Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Så var det skoleåret slutt og mitt barn gråter fordi det vil savne alle klassekameratene sine. Tenk det! I Oslo, byen som bygdefolket så på som helvete på jord. Bygdefolket som gjorde alt for å hindre meg i å flytte- de til og med å meldte meg til barnevernet og barnevernet lagde sak på meg! Også fordi jeg stilte spørsmål til barnehagepersonale og andre fagpersoner. Her kan jeg stille så mange spørsmål jeg vil til både fagpersoner og pedagoger, komme med kritiske bemerkninger og de endrer også sine opplegg uten at jeg har bedt om det!
Far til 2 Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Så var det skoleåret slutt og mitt barn gråter fordi det vil savne alle klassekameratene sine. Tenk det! I Oslo, byen som bygdefolket så på som helvete på jord. Bygdefolket som gjorde alt for å hindre meg i å flytte- de til og med å meldte meg til barnevernet og barnevernet lagde sak på meg! Også fordi jeg stilte spørsmål til barnehagepersonale og andre fagpersoner. Her kan jeg stille så mange spørsmål jeg vil til både fagpersoner og pedagoger, komme med kritiske bemerkninger og de endrer også sine opplegg uten at jeg har bedt om det! Jeg forstod ikke innlegget. Du har 2 linjer om at barnet vil savne sine venner og 6 linjer med kritikk av "bygdefolket". Hva er meningen med innlegget ?
Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Så var det skoleåret slutt og mitt barn gråter fordi det vil savne alle klassekameratene sine. Tenk det! I Oslo, byen som bygdefolket så på som helvete på jord. Bygdefolket som gjorde alt for å hindre meg i å flytte- de til og med å meldte meg til barnevernet og barnevernet lagde sak på meg! Også fordi jeg stilte spørsmål til barnehagepersonale og andre fagpersoner. Her kan jeg stille så mange spørsmål jeg vil til både fagpersoner og pedagoger, komme med kritiske bemerkninger og de endrer også sine opplegg uten at jeg har bedt om det! Forstår jeg deg rett, når jeg tolker deg slik at...: ditt barn, som tidligere grudde seg til å gå på skolen, nå synes det er trist å være borte fra skolen og klassekameratene? I så fall er jo det kjempebra!
Gjest *Mim* Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Ja, flott! Godt at barnet ditt har det bedre.
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Hvor er bygda? Jeg bor også i en liten bygd. Innflytter fra Oslo. Jeg er enslig forsørger og har kun blitt ivaretatt og fått hjelp og omsorg! Jeg ble til og med kontaktet av presten her med spørsmål om å starte en gruppe for enslige forsørgere! Du må ikke skjære alle "bygda" over en kam! Hva slags spørsmål var det du stilte siden du ble meldt til barnevernet? Jeg er helt sikker på at det må ligge mer bak som du ikke opplyser om!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Hvor er bygda? Jeg bor også i en liten bygd. Innflytter fra Oslo. Jeg er enslig forsørger og har kun blitt ivaretatt og fått hjelp og omsorg! Jeg ble til og med kontaktet av presten her med spørsmål om å starte en gruppe for enslige forsørgere! Du må ikke skjære alle "bygda" over en kam! Hva slags spørsmål var det du stilte siden du ble meldt til barnevernet? Jeg er helt sikker på at det må ligge mer bak som du ikke opplyser om! Jeg sier da ikke hvor dette er. Din eks er kanskje ikke inne i bildet her?? En vrang eks som var innfødt på bygda i en fin familie kunne nok laget like mye styr for deg tenker jeg. Jeg stilte de faglige spørsmål. F.eks hvorfor de skulle ha en ekstra ansatt i barnehagen som alle barna kunne nytte godt av, mens det var mitt barns "problemer" som skulle gi de denne hjelpen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg kan også nevne at barnevernet fra bygda besøkte meg i Oslo og da lurte barnevernsjefen på hvor hun kunne kjøpe fine klær til egne barn. Da jeg etterpå spurte om dette var etisk riktig hylte hun til meg i telefonen fly forbanna. I barnevernsrapporten senere stod det at hun var bekymret over meg som mor. Denne saken ble selvsagt henlagt i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Osloskolen er bra den, jeg jobber der selv og selv om ting ikke er perfekt her heller, tror jeg det er mange ting som er mye mer grumsete på typiske småstedet. Fint at barnet ditt trives, TS.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Osloskolen er bra den, jeg jobber der selv og selv om ting ikke er perfekt her heller, tror jeg det er mange ting som er mye mer grumsete på typiske småstedet. Fint at barnet ditt trives, TS. Tusen takk! Oslo er ikke så ille så mange på bygda tror.
Gjest No wonder women Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Jeg kan også nevne at barnevernet fra bygda besøkte meg i Oslo og da lurte barnevernsjefen på hvor hun kunne kjøpe fine klær til egne barn. Da jeg etterpå spurte om dette var etisk riktig hylte hun til meg i telefonen fly forbanna. I barnevernsrapporten senere stod det at hun var bekymret over meg som mor. Denne saken ble selvsagt henlagt i Oslo. Jeg blir helt forvirret av alt som står her. Det er rotete og jeg mister sammenhengen. Jeg lurer på hvorfor du spurte henne om det var etisk riktig? Du må utdype mer når du skriver.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Jeg blir helt forvirret av alt som står her. Det er rotete og jeg mister sammenhengen. Jeg lurer på hvorfor du spurte henne om det var etisk riktig? Du må utdype mer når du skriver. Må jeg virkelig det?? Er det etisk riktig av barnevernet å spørre de foreldrene man anlegger sak mot hvor de skal handle klær til egne barn? Så dersom jeg mister omsorgen så kan barnevernsjefen glede seg over at hun ihvertfall fikk seg gratis shoppingtur til Oslo - og til og med råd om hvor hun kunne handle klær..... Kan jo også nevne at hun sa at hennes barn var helt likt mitt. Hvorfor anla ikke barnevernet sak mot henne da?? Det var tydelig at jeg stilte de pinlige spørsmål i etterkant. Når man har så lav kompetanse at man blir livredd og tror man er ute etter å ta en så er det virkelig lavmål....men av og til er det jo morsomt å si at man er jurist.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Må jeg virkelig det?? Er det etisk riktig av barnevernet å spørre de foreldrene man anlegger sak mot hvor de skal handle klær til egne barn? Så dersom jeg mister omsorgen så kan barnevernsjefen glede seg over at hun ihvertfall fikk seg gratis shoppingtur til Oslo - og til og med råd om hvor hun kunne handle klær..... Kan jo også nevne at hun sa at hennes barn var helt likt mitt. Hvorfor anla ikke barnevernet sak mot henne da?? Det var tydelig at jeg stilte de pinlige spørsmål i etterkant. Når man har så lav kompetanse at man blir livredd og tror man er ute etter å ta en så er det virkelig lavmål....men av og til er det jo morsomt å si at man er jurist. Jeg skjønner ikke problemstillingen her... Om hun kommer til deg og spør om du har noen tips til hvor hun kan få tak i klær, er det vel ikke noe galt i det? Hvorfor skulle ikke det være etisk riktig?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Jeg skjønner ikke problemstillingen her... Om hun kommer til deg og spør om du har noen tips til hvor hun kan få tak i klær, er det vel ikke noe galt i det? Hvorfor skulle ikke det være etisk riktig? Så dersom du mister omsorgen for dine barn fordi du stilte spørsmål til offentlig ansatte så var det greit at barnevernsjefen fikk seg gratis shoppingtur og råd fra deg om hvor hun kunne handle klær? Jeg er da for helvete ikke hennes venninne! Jeg gir faen i hvor hun kjøper klær og noen råd får hun ikke fra meg. Det handler om å skille mellom privatliv og arbeidsliv, og det handler om å ikke prøve å late som man er venner. Jeg er ikke venn med en person som lager barnevernsak ut av at man stiller offentlig ansatte spørsmål. Og jeg er ikke venn med ei som prøver å manipulere meg til å la meg min eks få omsorgen. Er det barnevernets oppgave - å være talsperson for eksen??! Og når man i tillegg blir fly forbanna fordi man stiller spørsmål om dette i ettertid og deretter lager rapport der man betviler ens evner som mor så lyser det uetisk lang vei.
Gjest Plakkbelegg Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 Men du trives i Oslo nå, så hvorfor irriterer du deg over at du ble spurt om dette for lenge siden? Kunne du ikke bare sagt "nei beklager" og latt det ligge? La fortiden være fortid og konsentrer deg heller om fremtiden!
Brunhilde Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Jeg må ærlig talt si at jeg er dritlei forsøplingen ts bedriver i forumet. En sak har alltid (minst) to sider, vi får versjonen til en muligvis ubalansert og tydeligvis bitter person,sannhetsgehalten har ingen av oss mulighet til å vurdere, verken når det gjelder saksgang eller utdannelse.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Jeg må ærlig talt si at jeg er dritlei forsøplingen ts bedriver i forumet. En sak har alltid (minst) to sider, vi får versjonen til en muligvis ubalansert og tydeligvis bitter person,sannhetsgehalten har ingen av oss mulighet til å vurdere, verken når det gjelder saksgang eller utdannelse. Sant det, og jeg er enig i at TS ikke virker særlig balansert! Men sånn er det dessverre bare på et forum, eller egentlig på nettet i det store og hele, folk kan skrive hva de vil uten at de som leser kan vurdere hva som er sant eller ikke. Teknologiens skyggeside...
Brunhilde Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Sant det, og jeg er enig i at TS ikke virker særlig balansert! Men sånn er det dessverre bare på et forum, eller egentlig på nettet i det store og hele, folk kan skrive hva de vil uten at de som leser kan vurdere hva som er sant eller ikke. Teknologiens skyggeside... Du har helt rett, så selv om jeg kaller meg "heks", så betyr ikke nødvendigvis at jeg er det. På den annen side...
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 Du har helt rett, så selv om jeg kaller meg "heks", så betyr ikke nødvendigvis at jeg er det. På den annen side... Kan man ikke bare forholde seg til det juridiske i denne saken?? Har man lov til å stille offentlig ansatte spørsmål? Kan man da miste omsorgen? Man får holde seg til det. Ingen her kan da sjekke ut sannhetsgestalten. Jeg skjønner godt at det lages egne forum mot barnevernet. Når ikke engang jeg som kun vektlegger det juridiske ikke blir tatt alvorlig - og man prøver seg på alle mulige andre teorier og spekulasjoner om meg... Vel. Det ser ut som man får bruk for jurister også fremover. Ikke alt kan gå på trynefaktor. Heller ikke i barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå