Gå til innhold

Skilt far på ferietur til syden, også kommer mor etter?!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Litt fortvilt her nå..

Lang historie gjøres kort:

- Skilt for snart 5 år siden, felles barn i tenårene

- Far gifter seg på ny, og har nå et barn til

- Har vært en konfliktfyllt samværskonflikt i 5 år

- far har flere ganger holdt på å anmelde mor for trakasering på mobil pga gjentatte trusler og er "søppelbøtte" for alt raseri mor har for jobb, økonomi etc.

Nå skal altså tenåringsjenten være med på ferie med oss til syden, for å feire min fars (jeg er den nye konen) bursdag. Så min nærmeste famile kommer til å være med. Barnet har møtt disse flere ganger før, og trives godt med de.

Men nå får vi høre at mor har og bestilt seg ferietur til samme sted!!! Alene!!

Hva kan man gjøre?? Jeg er bombe sikker på at hun vil oppsøke oss, og være med datteren..

Noen som har vært i liknende situasjon? For en uke siden fikk vi mange stygge meldinger, om at vi kunne brenne et viss sted, og at hun ikke hadde råd til å ta med ungen på ferie, og det var vår feil.... Men plutselig har hun altså råd til dette... er skeptisk på motivene her.... hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok lite du kan gjøre med dette.

Hvis meldingene er så alvorlige at politiet er redd for at hun skal skade deg fysisk kan hun kanskje få besøksforbud? - Men tviler på at det er aktuelt i dette tilfellet.

Synes du bare skal gjøre det beste ut av det for barnets del.

Gjest Gjest
Skrevet

Mor kan dra på ferie nøyaktig hvor og når hun vil.

Greit nok at det virker merkelig at hun skal reise samme sted som dere, men det er ingen som kan forby henne det.

de tingene man ikke kan endre må man faktisk lære seg å leve med.

Gjest Gjest
Skrevet

ja, vi kommer til å gjøre det som er best for barnet. Det er derfor vi ikke har anmeldt henne tidligere, for å ikke blåse opp konflikten noe mer...

Vi får vel ta det som det kommer, og se ann situasjonen. og prøve å kose oss for det...

Skrevet

Slapp av. En gang var jeg i spania med broren min og hans to barn. Og begge mødrene til barna hans!

Det var litt spesiell atmosfære.

Skrevet (endret)

Huff for en ekkel situasjon denne eksen setter dere alle i. Jeg kan liksom ikke i min villeste fantasi tenke meg at noen av de menneskene jeg kjenner kunne finne på noe slikt. Hun kan da ikke være helt frisk, mentalt sett?

Dersom det nå blir slik at hun dukker opp er vel det beste dere kan gjøre, bare å være korrekt hyggelig, ikke innby til noe og spørre hva hun vi? Kanskje kan det være lurt å informere dine foreldre/familien?

Lykke til!

Endret av lottomillionæren
Gjest Gjest
Skrevet

1) Forklar situasjonen for familien din.

2) Vit hvor dere kan henvende dere om hun lager bråk. (Vakter, politi.)

3) Kos dere i bursdagen.

:)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Denne eksen høres ikke helt god ut. Det kan høre ut som at denne ferie turen er et av de mindre probleme dere sliter med. Jeg tror ikke dere får gjort så mye annet enn å gjøre det beste ut av situasjonen. Dere kan jo la barna tilbringe et par dager sammen med moren sin alene, så dere får litt fri. Ellers får dere jo egentlig ikke gjort så mye hvis moren begynner å henge rundt dere. Egentlig synes jeg mest synd på moren, hun kan neppe ha det bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Dra et annet sted uten å gi beskjed til mor. De fleste reiseselskap tillater endringer mot et lite gebyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...