Stellia Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Frisøren rådet meg sist til å bruke en hårkur som gir både proteiner og fuktighet. Håret mitt er ikke nevneverdig tørt eller slitt, men jeg bruker daglig varmestyling i form av føning og rettetang, og det sliter jo litt. Jeg har stående to store bokser (ikke spør meg....) med Redken's All Soft Heavy Cream, som gir fuktighet. Kan det være en idè å bruke denne èn gang i uka, samt at jeg går til innkjøp av en ren proteinkur jeg også bruker èn gang i uka? Dvs. at jeg bruker hårkur to ganger i uka. Eller bør jeg heller bruke bare èn hårkur med både proteiner og fuktighet?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Jeg fikk anbefalt av min frisør å bruke en god kur for fuktighet, og en god kur for proteiner om jeg hadde mulighet til det. Og da gjerne med 1 dagers mellomrom så det får tid på å trekke til seg alt, jeg kurer håret mitt mandag/onsdag, torsdag/lørdag alt ettersom, og det har blitt mye bedre allerede. Hadde samme problem som deg, lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har akkurat vært til frisøren og også fått beskjed om å kure både med fukt og protein. Jeg har nyfarget hår og hun anbefalte kuring ved hver hårvask de første fjorten dagene for så å gå over til en gang i uka. Når du bruker proteinkur skal du først vaske håret på vanlig måte med shampo, så kur og til slutt balsam.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Noen som har eksempler på gode kurer? både fuktighetskurer og proteinkurer..
Gjest SmallTalk Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Joico sin K-Pack kur. Inneholder både fuktighet og proteiner, og har stort sett vunnet mange tester de siste årene.
Stellia Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2009 Joico skal sjekkes ut. Makeupalley.com er en fin ting. Har tidligere vært fan av shampoo'ene deres i hvertfall.
Gjest Gjest_katrine_* Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Jeg bruker Bjørn Axen, fås på VITA. En kjempe god kur som kombinerer både fukt og proteiner. Denne er jeg hekta på! Stritter og føner håret mye, og denne er god redning. Har også shampo og balsam i denne, og håret er silkemykt og ikke slitt.... Koster bare 149, så denne er ikke dyr heller :=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå