Gå til innhold

Dyrere forsikring for noen hunder?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Varierer prisen på forsikring av hund avhengig av rase eller er det samme pris selv om noen raser har mer hd enn andre og andre sykdommer? Eller er det samme pris og samme egenandel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Varierer prisen på forsikring av hund avhengig av rase eller er det samme pris selv om noen raser har mer hd enn andre og andre sykdommer? Eller er det samme pris og samme egenandel?

Raser med mange raserelaterte sykdommer er dyrere å forsikre. Mastiffer, bulldog, boxer osv er dyrere å forsikre enn f.eks lapphunder, polarhunder osv.

Forsikringsselskapene pleier å ha en oversikt på nett.

Skrevet

Ja, og i tillegg er det en del ting som ikke dekkes på enkelte raser. Keisersnitt hos Engelsk Bulldog, for eksempel, ettersom de "alltid" må ha keisersnitt. (Det kan selvfølgelig være forskjell fra selskap til selskap, men det er nå slik hos de jeg har vært borti.)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, og i tillegg er det en del ting som ikke dekkes på enkelte raser. Keisersnitt hos Engelsk Bulldog, for eksempel, ettersom de "alltid" må ha keisersnitt. (Det kan selvfølgelig være forskjell fra selskap til selskap, men det er nå slik hos de jeg har vært borti.)

...eller man må ta tilleggsforsikring dersom hunden skal brukes i avl.

Skrevet

Hos Agria vet jeg man får ett keisersnitt dekket på vanlig veterinærforsikring (bortsett fra på engelsk og fransk bulldog, og på bostonterrier) .

Men hvis man skal avle bør man ha tilleggsforsikring for avl. Da får man dekket keisersnitt utover dette ene, i tillegg får man dekket behandling av svake valper, fødselskomplikasjoner osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...