Blekemiddel Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Skal i bryllup og har en kjole jeg skal bruke med halterneck. Er det greit å ha bare skuldere i kirken i et bryllup?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Bare skuldre i kirken er ikke greit. Anbefaler at du tar med et sjal eller skjerf.
Sort Pastill Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Enig med forrige taler. Bare ta med et sjal til å slenge over skuldrene i kirken!
LilleSiri Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Shit, hva med oss bruder med bare skuldre? Har da sett flere som har det?
Haris Pilton Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 jeg har aldri opplevd at bare skuldre ikke er greit i en kirke? og jeg har jammen vært i mange kirker. men kanskje det bare er meg som ikke har tenkt over det? men føler ikke det... som LilleSiri sier, bruder har jo bare skuldre.
lilleGrethe Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Jeg går jevnlig i kirken (sånn på søndager), og dette med at bare skuldre ikke er akseptabelt er bare tull. Jeg hørte dette først fra venninner som ikke går i kirken til vanlig. Men jeg har gått i kirken med singlet mange ganger, ingen som reagerer på det. Og bruder går jo gjerne med stroppløs kjole - er jo litt rart å måtte ha sjal til det. Hvis man føler seg naken, kan man gjerne ha et sjal, men ikke bekymre dere for at det ikke skal være akseptabelt, med mindre bryllupet er i en katolsk kirke. Hvis i tvil, hør med presten, eller representanter fra kirkekontoret.
HelloKjersti Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg hadde halterneckkjole med sjal over i kirka, nettopp for å ikke provosere noen gamle tanter (eller svigermor for den saks skyld). Det enkleste er vel å høre med kirkekontoret?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har jobbet i kirken i 6 år, på vestlandet. Der er det ingen som reagerer om folk har bare skuldre i kirken, men vet det er forskjellig fra sted til sted. Noen steder i landet er det fortsatt uakseptabelt med svart kjole i bryllup, mens der jeg kommer fra er det ikke noe problem. Hør med kirkekontoret du.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Det er selskapet du skal ta hensyn til etter min mening og ikke kirkekontoret. Nei, jeg synes ikke bare skuldre i kirken er greit.
Pastor Knut Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Skal i bryllup og har en kjole jeg skal bruke med halterneck. Er det greit å ha bare skuldere i kirken i et bryllup? Det burde vel gå greit, men det kommer jo også litt an på hvilket trossamfunn kirken tilhører. Vet at det enkelte steder i utlandet i katolske kirker ikke ville vært greit med bare skuldre, men hvordan dette blir her hjemme i katolske kirker, vet jeg ikke. Er det i Den norske kirke bryllupet skal være, burde det vel være greit.
thumbalina Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Tror nok helst det er den litt eldre generasjonen som ikke syns noe om det. Kan ikke fatte at det skal være støtende på noe vis nå? Er vanlig at mange forlovere går med halterneckkjoler???
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Så vidt meg bekjent er det kun bruden som skal ha bare skulder.
Daria Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Det er ingen formelle regler om det, så hvis kirkekontoret har noe å si om den saken, ville det overraske meg... Som med så mange andre uformelle regler som er på vei ut, vil det sikkert være noen som reagerer på det (om ikke annet i sitt stille sinn), det er opptil deg å vurdere hvor viktig det er for deg å ikke risikere å provosere noen (og erfaringsmessig er det som regel noen som blir provosert uansett hva man gjør...).
Sort Pastill Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Shit, hva med oss bruder med bare skuldre? Har da sett flere som har det? Det er noe helt annet med bruden! Og det er vel heller ingen formelle regler om dette, men jeg synes ikke det er greit med bare skuldre i kirken. Jeg synes heller ikke det er OK med skjørt som er kortere enn til kneet. Jeg synes HELLER ikke det er OK å gå i teateret i joggebukse eller hullete olabukse, men det finnes ingen formelle regler der heller, såvidt jeg vet. Det har nok bare med personlig oppfatning å gjøre, men for min del føler jeg at det ikke tar knekken på meg å unngå singleter, eller bare ha en cardigan eller et sjal over, akkurat de gangene jeg er i kirken.
Gjest Lykkeliky Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Uuuuuuuuuu, skummelt! Hva tror du skjer med deg dersom du går med bare skuldre i en kirke??? Tror du lynet slår ned i deg på veien ut? Fy f... så mye dumt man kan lese her inne på bridezilla forumet! (men det er ganske underholdende, ha ha)
Sort Pastill Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Uuuuuuuuuu, skummelt! Hva tror du skjer med deg dersom du går med bare skuldre i en kirke??? Tror du lynet slår ned i deg på veien ut? Fy f... så mye dumt man kan lese her inne på bridezilla forumet! (men det er ganske underholdende, ha ha) Akkurat det her har jo virkelig ingenting med bryllup å gjøre, men om normer for "dresscode" i kirken. Noen av oss er kanskje litt mer tradisjonsbundne enn andre;) 1
DDuck Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Jeg har ingenting imot hva andre har på seg i kirken, men selv velger jeg å dekke skuldrene Jeg er vel kansje litt gammeldags..
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Å dekke skuldrene i kirken er en gammel tradisjon. Bryter man med det, vet jeg at mange i mitt miljø ville tenkt sitt, både om den med bare skuldre og familien personen kommer fra. Det er bare ikke pent.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Å dekke skuldrene i kirken er en gammel tradisjon. Bryter man med det, vet jeg at mange i mitt miljø ville tenkt sitt, både om den med bare skuldre og familien personen kommer fra. Det er bare ikke pent. Det er gammel tradisjon at kvinner også dekker håret i kirken, men hvem bryr seg om det i dag? Noen gjør det allikevel. Nei, gjør som dere vil.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 Nei, jeg synes ikke bare skuldre i kirken er greit. Hvorfor det??? Skjønner ikke problemet, men det er vel mye man skal henge seg opp i her i verden!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå