Gå til innhold

Organdonasjon.Vil du..?

La Guapa

Anbefalte innlegg

:D Hei,alle sammen.

Hvordan ser dere på dette med organdonasjon???

Kunne dere tenke dere å fylle ut et sånt kort som du går med i pengeboken?(på kortet står det tlf. til to av dine nermeste,disse må informeres om ditt ønske)

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lenge tenkt på å fylle ut et donorkort, men har ikke gjort det. Derimot vet både foreldrene mine og samboeren min om min holdning til donering av organer hvis det skulle skje noe. Men hvor får man tak i donorkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil stiller jeg meg positiv til organdonasjon ...... har bare ikke fått fingern ut og fått tak i /fylt ut kort.

Jeg har litt problem med å skjønne hvorofr folk kan si nei - her er det snakk om å redde liv til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med det donorkortet i lommeboka i snart et år allerede, jeg :D

For meg er det en selvfølge å hjelpe andre om jeg kan den dagen jeg likevel ikke lever i min fysiske kropp lenger.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tråden!!!!

La Guapa.

Ps: jeg er forøvrig donor, med kort i pengeboken!

Mannen min er noe usikker på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflott tema - organdonasjon ser jeg på som en genial måte til å hjelpe andre på. Det er 5-6 år siden jeg ga mine nærmeste beskjed om hva jeg vil, og donorkort har jeg hatt i lommeboken de siste 2-3 årene (det tok jo lang tid før slike kort fantes).

En brosjyre med donorkort får man på legekontoret el. lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har donorkort i lommeboken, og alle mine nærmeste er informert om at jeg ønsker dette hvis noe skulle skje. En selvfølge for meg - hvis en annen persons liv kan reddes når det ikke er håp for meg lenger.

Hvis jeg noen gang skulle få en alvorlig sykdom e.l. har jeg også vurdert dette med å donere kroppen min til forskning etter min død - hvis det kan hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vil hjelpe et annet menneske og derfor har jeg planer om å skaffe meg donorkort etter jeg kommer hjem fra ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, kan jeg være med å redde livet til noen andre etter jeg har gjort mitt her på jorden vil jeg gjerne det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kort lenge jeg og.

Ingen som er negative til donasjon som har skrevet inn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være donor, men kan man være donor uansett? Jeg tenker på det at jeg ikke er godkjent som blodgiver (født i et annet land), og da er det litt merkelig om jeg kan gi hele organer? Har ikke undersøkt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Jeg fyllte ut donorkort for flere år siden, og har også informert mine nærmeste, og de er av samme oppfatning som meg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Det kan forsyne seg av kroppen min når jeg dør, men jeg kommer likevel ikke til å skaffe meg ett sånt donor-kort...

Med ett sånt donor-kort i lommeboka, tror jeg at jeg vil få følelsen av at folk "venter" på at jeg skal dø, så de kan forsyne seg....

Men for all del...dør jeg imorgen, lar jeg valget falle på mine foreldre. Så kan de "dele ut godene".... :wink:

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Men for all del...dør jeg imorgen, lar jeg valget falle på mine foreldre. Så kan de "dele ut godene"....

Det er jo noe av dagens problem. De pårørende tør ikke si ja pga er redde for hva avdøde selv ville sagt. Sier derfro nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og hatt et sånt kort en stund... Har prøvd å overtale mannen min og, men han var ikke så interessert... Vi fikk igrunn aldri diskutert hvorfor kom jeg på nå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...