær ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 19. juni 2009 #15 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg ville ikke leid ut til en som var uføretrygdet. Ikke rart folk spør hva de som skal leie leiligheten deres driver med, det sier ganske mye om en person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. juni 2009 #16 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg ville ikke leid ut til en som var uføretrygdet. Ikke rart folk spør hva de som skal leie leiligheten deres driver med, det sier ganske mye om en person. Hva mener du en uføreytelse sier om et menneske da, siden du ikke vil leie ut til folk som mottar denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. juni 2009 #17 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg ville ikke leid ut til en som var uføretrygdet. Ikke rart folk spør hva de som skal leie leiligheten deres driver med, det sier ganske mye om en person. Unnskyld, men her florerer fordommene. Som et eksempel kan jeg nevne at jeg selv leier, og er uføretrygdet. Flyttet av familiære årsaker. Jeg eier et hus på en annen kant av landet, som jeg leier ut, og jeg har også universitetsutdannelse. Jobber litt på si med undervisning. Men sykdom kom altså i veien for meg på et vis, kan du si. Er jeg et dårlig menneske for det? Har vel bedre inntekt enn de fleste som leier. Ikke sett meg i samme bås som andre, er du snill. Hvorfor vil du ikke leie ut til uføretrygdede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 19. juni 2009 #18 Del Skrevet 19. juni 2009 Hva mener du en uføreytelse sier om et menneske da, siden du ikke vil leie ut til folk som mottar denne? Har ikke veldig lyst å svare på dette, fordi du har en tendens til å skjelle ut de som mener noe annet en det, Det være seg innen hels og sosialsystemet eller innen tolkning og synspunkter på mennesker generelt. Jeg syns det du driver med sier mye om deg, forskjell på en alenemor med tre barn av ulike fedre og en ingeniørstudent f.eks. Jeg leier av prinsipp ikke ut til flere grupper; uføretrygdede, arbeidsledige, folk med sosialgaranti, alenemødre, folk som flytter hjemmefra for første gang, single godt voksne menn (over 45), studenter som ikke kan vise til gode referanser fra tidligere leieforhold, folk med dyr, røykere og første generasjons innvandrere. Nå kommer du til å kalle meg intollerant, fordomsfull, stereotypisk tenker osv, men saken er at erfaring tilsier at dersom jeg vil ha minst mulig trøbbel med leietakerne og få tilbake leiligheten i god stand er dette grupper å styre unna. Og der er MIN leilighet som skal leies ut, og JEG som bestemmer akurat som det passer MEG! Så kan du kalle deg et rikt, innkluderende menneske og leie ut din leilighet til en uføretrygdet førstegenerasjonsinnvandrere som akkurat flytter ut fra mors rede. Så skal vi se om du er enig med meg etter et år eller to, når din leilighet ikke ser ut. Men du kommer neppe til å tørre å innrlmme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 19. juni 2009 #19 Del Skrevet 19. juni 2009 Har ikke veldig lyst å svare på dette, fordi du har en tendens til å skjelle ut de som mener noe annet en det, Det være seg innen hels og sosialsystemet eller innen tolkning og synspunkter på mennesker generelt. Jeg syns det du driver med sier mye om deg, forskjell på en alenemor med tre barn av ulike fedre og en ingeniørstudent f.eks. Jeg leier av prinsipp ikke ut til flere grupper; uføretrygdede, arbeidsledige, folk med sosialgaranti, alenemødre, folk som flytter hjemmefra for første gang, single godt voksne menn (over 45), studenter som ikke kan vise til gode referanser fra tidligere leieforhold, folk med dyr, røykere og første generasjons innvandrere. Nå kommer du til å kalle meg intollerant, fordomsfull, stereotypisk tenker osv, men saken er at erfaring tilsier at dersom jeg vil ha minst mulig trøbbel med leietakerne og få tilbake leiligheten i god stand er dette grupper å styre unna. Og der er MIN leilighet som skal leies ut, og JEG som bestemmer akurat som det passer MEG! Så kan du kalle deg et rikt, innkluderende menneske og leie ut din leilighet til en uføretrygdet førstegenerasjonsinnvandrere som akkurat flytter ut fra mors rede. Så skal vi se om du er enig med meg etter et år eller to, når din leilighet ikke ser ut. Men du kommer neppe til å tørre å innrlmme det. Må le av innlegget ditt. Finnes det noen leietagere igjen da? tipper du ikke har prøvd det så mye. Mange av gruppene du nevnte er svært stabile. Eksempelvis aleneforeldre. de ønsker å bo i samme krets lenge av hensyn til barna. Og husk at bak mang en alenemor er det en svikefull far. Eller en arbeidsledig kan også være ingeniør etc. latterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 19. juni 2009 #20 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å leie ut til en uføretrygdet - så lenge vedkommende ga et greit inntrykk på visning. Hvis magefølelsen min sier at vedkommende er ok som leietaker -er det det som er viktigst for meg. (Men jeg forutsetter da selvfølgelig at depositum betales ifm. med kontraktsinngåëlse) Leide for ca 10-12 år siden ut leilighet til en som gikk på attføring - og som så ut til å kunne skremme fanden på flatmark (skinnet, med masse tatovereringer og med kaktus under armene) - men han ga et utrolig sympatisk inntrykk under visningen. Han har bodd i leiligheten siden - og det har aldri vært noe tull med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå