Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Varierer prisen på forsikring av hund avhengig av rase eller er det samme pris selv om noen raser har mer hd enn andre og andre sykdommer? Eller er det samme pris og samme egenandel?
Kamelia83 Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Varierer prisen på forsikring av hund avhengig av rase eller er det samme pris selv om noen raser har mer hd enn andre og andre sykdommer? Eller er det samme pris og samme egenandel? Raser med mange raserelaterte sykdommer er dyrere å forsikre. Mastiffer, bulldog, boxer osv er dyrere å forsikre enn f.eks lapphunder, polarhunder osv. Forsikringsselskapene pleier å ha en oversikt på nett.
Sheenaca Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Varierer prisen på forsikring av hund avhengig av rase eller er det samme pris selv om noen raser har mer hd enn andre og andre sykdommer? Eller er det samme pris og samme egenandel? Ja, og i tillegg er det en del ting som ikke dekkes på enkelte raser. Keisersnitt hos Engelsk Bulldog, for eksempel, ettersom de "alltid" må ha keisersnitt. (Det kan selvfølgelig være forskjell fra selskap til selskap, men det er nå slik hos de jeg har vært borti.)
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Ja, og i tillegg er det en del ting som ikke dekkes på enkelte raser. Keisersnitt hos Engelsk Bulldog, for eksempel, ettersom de "alltid" må ha keisersnitt. (Det kan selvfølgelig være forskjell fra selskap til selskap, men det er nå slik hos de jeg har vært borti.) ...eller man må ta tilleggsforsikring dersom hunden skal brukes i avl.
Kamelia83 Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Hos Agria vet jeg man får ett keisersnitt dekket på vanlig veterinærforsikring (bortsett fra på engelsk og fransk bulldog, og på bostonterrier) . Men hvis man skal avle bør man ha tilleggsforsikring for avl. Da får man dekket keisersnitt utover dette ene, i tillegg får man dekket behandling av svake valper, fødselskomplikasjoner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå