Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg skal kjøpe en bærbar pc til gubben i presang, men har jo null peiling. Er det noen som vet om en stabil og rimlig en? Den skal bare brukes til skolearbeid.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Hvorfor ikke bare spørre i en butikk? De vet vel best. Og skolearbeid kan jo være så mangt? Hva bruker han pc til i forbindelse med skolearbeid? Lager han presentasjoner? Må han kunne laste ned spesielle aplikasjoner eller program?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Nei, bare skriveprogrammer og slikt han skal bruke. Stoler ikke helt på de i butikken, de vil vel bare ha mest mulig av pengene mine
Gjest Sosial & nerd Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Nei, bare skriveprogrammer og slikt han skal bruke. Stoler ikke helt på de i butikken, de vil vel bare ha mest mulig av pengene mine Vil anbefale at du mer eller mindre glemmer alt av innhold i maskinen, altså det som gjelder prosessor, minne, harddisk etc. I dag er alle maskiner ytelsesmessig plenty gode nok for "kontorarbeid", Internett og den slags. Spesielle krav til ytelse kommer først på videoredigering, tyngre bildebehandling og spilling av nyeste spill i beste oppløsning. Jeg synes du burde se mer på skjermstørrelse og batteritid (de nye småmaskinene er sykt lang batteritid på, men de er kanskje ikke gunstige å sitte foran i timesvis). Selv synes jeg også det er viktig at museplaten har markerte kanter rundt, og at den ikke har "kantløs" overgang til der du har håndbakene, siden du da ikke kjenner om du er på platen eller ikke, men må se ned. (bagateller kanskje, men jeg har prøvd uten kant rundt, og likte det ikke!) Hvor vidt det er blank eller matt skjerm bør du kanskje også ta stilling til. Blank = bra bilde, men refleksjon. Matt = litt dårligere bilde, men ingen regleksjon. (Har selv blank, og kommer til å kjøpe det igjen) For en bærbar innen ditt bruksområde vil jeg uansett ikke legge mer enn 6.000 på bordet, og du vil få en mer en god nok maskin fra rundt 4.000 (ikke medregnet småmaskinene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå