Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg mottok nettopp en pakke fra Strawberrynet, med verdi 223kr, og slapp uheldigvis ikke unna tollen. Nå er det jo slik at Strawberrynet tilbakebetaler tollkostnadene dine om du mailer dem en kopi av kvitteringen fra Posten.

MEN, Posten har jo kun norske kvitteringer? Altså, dere som får refundert, sender dere inn en kopi av den norske kvitteringen? Noterer dere noe i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coarvi
Skrevet

Har bare prøvd dette hos Feel Unique, men de godtok hvertfall norsk kvittering...:)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei!

Jeg mottok nettopp en pakke fra Strawberrynet, med verdi 223kr, og slapp uheldigvis ikke unna tollen. Nå er det jo slik at Strawberrynet tilbakebetaler tollkostnadene dine om du mailer dem en kopi av kvitteringen fra Posten.

MEN, Posten har jo kun norske kvitteringer? Altså, dere som får refundert, sender dere inn en kopi av den norske kvitteringen? Noterer dere noe i tillegg?

Betaler strawberrynet tilbake toll altså? Når jeg fikk tilbakebetale tollen fra Feelunique så tok jeg bilde av kvitteringen og la den til i mailen til de. Jeg skrev ned ordrenummeret og kontonummeret mitt. Jeg skrev også hvor mye beløpet på tollen var i norske kroner, og hvor mye det var i pund.

Skrevet

Ifølge nettsiden deres gjør de det ja :)

Og nå har jeg sendt mail, med et bilde av (den norske) kvitteringen, spent på om det blir godkjent. Husket å legge ved ordrenummeret mitt, og jeg oppga summen i både NOK og USD.

Skal oppdatere når jeg hører fra dem ;)

Skrevet

:overrasket: Jeg fikk mail tilbake allerede! Skal ikke klage på effektiviteten der i gården i allefall, det er klart!

Uansett, fikk beskjed om at pengene ville være på konto i løpet av 1-2 uker, grunnet trege kredittselskaper og slikt. Utrolig hyggelig mail i allefall, hvor hun beklaget min "inconvenience" og slikt :)

Hurra for Strawberrynet, her handler jeg gjerne igjen!! :strix:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
:overrasket: Jeg fikk mail tilbake allerede! Skal ikke klage på effektiviteten der i gården i allefall, det er klart!

Uansett, fikk beskjed om at pengene ville være på konto i løpet av 1-2 uker, grunnet trege kredittselskaper og slikt. Utrolig hyggelig mail i allefall, hvor hun beklaget min "inconvenience" og slikt :)

Hurra for Strawberrynet, her handler jeg gjerne igjen!! :strix:

Så flott! Da skal jeg jammen meg begynne å bestille mer der,når de betaler tilbake toll! Kjempedeilig:)

Skrevet (endret)

Ja, jeg er virkelig imponert over servicen! :) Må bare huske å sjekke nettsiden deres med jevne mellomrom, da det ikke er noen garanti for hvor lenge de vil tilby "tjenesten". Er jo kun av "goodwill" står det, og om det misbrukes blir de nok nødt til å slutte med det.

Men foreløpig er det bare å handle i vei! :biggrin:

EDIT: Fikk forresten mail fra dem idag, om at pengene er innbetalt til pypal-kontoen min allerede! (Betalte altså med Paypal)

Hurra for Strawberrynet!

Endret av Marshmallow
Gjest Coarvi
Skrevet
Ja, jeg er virkelig imponert over servicen! :) Må bare huske å sjekke nettsiden deres med jevne mellomrom, da det ikke er noen garanti for hvor lenge de vil tilby "tjenesten". Er jo kun av "goodwill" står det, og om det misbrukes blir de nok nødt til å slutte med det.

Men foreløpig er det bare å handle i vei! :biggrin:

EDIT: Fikk forresten mail fra dem idag, om at pengene er innbetalt til pypal-kontoen min allerede! (Betalte altså med Paypal)

Hurra for Strawberrynet!

Denne praksisen har de jo drevet på med i flere år, så vil ikke tro goodwillen forsvinner med det første...;) Det er jo derfor strawberrynet er ganske populært, så vidt jeg vet er de blant de første som begynte med sånt?

Skrevet (endret)
Denne praksisen har de jo drevet på med i flere år, så vil ikke tro goodwillen forsvinner med det første...;) Det er jo derfor strawberrynet er ganske populært, så vidt jeg vet er de blant de første som begynte med sånt?

Akkurat historikken kjenner jeg ikke til, så det kan godt være at de var først :) Og jeg vet de har holdt på lenge, og selv om det neppe kommer til å bli populært er det jo ingen som kan si noe på at de, om de, plutselig slutter med den ekstra servicen (sånn bortsett fra at de mister kunder, selvfølgelig ;)) Derfor foretrekker jeg å være helt sikker, slik at jeg ikke plutselig går på en smell.

(Men så er jeg en dobbeltsjekker av natur da, som liker å være hundre prosent sikker når det gjelder det meste :sjenert:)

Endret av Marshmallow
  • 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Må man gi opplysninger om kontonr når man skal få tilbake penger man har brukt på toll og mva? Eller går de automatisk inn på den kontoen man betalte med?

Skrevet
Må man gi opplysninger om kontonr når man skal få tilbake penger man har brukt på toll og mva? Eller går de automatisk inn på den kontoen man betalte med?

Går automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...