Photobscura Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har farget håret mitt med henna i årevis, men det ser ut til at det har blitt veldig tynt av det. Har nå begynt å farge håret mitt hos frisør med vanlig farge i stedet, en tilsvarende den røda hennaen. Imidlertid er jeg lei av rødt hår med blond ettervekst, og har innmari lyst til å bli blond! Nå kunne ikke frisøren min svare på om det var trygt å avfarge henna, så jeg lurer på om det er noen her som vet om det går an?
Makin' it big Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Det har jeg prøvd (om enn er det 5-6 år siden, og jeg var ikke akkurat særlig smart...). Endte i første omgang opp med knall oransje hår - se for deg den mest oransje refleksvesten du har sett... Brukte vel 11 avfarginger (over laaang tid) før håret mitt var nogenlunde blondt igjen, men du kan jo selv tenke deg hvor sunt det var...
Photobscura Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2009 (endret) Elleve avfaringer, du! Ja, da tror jeg at jeg heller følger min frisørs anbefalning om å farge kun etterveksten litt og litt lysere, og avfarge til neste sommer. Buhu . Jeg vil bli blond nå! Men, jeg visste det vel egentlig ... Endret 26. juni 2009 av Photobscura
Photobscura Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2009 Det tenkte jeg ikke på å spørre om, men avfarget du det selv, eller hos frisør?
Neytiri Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Som frisør ville eg ikke anb. å avfarge henna......som noen over her sier er det nesten umulig å få ut fargen....er du "heldig" så får du en lysere oransj farge, plus at håret blir jo så herpa av flere omganger med avfarging! Farg kun etterveksten din i en tid fremover, gjerne klipp litt av lengden til fargen er helt utvokst......husk før du noen gang velger Henna igjen at du har veldig lyst å være rød fremover
Photobscura Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ja, det var det frisøren min mente også, men mest fordi hun ikke hadde noen erfaring med henna, men hadde hørt at det kan reagere på enkelte kjemikalier. Jeg tror nok jeg er ferdig med henna, nå, etter å ha brukt det nesten halve livet. Jeg er naturlig blond, og ettervekst er kjipt. Har farget håret hos frisøren de siste par månedene, og er alt i gang med bare farge ettervekst, så det blir nok den løsningen du beskriver. Synd bare, at jeg helst skulle ha vært blond i går Heldigvis vokser håret mitt veldig, veldig fort, særlig nå i sommermånedene! Endret 10. juli 2009 av Photobscura
Photobscura Skrevet 9. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2009 (endret) Ja, da tok jeg sjansen likevel, men jeg kjøpte først blondering og klipte av en lokk i nakken og testet hjemme først. Nå har jeg tatt første avfarging hos frisøren min, det ble litt orange, men fikk satt i en minikolerasjon sånn at jeg i det minste er orange over det hele, og jeg må leve med å se litt crazy ut noen uker til jeg skal avfarge det en gang til, legge i striper og farge håret lyst blondt (typ sandfarget, som er min originale hårfarge). Håret mitt har overlevd avfarginga meget bra, føles ikke alt for tørt, og alt håret sitter fortsatt på hodet :D Sånn ble resultatet: Endret 9. september 2009 av Photobscura
Gjest Grafica Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Den fargen ble jo dritlekker! Smart å teste på en lokk hjemme først
Photobscura Skrevet 10. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2009 Takk for det! Joda, ikke verste fargen å ha i mellomtida, men jeg gleder meg også til å bli blond. Ikke verst å ha tre forskjellige hårfarger på bare et par måneder. Særlig ikke etter å ha vært hennarød i nesten femten år ...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå