Juso Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Jeg trenger litt hjelp fra dere. Har en del å skrive, men jeg skriver i kort versjon, så det ikke skal være så mye å lese. Det ble nettopp slutt med kjæresten min gjennom 1 år og 6 mnd. Vi har hatt et ganske turbulent forhold, hvor det har gått mye opp og ned. Han har kalt meg stygge ting som: "du er dum" "hadde jeg vært opptatt av at alt skulle være så fint, så hadde vel ikke du vært her" "Alt ved deg irriterer meg, måten du spiser på, går på, snakker på osv". Dette har kun skjedd de siste 3 mnd. Jeg har funnet meg i det, og sagt "jada, jeg elsker deg" osv, uten at det får noe konsekvenser. Dette har gått utover selvtilliten min selvfølgelig, noe han absolutt ikke skjønner. Han har gjort det slutt med meg 3 ganger, men allikvel så har jeg gått tilbake til han etterpå. Han manipulerer meg, og sier at det er jeg som har ødelagt forholdet. Jeg får alt i mitt fang, og prøver å forbedre meg slik at han skal like meg, men føler uansett hva jeg gjør at det ikke er godt nok. I dag slo han opp med meg igjen, og jeg trodde ikke at jeg skulle bli så lei meg som det jeg ble, i og med at dette har skjedd flere ganger. Jeg har det utrolig tungt uten han, selvom han har behandlet meg slik. Skulle gjerne ønsket at han kunne skjønne at vi er to i et forhold, og at han også må gi en innsats. Noen som erfaringer med dette? Anbefalinger på hva jeg kan gjøre? Synes dette er utrolig vanskelig. På forhånd takk Endret 19. juni 2009 av Juso
Hilde! Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Har selv vert i et lignende forhold tidligere. Der det er tydelig i ettertid at det er han som ikke har gjort "jobben" sin i forholdet, men likevel har fått meg til å føle at det er min skyld, sagt stygge ting, sagt det er jeg som ikke er bra nok osv.. Vi var sammen i 2 år, og jeg trodde han var alt for meg selv om han tidvis oppførte seg som en idiot. Etter det ble slutt gikk det faktisk ikke mer en litt over en uke før det gikk opp for meg at det overhode ikke var min skyld, at jeg kom til å få det mye bedre uten ham. Jeg fortjente jo bedre! Og det gjør du også! Jeg vil ikke anbefale deg å gi han flere sjanser. Du finner noen bedre, når du minst venter det - det gjorde jeg
Juso Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Ja, håper på det, selvom det er kjempe tungt akkurat nå. Han sa nettopp at han har villet være sammen med meg, og at han har prøvd å gi meg flere sjanser, men vi har prøvd flere ganger uten hell. Han skjønner ikke at han også har skyld i dette. Jeg synes det er synd at det ender sånn her, for vi var virkelig på vei til å bygge opp noe nytt og fint! Hva skal jeg gjøre framover? Bare ligge unna han? Vi skal nemlig på samme fest i kveld. Argh Takk for svar, hyggelig! Edit: Noen flere som har tips til hva jeg kan gjøre? Hørte av en del venner at jeg burde leke hard to get, så kanskje han kommer tilbake, noe jeg ikke vet om jeg har så veldig lyst til. Endret 19. juni 2009 av Juso
*Numi* Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har bare ett råd: Han har gjort det slutt med deg tre ganger, og kaller deg ting og gjør ikke en innsats - Dropp han!! Du trenger da virkelig ikke en fyr som bare drar deg ned i gjørma. Var han noe å satse på hadde han ikke gjort det slutt hele tida.
Juso Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har bare ett råd: Han har gjort det slutt med deg tre ganger, og kaller deg ting og gjør ikke en innsats - Dropp han!! Du trenger da virkelig ikke en fyr som bare drar deg ned i gjørma. Var han noe å satse på hadde han ikke gjort det slutt hele tida. Ja, jeg er helt enig, men jeg ser det ikke selv når jeg er inne i forholdet. Når jeg derimot kommer utenfor, og det er slutt, så ser jeg alt helt klart og tydelig. Uansett, så er jeg så naiv at jeg gir han sjanser gang etter gang. Det vanskeligste her er vel at han mener jeg har skyld i absolutt alt, og at han ikke skal forandre seg på noe som helst måte. Jeg synes han burde se seg selv oppi alt dette, istedenfor å bare være så manipulerende og legge all skylden på meg .. Takk for svar. Trenger dette!
Gjest Jessica19 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Vet du hva, jeg synes du skal si alt det her til han. Eller faktisk,- jeg synes du skal sette deg ned å skrive en land SMS til han. Der du skriver på en voksen måte det samme som du skriver her. Da får du satt bedre ord på ting, og han får tenkt. Jeg tror det kommer til å sette han litt ut, selv om han ikke viser det. Men er det sant hvordan han har oppført seg i forholdet så bør han bli truffet når du på en saklig måte forteller han hvordan du har opplevd det hele. Si til han at dette ikke er måten man oppfører seg på mot en man er glad i. Si til han at det trengs samarbeid og respekt fra to parter for at et forhold skal kunne fungere. (Han viser deg 0 respekt) Det kan du ikke akseptere! Jo flere ganger du tilgir han, og jo flere ganger han får bekreftet at han eier all kontroll over deg, jo mindre respekt kommer han til å få. Når dette er 4 gangen (!?) han gjør det slutt med deg gjennom 1 og et halvt år er det ganske gale. Jeg har selv vært i et forhold (1 år siden) hvor kjærester som jeg hadde vært sammen med i 1 år så til meg at han kun var sammen med meg nå, fordi han ikke ville se meg med noen andre. Jeg ble skikkelig satt ut og følte meg som dritt, men allikvel- jeg ble hos han. Hvorfor? Jeg var redd for å være alene. Jeg var redd for å ikke ha noe som skulle dekke tomrommet jeg hadde uten ham, enda det rommet han fyllte var mer negativt enn positivt.. Det endte med at han til slutt gjorde det slutt, og det tok ikke lange tiden før jeg fant en gutt, og vi er nå idag kjærester. Hvis jeg tenker tilbake på mitt forrige forhold nå, blir jeg nesten flau. At jeg kunne la en gutt trykke meg så langt ned i dritten!!!!! IKKE la han gjøre det igjen. Tro meg. Du kommer til å sitte igjen såret og med 0 selvtillit til slutt uansett!!! Og da er det bedre og ha det litt trist og leit og ensomt alene en stund, enn ja... Så ta og skriv til han det du mener på en ordentlig måte. Skriv ting du vet vil treffe han (ting han fortjener å høre) men vær saklig!!! Også skriver du til slutt.. at du takker for en fin tid sammen med han, og at det var leit det skulle ende sånn her med dere, MEN at du har fått nok, og er ikke lenger villig til å bli behandlet på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Anbefalinger på hva jeg kan gjøre? Synes dette er utrolig vanskelig. På forhånd takk 1. Ikke finn deg i dette. Kutt han ut. Seriøst. 2. Jobb litt med deg selv? Jeg hadde aldri akseptert dette en eneste dag, og du har jo gjort det ganske lenge, i tillegg til å ha tilgitt ham og vært avhengig av ham. Alle må jobbe med seg selv på ulike områder, det betyr ikke nødvendigvis at du er et svakt menneske, men jeg tror du må bli litt mer uavhengig og få litt mer selvrespekt? Kan være du kaller ham ting også, men personlig har jeg såpass respekt for meg selv og jeg vet at jeg ikke er dum at hvis kjæresten min hadde kalt meg dum mer enn en gang hadde jeg kuttet ham ut og sagt 'Tydeligvis ikke, siden jeg er lur nok til å bryte av forholdet med deg'.
Juso Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2009 Vet du hva, jeg synes du skal si alt det her til han. Eller faktisk,- jeg synes du skal sette deg ned å skrive en land SMS til han. Der du skriver på en voksen måte det samme som du skriver her. Da får du satt bedre ord på ting, og han får tenkt. Jeg tror det kommer til å sette han litt ut, selv om han ikke viser det. Men er det sant hvordan han har oppført seg i forholdet så bør han bli truffet når du på en saklig måte forteller han hvordan du har opplevd det hele. .... Snakket med han senest isted hvor jeg fortalte alt jeg hadde på hjertet. Han gjorde det da bare klart og tydelig på at det ikke blir oss to igjen, noe som forsåvidt er "greit" når jeg tenker meg om. Jeg vet at han har all kontroll over meg, for det har han også sagt selv, så det er han fult klar over. Han har sagt ting som "For du tørr jo aldri å slå opp". Tror også jeg er redd for å være alene. Føler at ingen støtter og hjelper meg igjennom dette, og at alt bare raser, men dette skal jeg komme meg igjennom Bare gruer meg litt til festen i kveld sammen.. Takk kommentarer folkens! Dere er søte
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 hvorfor ikke få med deg ei venninne og finn på noe annet ikveld? Dette ligner stort må min x og jeg kan love deg at sånne typer aldri forandrer seg.du er kansje ikke den første han behandler sånn.og du er garantert ikke den siste! vær sterk og kom deg videre.Du fortjener bedre.
Juso Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2009 Skal ut med masse venner, men sånn går det når man har felles venner med eks kjæresten. Jeg lar ikke han være noen hindring for at jeg ikke skal ha det gøy. Han kan se at jeg klarer meg bra uten han. Jeg er nok den første han behandler sånn, for han har bare hatt en kjæreste, og det er meg. Men han kommer sikkert til å behandle flere jenter sånn også. Går faktisk mye bedre nå. Føler meg nesten litt glad. Takk for det Hyggelig å høre!
Dyregod Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Dette høres veldig ut som meg!=) Typen gjorde det nettopp slutt (to uker snart) og han var en skikkelig dust... MEN jeg ville jo fortsatt være sammen med han, håper fortsatt han vil komme tilbake, men på en annen måte vil jeg ikke det for da kommer jo han til å fortsette å være dust... Men jeg er veldig redd for å være alene, tror dette er hovedgrunnen til at de som blir dumpa går tilbake til eksen sin. Det er fryktelig vondt å bli dumpa og man føler seg så fryktelig ensom! Men man kommer seg igjennom det til slutt, må bare komme igjennom dagene og gjøre det beste ut av det, så kommer man til slutt over det=) Skriv gjerne her om du vil "prate", tror vi har det litt på samme måte, jeg syns det hjelper å høre hvordan andre har det og at man ikke er alene. Ble dessverre ikke noe særlig med tips fra meg da... Men håper ting blir bedre da!
Gjest kalabab Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Jeg skjønner deg godt lillevenn, jeg er oppi samme situasjon, skal skille meg med han jeg har elsket høyest enn noe annet her i verden. men han ser ikke det, og synes at det er jeg som ødlegger alt, får alt i fanget. Men omgivelsene ser godt at ting 70% er hans feil. hva skal man gjøre når du innimellom savner han selvom du veit at man egentlig ikke skal det. ubeskrivelig tungt. at det ikke går an. beklager men han ingen tips til deg, jeg har det verre enn deg, skal skille meg nå til søndag
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er "imponert" ove hvilken type menn som kvinnre savner... Her har vi premieidoten av en mann og en kvinne som higer etter å være sammen med han.... Igjen gutter, IKKE VÆR SNILL! Det er kun rasshøl som får damer!
Juso Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Dette høres veldig ut som meg!=) Typen gjorde det nettopp slutt (to uker snart) og han var en skikkelig dust... MEN jeg ville jo fortsatt være sammen med han, håper fortsatt han vil komme tilbake, men på en annen måte vil jeg ikke det for da kommer jo han til å fortsette å være dust... Men jeg er veldig redd for å være alene, tror dette er hovedgrunnen til at de som blir dumpa går tilbake til eksen sin. Det er fryktelig vondt å bli dumpa og man føler seg så fryktelig ensom! Men man kommer seg igjennom det til slutt, må bare komme igjennom dagene og gjøre det beste ut av det, så kommer man til slutt over det=) Skriv gjerne her om du vil "prate", tror vi har det litt på samme måte, jeg syns det hjelper å høre hvordan andre har det og at man ikke er alene. Ble dessverre ikke noe særlig med tips fra meg da... Men håper ting blir bedre da! Ja, jeg synes det er bra at noen vet hvordan jeg har det. Det blir ofte lett for andre å si "dropp han, gjør det, gjør det", men faktisk så er ikke det så lett. Jeg er utrolig redd for å være alene. Jeg var utrolig sterkt knyttet til han, og det var en person som jeg følte meg trygg hos, uansett om vi var på fest eller om vi lå og sov. Han passet alltid på meg, kjøpte meg fine gaver. Savner han skikkelig.. Jeg lurer hele tiden på hva han tenker, for han ser ikke ut til å bry seg noe om situasjonen i det heletatt. Lurer på om det er vanskelig for han også, om han savner meg osv. Hvordan gikk det forresten på festen? Gikk bra! Snakket ikke med hverandre hele kvelden. Eneste var at jeg prøvde å få han til å prate med meg en gang, men da nektet han, så da ga jeg bare opp. Sikkert like så greit. Edit: har snakket med han i dag, og han er mer enn gjerne villig til å være venn med meg. Vet ikke helt hva jeg synes om det men. Endret 20. juni 2009 av Juso
Gjest LanaLane Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Edit: har snakket med han i dag, og han er mer enn gjerne villig til å være venn med meg. Vet ikke helt hva jeg synes om det men. Det vil min og. Men vi har prøvd det i nå to uker, og jeg er om mulig mer heartbroken enn før, så jeg vil ikke anbefale det. Heller ta kontakt når du er kommet totalt over han, så slipper du noe mer sorg.
Dyregod Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Ja, jeg synes det er bra at noen vet hvordan jeg har det. Det blir ofte lett for andre å si "dropp han, gjør det, gjør det", men faktisk så er ikke det så lett. Jeg er utrolig redd for å være alene. Jeg var utrolig sterkt knyttet til han, og det var en person som jeg følte meg trygg hos, uansett om vi var på fest eller om vi lå og sov. Han passet alltid på meg, kjøpte meg fine gaver. Savner han skikkelig.. Jeg lurer hele tiden på hva han tenker, for han ser ikke ut til å bry seg noe om situasjonen i det heletatt. Lurer på om det er vanskelig for han også, om han savner meg osv. Gikk bra! Snakket ikke med hverandre hele kvelden. Eneste var at jeg prøvde å få han til å prate med meg en gang, men da nektet han, så da ga jeg bare opp. Sikkert like så greit. Edit: har snakket med han i dag, og han er mer enn gjerne villig til å være venn med meg. Vet ikke helt hva jeg synes om det men. Det er absolutt ikke bare bare å glemme en man har vært så knyttet til! Mange sier til meg og: "Det var for det beste" og "Du fortjener mye bedre, vær glad det er slutt" Men det er da ikke så lett?! Nei det er tungt, men merker jeg har det bedre og bedre nå... Han er også sånn at det ikke virker som han bryr seg om at det er slutt i det hele tatt. Igår vet jeg at han var på fest med en dame han har drevet med før som er gift og har to barn og 12 år eldre enn han (ja det er ekkelt) Han var skikkelig forelsket i henne før vi møttes. Lurer på om de gjorde noe... ÆSJ. Skal ikke tenke på det... Skal ut ikveld, får vel flørte litt jeg og;) Men er ikke klar for å ha sex med andre, selvom kanskje eksen har gjort det (vanskelig å vite) Skal spørre han rett ut om det når vi skal ta en siste prat når han henter tingene sine, tror jeg merker på han om han lyver.. Håper han kommer snart så jeg kan bli ferdig med han!! Han er en dust, blææ... Hvor lenge er det siden det ble slutt med dere Juso?
waco Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Det dere der er jo ingenting. Vet dere hva jeg har hørt av dama/ekser/kvinner? - Jo jeg pulte på ham fordi han hadde så liten tiss. - Jeg har ligget med kompisen din i senga di. - Trodde ikke du brydde deg om jeg pulte rundt. Dette er tre eksempler fra tre kvinner.
Gjest LanaLane Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 Det dere der er jo ingenting. Vet dere hva jeg har hørt av dama/ekser/kvinner? - Jo jeg pulte på ham fordi han hadde så liten tiss. - Jeg har ligget med kompisen din i senga di. - Trodde ikke du brydde deg om jeg pulte rundt. Dette er tre eksempler fra tre kvinner. Jeg synes du er veldig smålig nå Waco. Jeg hadde faktisk foretrukket at min x hadde pult en annen, da hadde jeg iallefall kunne vært forbanna av en spesifikk grunn. Men ha respekt for oss som sliter, og ikke bagatelliser det vi føler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå