Meaty Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har lurt på å registrere meg for å bruke banktjenester på mobil/ SMS, men jeg er veldig usikker. Er det sånn at andre lett kan få tilgang til ting dersom jeg skulle være uheldig å miste eller bli frastjålet mobilen? Bruker man passord og kodebrikke? Hvordan fungerer egentlig dette?
Stjerne Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Her er oversikten over hvilke tjenester DnB tilbyr pr sms: https://www.dnbnor.no/person/mobilbank/sms/kodeordliste.html Eneste måten å overføre penger ut av ditt engasjement, er altså via eFaktura eller "vennebetaling". Disse har du selv predefinert i nettbanken din. Så selv om du skulle miste mobilen eller tilsvarende, vil ingen kunne tømme kontoen din. Men de kan få oversikt over hva du har innestående på konti, hvilke regninger du har til forfall, kontonumrene dine etc. Men hvis du sletter sendte meldinger til banken og ikke lagrer noe i maler på telefonen din, er du ganske trygg.
Meaty Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2009 Tusen takk for utfyllende svar! Ja, da tror jeg jammen at jeg skal begynne å bruke denne tjenesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå