Gjest ts Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har lett og lett på nettet etter en oversikt e.l. over hvor sannsynlig det er med spontanabort. Jeg ser at det er 15% sannsynlighet for å miste når man er gravid, og bare 1-2% sannsynlighet for å miste 3 ganger (habitul abort), men hvor sannsynlig er det å miste 2 ganger etter hverandre? Og hva er sannsynligheten for å miste en 3. gang når man har mistet 2 ganger? Noen som vet? Lurer fordi jeg har mistet 2 ganger nå, og håper statistikk kan få meg til å tro på at det kan gå bra den 3. gangen.
dreia Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 (endret) Sannsynlighet for å miste én gang: 15 % Sannsynlighet for å miste to ganger (etter hverandre): 2,25 % (15 % * 15 %) Sannsynlighet for å miste tre ganger (etter hverandre): 0,34 % (15 % * 15 % * 15 %) Har du allerede mistet én gang, er sannsynligheten for å miste to ganger etter hverandre 15 %. Har du allerede mistet to ganger, er sannsynligheten for å miste tre ganger etter hverandre også 15 %. Husk at det fremdeles er 85 % sannsynlighet for at det går bra den tredje gangen, selv om jeg vet det er vanskelig å være veldig positiv. Jeg prøver å tenke positivt og tenke på at for meg er det 75 % sannsynlighet for at det går bra neste gang. Men om den positive tankegangen holder seg etter jeg har blitt gravid igjen, det gjenstår jo å se. Kilde: Legeforeningen Endret 18. juni 2009 av dreia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå