Daiquiry Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg booket kirken som vi skal gifte oss i i dag, og de skulle ha 3200 kr fordi vi ikke sokner til kirken. Dette syns jeg var veldig dyrt...Er faktisk såpass dyrt at jeg vurderer å bruke kirken vi sokner til, selv om den ikke er så fin. Hva syns dere? Må legge til at vi har et veldig stramt budsjett...
Jerle Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Er det for dyrt, så er det for dyrt. Det er ikke selve kirken som betyr noe, det er handlingen. Så om dette ikke passer deres budsjett - så ikke velg denne kirken. Vi valgte å gifte oss i kirken vi soknet til, ikke fordi den var så fin(heller motsatt), men pga presten vi ville ha. Og med riktig prest for oss, så betydde ikke utseende på kirken noe som helst.
Neytiri Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Vi betalte 3000kr. for kirken fordi vi ikke brukte vår soknekirke. Fikk det med meg at dette er vanlig....altså fra 2-4 tusen kroner avhengig av kirken. Men har dere stramt budjett og må kutte kostnader der de kan, så burde du kanskje vurdere soknekirken deres.
Solstrålejenta Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Dyrt er jo relativt. Alt er jo dyrt når man har stramt budsjett... Men det er ingen uvanelig pris for å gifte seg i en kirke man ikke sokner til. Noen er billigere og noen er vesentlig dyrere litt avhengig av både størrelse, sted og populæritet. Vi betaler rundt samme pris i den kirken vi skal gifte oss i også... Hvis ikke det ikke er noen praktiske problemer med å bruke kirken dere sokner til (at det er for langt unna festlokaler og slikt), er jo det en fin måte å spare penger på....
Gjest Talula Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Jeg tror dette er ganske vanlig pris når man velger en kirke man ikke sokner til. Vi har valgt en annen kirke enn den vi sokner til, pga familiens tilknytning til akkurat denne kirken og praktiske årsaker, og vi betaler 3500 kr. Som nevnt ovenfor her så er det jo en grei måte å spare penger på hvis dere kunne tenke dere å velge den kirken dere sokner til.
Bahia Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Vi fikk beskjed at om vi ville gifte oss i kirken jeg har soknet til hele livet og har et forhold til (er konfirmert der og nære slektninger er gravlagt der), måtte vi ut med 5000kr for vi har nettopp flyttet og sokner ikke til den lengre! Ja, det er dyrt! Kirken vi sokner til nå har vi ikke et forhold til i det hele tatt og den er heller ikke like fin
Cæmis Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Vi må betale 2500, synes det er helt greit for å kunne få gifte oss i den kiren vi vil. Hva man er villig til å betale kommer jo helt an på, og om dere har et strengt budsjett så burde man kanskje velgeom det er verdt det eller ikke.
LindaM Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Vi fikk pris på 2500kr for kirken vi hadde tenkt til å bruke. Synes det var litt dyrt, men verdt det siden kirken vi hørte til er lite pen.. Men nå flytter vi i løpet av sommeren, og kommer til å tilhøre en kjempe flott kirke (vålerenga), så da flyttet vi vielsen, og slapp unna med 0,- Det var veldig deilig. Synes dere skal vurdere hvor viktig det er Hvis dere ikke klarer å se for dere vielse i kirken dere sokner til, så er 3000kr verdt å betale for en kirke dere liker.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Heisan... vi også skal gifte oss i en annen kirke enn den vi hører hjemme i ., vi fikk beskjed av de på kirkekontoret at vi måtte betale 4500 for å gjenomføre det.jeg er komfirmert i denne kirken og har en viss tilknytting føler jeg ,men jeg fikk ikke noe rabatt av den grunn...så begynnte jeg å sjekke saken nærmere så fant vi ut at vi kunne gifte oss gratis på grunn av at mine foreldre bor i det sognet så da sparte vi oss de pengene så det er jeg glad for...det har blitt en nedtur å gifte seg i en kirke man føler bare ubehag med .....så da ble vi glad kan man si.
lilleGrethe Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Vi skal også gifte oss i kirken jeg sognet til som barn, og mine foreldre bor fortsatt der, men kirken sier at jeg må betale, siden vi ikke bor der nå. Jeg synes det er synd at man skal betale for å gifte seg i en kirke man har hatt tilhørighet til i over 20 år, bare fordi man har flyttet ut av kommunen når man gifter seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå