Gjest imli Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Noen sier ja, andre sier nei... Jeg malte i alle fall med vannbasert maling sist jeg var gravid. Bare sørg for god lufting hvis du maler inne. Ute er det ikke noe problem. Dessuten finnes det jo en sånn maling "uten skadelig avdamping", den det stadig er reklamer for på TV
Concertina Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 ...og Sens gir visst mindre avdamping enn Green room
Gjest me Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Hvis du leser utenpå begge malingene og ser hva de inneholder så er det 100% likt alt sammen.
Aftensol Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg malte med Butinox Green Room i dag, og den lukter ingen ting! Jeg skal uansett bruke denne når jeg skal male! Gravid eller ikke Den dekker også veldig godt, er lett å rulle på, og ikke minst: hvis du søler, så er det bare å ta en klut med vann og vaske det vekk! Utrolig greit siden jeg bare malte en vegg, og det ble litt søl på veggene ved siden av Men jeg synes at begge de to typene hadde litt få farger å velge mellom.. Det kan hende at de kan blande andre farger også, men det spurte jeg ikke om siden jeg fant fargen jeg skulle ha...
Saeria Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Du kan fint blande til andre farger. Jeg fikk blandet til en farge fra Jotuns klassikere i min Sens base. Har man fargekoden, går alt fint. Forskjellen på green room og sens, er at green room er vel at den avgir litt avgasser litt lengre enn sens, og at NAAF er strengere enn den svenske foreningen. Se her: http://www.klikk.no/bolig/article332108.ece Det være sagt, er det like greit å male med begge.
Gjest me Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Høres merkelig ut da, når innholdet er identisk.
Gjest Fisk73 Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Du kan fint blande til andre farger. Jeg fikk blandet til en farge fra Jotuns klassikere i min Sens base. Har man fargekoden, går alt fint. Ikke alle farger du kan blande til da Sense bare finnes i noen få baser. Men man kan blande til de aller fleste fargene.
Concertina Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Høres merkelig ut da, når innholdet er identisk. Sammensetningen (mengden) mellom ingrediensene er nok ikke helt den samme da, slik at de virker på en annen måte.
Saeria Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Ikke alle farger du kan blande til da Sense bare finnes i noen få baser. Men man kan blande til de aller fleste fargene. Da lærte vi noe nytt i dag også.
Mamma1 Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 De som har greie på det sier at vannbasert maling er verre enn oljebasert. Vannbasert maling avgir avgasser lenge etter det er tørt. Nå er det to uker siden jeg malte et soverom her med vannbasert, og det likter fortsatt.. Oljebasert tar litt lengere tid å tørke, men den avgir ikke avgasser etter at den er tørr.
Gjest Fisk73 Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 De som har greie på det sier at vannbasert maling er verre enn oljebasert. Vannbasert maling avgir avgasser lenge etter det er tørt. Nå er det to uker siden jeg malte et soverom her med vannbasert, og det likter fortsatt.. Oljebasert tar litt lengere tid å tørke, men den avgir ikke avgasser etter at den er tørr. Det har du rett i. Mange allergikere tåler ikke vanlig vannbasert maling, men Sense skal være fritt for avgasser og er den eneste vannbaserte malingen som NAAF har godkjent.
trengerråd Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 vill bare skyte inn her at det er ikke noe som heter "vannbasert/oljebasert" maling.. riktig formulering er vanntynnet eller oljetynnet (white spirit) maling. Når det kommer til Jotun Sense så er denne malingen utviklet i samarbeid med det norske Astma & Allergi forbund , som har de STRENGESTE kravene i Europa med tanke på Farlige avgasser lukt etc. Og Jotun Sense er dermed godkjent av de. Min søster som er gravid malte soverommet sitt med jotun sense og kunne sove der påfølgende dag uten og kjenne noen form for lukt eller gasser. Snakket senest med Jotun Service her om dagen og de sa at du fint kan bruke Jotun sense som ansiktsmaske om du vil.
Aftensol Skrevet 21. juni 2009 #16 Skrevet 21. juni 2009 Snakket senest med Jotun Service her om dagen og de sa at du fint kan bruke Jotun sense som ansiktsmaske om du vil. Hehe! Kan se for meg hvor fin hud man får etter en ansiktmaske av maling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå