Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny scanner, og aner ikke hvor jeg skal begynne å lete etter en god en. Jeg trenger hovedsaklig å scanne tegninger (svart/hvitt tekniske tegninger og i farger) i relativt høy oppløsning, så ting som nøyaktig gjengivelse, farger og slikt er viktigst.

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du ikke trenger at den skal scanne negativer og dias i tillegg, siden du skriver at du skal ha den til scanning av tegninger?

Jeg ville ha sett på canon sine scannere.. De har god kvalitet og er lett å bruke:

http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...atbed/index.asp

Den som heter lide 70 er ene helt grei scanner, men siden du skal ha detaljerte tegninger ville jeg muligens ha lagt litt mer penger i den, og kjøpt en med høyere oppløsning.. Feks lide 200... (lide 100 har samme oppløsning som lide 70)

Du kan få litt problemer med å få tak i scannere i butikk, men de fleste kan nok bestille inn til deg.. Jeg ville ikke ha gått for en multifunksjon skriver, da må du opp i en ganske høy pris for å få en tilsvarende scanner...

Skrevet

Oi, bra du skrev det, jeg var nemlig og kjøpte en Canon-scanner i dag! :) (en CanoScan 4400f for å være presis) Endte opp med å sjekke anmeldelser på nett, det er en litt usikker kilde men greit nok. Takk for svar ihvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...