Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Ble litt inspiret av en annen tråd her som fikk meg til å tenke på vårt eget forbruk, ikke bare på mat, men også alt det andre man liksom "må" ha... Hvordan ligger det an hos dere? Vi er 2 voksne og 1 spebarn. Samboer har ca. 33.000,- utbetalt/mnd og jeg har kr. 14.000,-. Og vi bruker så og si alt! Vi bor veldig billig (ca. 3500,-/mnd + strøm, renovasjon o.l) og har en liten bil som ikke sluker bensin. Jeg ammer babygutten så der er det ikke noe som går til mat (kanskje litt mer til meg da :gjeiper: ). Er ikke dette litt vel mye å bruke på en mnd???
Chakoya Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Med deres økonomi hadde vi greid å spare omtrent 15.000 eller mer kr i mnden. Vi er 3 stk + en hund. Egen leilighet, båt, bil, forsikringer, bensin osv. Dere har høyt forbruk etter min mening På Sifo.no kan man finne standardbudsjettet for 2009. Statens institutt for forbruksforskning. Standardbudsjett Standardbudsjett Person 1: Kvinne mellom 20 og 50 år Person 2: Mann mellom 20 og 50 år Person 3: Kvinne 0-5 måneder Individspesifikke utgifter pr. måned Utgifter til mat og drikke: 4800 Utgifter til klær og sko: 1220 Utgifter til helse og hygiene: 1460 Utgifter til lek og fritid: 1930 Utgifter til reise (kollektivt): 1100 Utgifter til spedbarnsutstyr: 590 Husholdsspesifikke utgifter pr. måned Utgifter til andre dagligvarer: 370 Utgifter til husholdningsartikler: 380 Utgifter til møbler: 370 Utgifter til telefon, mediebruk, diverse fritidsartikler: 1490 Utgifter til bil (drift og vedlikehold): 2000 Utgifter til barnehage: 0 Totalt forbruk Totalt forbruk pr. måned er kr. 15710 Endret 19. juni 2009 av Chakoya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå