tilla Skrevet 29. juli 2003 #21 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har også hatt donorkort en god stund i lommeboken. Før jeg fikk kortet var moren min informert om at mine organer skal doneres bort når jeg dør. Hva skal jeg med organer som kan redde livet til andre, når jeg er død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manon Skrevet 29. juli 2003 #22 Del Skrevet 29. juli 2003 Både jeg og mannen min har donorkort i lommeboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 30. juli 2003 #23 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja, det vil jeg. Har tenkt å skaffe meg et slik kort, men har bare ikke kommet så langt. Jeg er i den situasjonen at min samboer trenger ny nyre, og håper selvfølgelig at det finnes en donor som passer han. Jeg kommer til å sjekke meg om jeg kan gi i fra meg en nyre, når den tiden kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 31. juli 2003 #24 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvis jeg dør på en slik måte at noen av organene mine kan komme til nytte, da er det bare å forsyne seg. Det har jeg gitt foreldrene mine klar beskjed om, og jeg vet at de er av samme oppfatning. Donorkort har jeg ikke, da... Hvor får man tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #25 Del Skrevet 31. juli 2003 Har også hatt et slikt kort i lommeboken lenge nå. På apoteket har de kortene liggende på disken og det er bare å forskyne seg. Fyll inn navn, tlf og nærmeste pårørende. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #26 Del Skrevet 31. juli 2003 http://www.organdonasjon.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente24 Skrevet 31. juli 2003 #27 Del Skrevet 31. juli 2003 Godt å høre at det finnes mange som tenker på andre når dem vet at dem selv ikke trenger organene lenger når dem er døde. Selv har jeg fått transplantert et organ fra en ukjent, og det reddet livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 31. juli 2003 #28 Del Skrevet 31. juli 2003 Ja, uten tvil, jeg vil donere mine organer - til både de som trenger det og til forskning. Dette har vært mitt standpunkt siden jeg var 15, tviler på jeg kommer til å endre på det. Alle i min familie vet om dette, så den saken er grei. Kortet ligger i lommeboken. Her er et litt annet spm: Om deres barn døde, ville du da donert bort hans/hennes organer? Er litt rart. Jeg har alltid visst at jeg vil donere meg selv. Men lillegull sine organer? Vet ærlig talt ikke... Vil på en side hun skal forbli hel og urørt. Samtidig vil jeg mer enn gjerne at hun skal kunne redde andre barn. Denne avgjørelsen er jo ikke bare min heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 1. august 2003 #29 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg må få ut fingeren. Er litt tåpelig av meg med å drøye så lenge når jeg faktisk har tatt et standpunkt til det. Det ville være for typisk at det en dag er for sent til å fylle ut kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 1. august 2003 #30 Del Skrevet 1. august 2003 Wild Thing: det viktigste er ikke at du har kortet, men at dine nærmeste vet om hva du vil og ikke vil - det er de som gir tillatelsen videre, ikke kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 1. august 2003 #31 Del Skrevet 1. august 2003 Ja, jeg har donorkort. I fjor sommer reddet datteren til en kollega av meg livet ved at hun fikk transplantert inn nye lunger. Det var veldig tøft å se kollegaen min i perioden fra hun ble erklært dødssyk til hun fikk leve videre med nye lunger, det var en hard prosess for alle sammen. Heldigvis gikk det bra i dette tilfellet, og heldigvis er det flere og flere som velger å ta et standpunkt i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2003 #32 Del Skrevet 2. august 2003 Hmmm. Jeg har også sagt ja til å donere bort organer når jeg faller fra. Men av en eller annen grunn har jeg sagt at jeg vil beholde hjertet mitt. Kanskje egoistisk , men det er det som føles rett for meg. Både min mann og mine foreldre er informert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 2. august 2003 #33 Del Skrevet 2. august 2003 Wild Thing: det viktigste er ikke at du har kortet, men at dine nærmeste vet om hva du vil og ikke vil - det er de som gir tillatelsen videre, ikke kortet. vel, i mitt tilfelle så hjelper nok ikke det spesielt. Er bare min kjære som vet hva jeg ønsker og godtar det. Mine foreldre er i stand til å ødelegge hele den greien om ikke jeg er der og har sjansen til å sette foten ned Så jeg bør nok få det formelle i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 2. august 2003 #34 Del Skrevet 2. august 2003 Wild Thing: om kun din kjære holder er ikke jeg sikker på. Lurer på om der må være to personer som gir bekreftelsen - jeg vet i grunnen ikke. Et donorkort hjelper lite. Alt som skal stå der er to personer som vet om ditt ønske, og deres tlfnr. Donorkortet oppfyller ikke ditt ønske, det henviser bare til de som kan gjøre det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 2. august 2003 #35 Del Skrevet 2. august 2003 Humm, må da være noe jeg kan gjøre for å få siste ord i saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 2. august 2003 #36 Del Skrevet 2. august 2003 Så lenge min kjære mor får en rest å begrave, så kan de ta hva de vil av meg bare det kan være til nytte for noen. Donorkortet ligger i lommeboka, og mine nærmeste er klar over hvor jeg står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. august 2003 #37 Del Skrevet 3. august 2003 Humm' date=' må da være noe jeg kan gjøre for å få siste ord i saken?[/quote'] Nei desverre. Det er dette organisasjonen Mitt Livstestament (eller noe sånt) kjemper for. Du er prisgitt dine pårørendes ønsker, uansett hva du mener selv. Kortet gjør det imidlertid lettere for mange å velge, for de vet hva personen mente selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. august 2003 #38 Del Skrevet 3. august 2003 Makan til tåpeligheter. Når jeg for en gangs skyld i livet (uh..) kan brukes til noe fornuftig, så kan jeg garantert forvente å bli overstyrt, altså? Ikke det at det er noe problem, jeg regner med at om jeg er gift så er det vel min kjære som styrer det meste av meg? Regner med at jeg holder meg i live en sånn fem år til, i alle fall, så jeg rekker vel mitt eget bryllup.. Mulig å støtte Mitt Livstestament på noe vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 3. august 2003 #39 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg vil og har donorkort. Har og opplyst om dette til mine nærmeste sånn at de skal få lettere valg hvis det skulle skje at de måtte ta det valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. august 2003 #40 Del Skrevet 3. august 2003 Ups, glemte at Mitt Livstestamente handler om aktiv dødshjelp: http://www.dagsavisen.no/innenriks/2002/05...05/656131.shtml Forøvrig kan du sjekke følgende link mht organdonasjon: http://www.organdonasjon.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå