Gå til innhold

Hva betaler du for hushjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest antivaskemor
Skrevet

Hva betaler du og hva innebærer det?

Nå er det ett par år siden jeg hadde hushjelp, så vet ikke hva man må forvente å betale.

jeg har tidligere hatt damer som kommer bl.a for å brette klær, skifte senger i tillegg til "det opplagte". Det letter hverdagen fantastisk godt. Skal prøve å få en ny etter sommerferien.

Hører også forskjell på svart og hvit betaling, selvsagt. Noen spesielle fordeler/ulemper der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ulempe med svart arbeid? ....at det er ulovlig for eksempel?

Gjest Gjest
Skrevet

Svart arbeid er billigere rett og slett......fordi det er ulovlig (betaler ikke skatt av tjenesten).

Vi betaler 600,- pr. gang.

150 kvadrat, 3 etg, 2 bad.

Dette inkl støvsuging, støvtørk, vask av gulv, kjøkken, vask av bad, listverk, bilder etc. Damen skifter også på sengen hver gang hun er her. (Jeg legger frem nytt. Hun tar av og legger på det nye, samt reier opp pent).

I tillegg inkl. dette 2 vindusvask i året, en på høsten og en på våren (vi bestemmer).

Vi er veldig fordøyd med vår dame.

Gjest Antivaskemor
Skrevet

Jeg er inneforstått med at svart arbeid er ulovlig................................................

Spørsmålet burde heller vært: Er det noen fordeler med hvitt ansatt såkalt?

Spar gjerne moralprekener. Ønsket ikke en samfunnsdebatt. Lurer bare på pris..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er inneforstått med at svart arbeid er ulovlig................................................

Spørsmålet burde heller vært: Er det noen fordeler med hvitt ansatt såkalt?

Spar gjerne moralprekener. Ønsket ikke en samfunnsdebatt. Lurer bare på pris..

Fordelen med hvitt arbeid må vel være at en kan trekke av på skatten, da blir det ikke dyrere det enn om en leier inn svart.

Den som arbeider opparbeider seg rettigheter hvis dette oppgis som inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...