Dalila Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Ja overskriften sier det meste.. Jeg lot maskeringstapen sitte på for lenge på vinduet, nå får jeg den av stykkevis og delt, og både tape og lim sitter igjen på vinduet. Æsj. Hjelp?
Brunhilde Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Jeg fikk bort stygge tapemerker fra en fryseboks med rødsprit. Kanskje du kan prøve det?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Du kan også prøve med varmt vann og microklut, fungerer ihvertfall på kopper og fat med pris- og merkelapper.
Kristin Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har god erfaring med skirens. Ellers så har jeg også brukt neglelakkfjerner...
Frøken Frigg Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Maskeringstapelim lar seg ofte fjerne med mer maskeringstape. Hold i tapen og napp av restene du vil fjerne (var det en forståelig forklaring?). De tapebitene som sitter igjen ville jeg prøvd å fjerne med en skrape, som sånne man bruker når man vasker steikeovner med keramisk topp.
Lovis Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg bruker plasterfjerner på alt omtrent. Klistremerker, prislapper, maskeringstape etc. Fungerer kjempefint.
pittie Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Du kan jo prøve slik glass-skrape og, ugh jeg er så glemsk på navn.. Er vel det samme som de skrapene man bruker på keramiske ovner.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Ja overskriften sier det meste.. Jeg lot maskeringstapen sitte på for lenge på vinduet, nå får jeg den av stykkevis og delt, og både tape og lim sitter igjen på vinduet. Æsj. Hjelp? gni på mascarafjerner....eller vanlig matolje
Gjest SmallTalk Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Malingsskrape til vinduer brude funke.
Brand Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Malingsskrape til vinduer brude funke. Hei! Gå i fargehandelen og spør etter noe som heter Sitrus-rens. Det er relativt dyrt, men utrolig effektivt på alle gamle lim/tape-rester. Spray på, la virke opptil et halvt minutt, og tørk bort med en myk, fuktet klut. Sitter det godt, kan det hende du må gjenta behandlingen, evt hjelpe til til med en glass-skrape.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå