Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg står snart uten jobb. jeg vet ikke om jeg blir friskmeldt enda. har jeg rett på sykepenger når jeg ikke har noe jobb å gå til? evt. hvordan regner de ut sykepengene da?

Videoannonse
Annonse
Gjest NAVarbeider
Skrevet

Så lenge du har krav på sykepenger nå, så fortsetter pengene å komme så lenge sykemeldingen er løpende. (Sammenhengende) Etter det har du mulighet til å bli "friskmeldt til NAV arbeid". Du får 3 måneders "karantene" og beholder tilsvarende sykepenger i denne tiden før det evt blir redusert til 62.4 % (dagpenger)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte si opp mens jeg var sykemeldt. Leder forlangte friskmelding for å godkjenne oppsigelsen. Selv om jeg var 100% arbeidsufør i denne perioden.

Men jeg ble sykemeldt igjen innen en mnd. etterpå etter kontakt med NAV. Fikk da høre at hadde det vært over 1 mnd etter oppsigelsen hadde jeg mistet alle rettigheter på sykepenger ifølge NAV.

NAV arbeid ville jo ikke "ha meg der" siden jeg var 100% arbeidsufør og ikke reel arbeids søker.

Da fikk jeg noe de kalte "innaktiv sykemelding" frem til jeg hadde gått 52 uker og gikk over til rehabelitering.

Fikk beskjed om at ble jeg frisk skulle jeg gå over til "friskmelding til NAV arbeid".

Men fikk ikke høre noe om karantene på det. (Mulig min sak forrut var litt spessiell)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...