Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Messengertulla
Skrevet

Blokkerte nettopp en jeg har snakket med en stund på MSN , idag står det :

I've forgotten how to be happy" i emne feltet hans .

Bør jeg unblokke han og hva sier jeg eventuelt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får du nå se på selv om du vil snakke med han eller ikke. Og hva du sier klarer jeg heller ikke å si så mye om, for jeg kjenner ingen av dere og hvordan dere er. Men hadde det vært noen jeg hadde bare snakka litt med så hadde jeg ikke orka å gjort noe med det. For jeg er litt lei av de som ofte skriver noe negativt på msn sin hele tiden, er det ikke det ene er det det andre. Og det tenker jeg på i denne saken og (uten at jeg egentlig kan vite hvordan han på din liste er)

Gjest Gjest
Skrevet

Men kan han egentlig oppdage at han er blitt blokkert?

Ser han ikke bare statusen din som vanlig avkoblet da?

Skrevet

ok takk for svar .

Vi har snakket sammen i flere år , men jeg er lei av at han hele tiden kommer med antydninger av ymse slagen , dessuten tar han alt for mye tid og han tar liksom ikke hint om at jeg ikke kan sitte å tulle på msn hele tiden enda jeg feks har fortalt han at da og da måtte jeg være oppe til så og så lenge for å prøve å hente meg inn mht ting jeg må gjøre ..

Men på den annen siden , det virket jo som om han ble skikkelig lei seg , så kanskje han fortjener bedre ? jeg hadde jo kanskje ikke gjort akkurat dette hvis det hadde vært en venninne jeg hadde snakket med ukentlig i flere år .... men ble litt sånn : menn kan avvises ..

Gjest Gjest
Skrevet

Det går jo fint an å sette statusen som borte eller opptatt når du er på, så trenger du ikke svare mennesker du ikke vil prate med akkurat da.

Skrevet

Jeg gjør det slik selv at msn kobler seg på med status som VIS SOM FRAKOBLET, og hvis jeg ser det er noen jeg vil snakke med der logger jeg meg på, hvis ikke lar jeg være, eller setter meg på opptatt f.eks...

Og orker man ikke sitte lenger å skravle der, sier jeg enkelt og greit, da logger jeg av for en stund nå, vi snakkes når jeg logger på igjen.

Skrevet

Jeg bruker den i jobbsammenheng og er derfor online alltid i tilfelle noen vil legge igjen en beskjed til meg ASAP , tror det er derfor han har skjønt han er blokka , for hvis man er blokka så ser man vel den andre som offline ?

Skulle hatt forskjellige grupper , sånn som på mobilen , sånn at joen kunne tilhøre en gruppe som så deg som offline , mens andre så deg som pålogga .

Men hva hadde dere gjort da ? helt ok å bare kutte ham ut sånn som det uten noen forklaring eller noe ?

Skrevet

Det går jo kanskje an å bruke blokkere litt sånn tilfeldig, noen ganger er du "på", andre ganger er du ikke. Eller så er det som det er nevnt tidligere her at du trenger ikke svare, eller kun svare at du ikke har tid nå.

Hvis han ikke skjønner det at du ikke kan, vil eller har tid, så er jo det hans problem - du er jo på jobb!

Gjest MissBella
Skrevet

Jeg har blokkert et par stk men det er folk som jeg ikke har prata med på en stund. Føler ikke at jeg må si noe når jeg blokkerer noen.

Gjest lille_kvinne
Skrevet

Du kan jo alltids ha han blokkert når du ikke vil snakke med han, og ta vekk blokkeringen når du har lyst på en prat.

Jeg har et par stykker jeg gjør det med, funker veldig greit :)

Går jo også ann og legge til en forklaring om at du ikke kan prate når du er på jobben lenger og derfor vil du stå som offline mer enn online fremover.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også en del plagsomme msn-venner.

Pleier alltid å stå som vis som frakoblet, evt borte eller opptatt, sånn at jeg kan velge selv hvem jeg vil snakke med. Man kan snakke med andre selv om man står som frakoblet.

Har blokka en hel del og. De ser deg bare som frakoblet, men det går faktisk an å sjekke via en link på nettet om du er blokkert eller ei. Gikk i hvert fall før, jeg har sjekka hehe.

Jeg ville bare vært på, men stått som opptatt. Og så svarer du bare kortere og kortere og sjeldnere og sjeldnere. Når noen sier hallo så trenger man ikke prate sammenhengende i timesvis med dem. Til slutt tar de hintet og slutter å si hei hver eneste gang du er på.

Skrevet
Du kan jo alltids ha han blokkert når du ikke vil snakke med han, og ta vekk blokkeringen når du har lyst på en prat.

Jeg har et par stykker jeg gjør det med, funker veldig greit :)

Går jo også ann og legge til en forklaring om at du ikke kan prate når du er på jobben lenger og derfor vil du stå som offline mer enn online fremover.

Det er jo en god ide :) , og det er jo ikke så langt fra sannheten siden det største problemet med ham er at han krever oppmerksomhet og da spesielt hvis jeg ikke har tid til å svare egentlig . Kan unblokke ham om en ukes tid og hvis han spør hva som skjer , så sier jeg bare at jeg hadde funnet ut at jeg måtte få litt unna og ikke kunne holde på med msn hele dagen .

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Det er jo en god ide :) , og det er jo ikke så langt fra sannheten siden det største problemet med ham er at han krever oppmerksomhet og da spesielt hvis jeg ikke har tid til å svare egentlig . Kan unblokke ham om en ukes tid og hvis han spør hva som skjer , så sier jeg bare at jeg hadde funnet ut at jeg måtte få litt unna og ikke kunne holde på med msn hele dagen .

Og om han ikke forstår det, er det fint mulig med en liten hvit løgn om at sjefen ikke likte msn bruken din.

Om han ikke forstår når du sier du må holde deg unna msn pga mange oppgaver så kan han hvertfall ikke si imot sjefen din.

Sjefen din kan for alt han vet også ha blokkert msn på jobb nettet.

Hvite løgner høres så slemt ut.. de burde funnet på et annet ord for det "skånings løgn" eller noe i den duren.

Skrevet

Jo, man kan se om man er blokkert, man går bare inn på personvern greia på msn, og ser gjennom hvem som har deg som kontakt på lista si.

Men mulig at man må både blokkere og slette for å kunne se det der, husker ikke helt, er så lenge siden :)

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Jo, man kan se om man er blokkert, man går bare inn på personvern greia på msn, og ser gjennom hvem som har deg som kontakt på lista si.

Men mulig at man må både blokkere og slette for å kunne se det der, husker ikke helt, er så lenge siden :)

Da må man blokkere og slette :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg benyttre ikke standard klienten fra Microsoft og er dermed fullt oppdatert på hvm som blokker meg og hvem som sletter meg.

Skrevet

Så det er ikke en eneste en av dere som syntes det er litt dårlig gjort av meg å blokkere noen man har snakket med i kanskje 2 år fra MSN ...merkelig ..

Gjest Gjest_Bastian_*
Skrevet

Hvis det er så fælt å snakke med vedkommende at du må blokkerer han så er det vel ikke galt vel?

Syns du det er merkelig å kutte ut noen som ikke har en plass i livet ditt lenger?

Jeg syns det er merkeligere.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel heller rart at du har holdt på så lenge hvis du ikke har likt å skrive med han. Du kan vel godt si til han at du synes han maser, og er slitsom med sine antydninger. Så vet han hvorfor han er blokkert.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Så det er ikke en eneste en av dere som syntes det er litt dårlig gjort av meg å blokkere noen man har snakket med i kanskje 2 år fra MSN ...merkelig ..

Ein skigard kan ikkje vara evig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...