Empat Skrevet 19. juni 2009 #1 Del Skrevet 19. juni 2009 Kanskje har jeg flaks og noen brukere her inne kan fortelle meg hva dette kjemperare kommer fra. Kan huske jeg snudde meg over på siden, inatt, og kjente smerte litt sånn under der ribbeina møtes. Merket ingenting da vekkerklokka ringte og slumret en god stund, alt kjentes helt vanlig. Til jeg skulle reise meg opp. Må gå med en førtifemgrads foroverbøyning! Det gjør skikkelig VONDT, der midt mellom ribbeina. Aldri hatt det før. Føler litt at det er en "tulleting" og vil ikke ringe en lege ennå, tenker kanskje at d kan være noen slags "luftproblemer"? Hjeeeeelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #2 Del Skrevet 19. juni 2009 Luft refluks Hjerte Gir deg seg ikke så tar du selvsagt kontakt med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg satser på luft, men går selvsagt til lege om det ikke går over. Litt flaut om det bare er luft, da, så jeg venter litt:) Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #4 Del Skrevet 19. juni 2009 Kan og være en strekk eller overspenning av muskelaturen. Jeg får noe lignende av og til. Men jeg vet hvor det kommer fra. Har en skulder som er irritert og om jeg ikke tar det med ro da den trigger blir det spenninger i langt nedover halve brystkassen også. Spessielt rundt puppen og inn mot andre ribbena. Kan bli så ille at det føles tungt å puste (presser liksom på innover mot lunger og hjerte) Kan og være luft som har "kjørt seg fast" opp under ribbena. Er det noe av de samme plagene som jeg har hjelper det litt å gnu og massere. Men ikke for hardt og for lenge av gangen for da blir det bare mer sårt. Er det luft hjelper det å bevege seg, vri litt på overkroppen og massere\ presse litt der luften sitter fast. Tar gjerne noen dager før det går over på meg. Men jeg VET at dette kommer fra skulderen, overspenning og noe luft som kjører seg fast. Har fått bekreftet det av fysioterapaut (han stakk noen nåler engang, da gikk det raskere over) Blir det vedvarende bør du nok ta en tur til legen og undersøke deg siden det også -kan vere- andre ting. Usikkerhet gjør gjerne ting verre og skaper mer spenning i muskelaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 19. juni 2009 Kan og være en strekk eller overspenning av muskelaturen. Jeg får noe lignende av og til. Men jeg vet hvor det kommer fra. Har en skulder som er irritert og om jeg ikke tar det med ro da den trigger blir det spenninger i langt nedover halve brystkassen også. Spessielt rundt puppen og inn mot andre ribbena. Kan bli så ille at det føles tungt å puste (presser liksom på innover mot lunger og hjerte) Kan og være luft som har "kjørt seg fast" opp under ribbena. Er det noe av de samme plagene som jeg har hjelper det litt å gnu og massere. Men ikke for hardt og for lenge av gangen for da blir det bare mer sårt. Er det luft hjelper det å bevege seg, vri litt på overkroppen og massere\ presse litt der luften sitter fast. Tar gjerne noen dager før det går over på meg. Men jeg VET at dette kommer fra skulderen, overspenning og noe luft som kjører seg fast. Har fått bekreftet det av fysioterapaut (han stakk noen nåler engang, da gikk det raskere over) Blir det vedvarende bør du nok ta en tur til legen og undersøke deg siden det også -kan vere- andre ting. Usikkerhet gjør gjerne ting verre og skaper mer spenning i muskelaturen. Nå har jeg gått rundt og massert og "klemt" på det vonde siden jeg sto opp, fordi det føltes som det mest naturlige å gjøre, og det er mye bedre allerede, står oppreist nå, så det er nok bare luft eller noe. Ble skikkelig redd isted! Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå